Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, 20-22 kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

Prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdański Katedra Polityki Transportowej 1.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Zasady zdrowego odżywiania "W zdrowym ciele zdrowy duch"
Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Redukcja niskiej emisji przez ogrzewanie ciepłem sieciowym Żory, 12 maj
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Polityka transportowa Cele, zadania i narzędzia polityki transportowej.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Wizja infrastruktury drogowej w Europie w 2040 roku Dr inż. Adewole Adesiyun IBDiM.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
CELE STRATEGICZNE Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Politechnika Krakowska
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Ramy wdrażania inteligentnych systemów transportowych
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
Koncepcja „generacji” praw człowieka
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Składka i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
Europejska Federacja Rodzin –
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
„Poprawa efektywności systemu ratownictwa medycznego poprzez modernizację i doposażenie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym.
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+
Plan projektu biznesowego
Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
Postępy w zakresie zapewniania równości osób LGBTI w Unii Europejskiej
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Współczesne kierunki polityki społecznej
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, 20-22 kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy - 2025 Ryszard Krystek Podsekretarz Stanu ds. polityki transportowej Ministerstwo Infrastruktury

Biała Księga Unii Europejskiej Transport jest zasadniczym elementem funkcjonowania nowoczesnej gospodarki, która musi stawiać czoła ciągłym sprzecznościom pomiędzy społecznością wymagającą mobilności i opinią publiczną krytykującą opóźnienia i zatłoczenie środków transportu, a także rosnące zagrożenie zdrowia i życia

Polska - wnioski z historii W Polsce powojennej Polityka Transportowa nigdy nie uzyskała rangi Uchwały Parlamentu PT 1995 i 2001 – akceptowane przez tylko przez RM, to jedynie programy rozwoju z elementami polityki Główny obszarem zainteresowania była infrastruktura Dominował transport drogowy

Misja - przyjazny człowiekowi, zrównoważony system transportowy Bezpieczny dla zdrowia i życia ludzi Oszczędny w zużyciu energii Nie zanieczyszczający powietrza, wody ni lądu Zbudowany i eksploatowany na liberalnych, wolnorynkowych, wolnokonkurencyjnych i komercyjnych zasadach

Transport z ludzką twarzą Intermodalność dla pasażerów, rozwój zintegrowanych biletów, obsługa bagażu, zapewnienie kontynuacji podróży Prawa i obowiązki użytkowników oraz jakość usług publicznych

Główne zadania dla Polski Zrównoważenie podsystemów transportu Przesunięcie nakładów na rekonstrukcję i modernizację istniejącej infrastruktury Transport kombinowany Pasażerski transport publiczny Rozwój lotnictwa regionalnego Integracja transportu morskiego i lądowego Bezpieczeństwo transportu

Bezpieczeństwo transportu Ponad 90 % ofiar systemu transportu to ofiary ruchu drogowego Prognoza WHO na rok 2020 Polska na tle UE (Program UE – 50%) Konieczność wzmożenia działań prewencyjnych w Polsce – GAMBIT 2005 Straty; 2,3% PKB, ponad 15 mld PLN/rok Należy uwzględniać zewnętrzne koszty transportu, w tym koszty wypadków drogowych

Cele ilościowe: Krótkoterminowy - zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych do 5500 w roku 2003 Długofalowy - zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych do 4000 w roku 2010 – korekta UE 3000 4000

Time to decide – Czas na decyzję Konkluzja Time to decide – Czas na decyzję Także w Polsce!