Jak wspierać rodziców małych dzieci w wychowaniu bez przemocy – doświadczenia Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę Renata Szredzińska Warszawa, 30 listopada.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Advertisements

Jak budować zespół ludzi w e-biznesie? Mateusz Romanowski ZadajPytanie.pl sp. z o.o. ul. Puławska 12 lok Warszawa
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
„ Kredyty mieszkaniowe: rodzaje, pułapki. ” Aleksandra Łukasiewicz, Open Finance SA Warszawa, 6 grudnia 2006.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
CZYM JEST SCWO? DLA KOGO SCWO? OFERTA SCWO SKIEROWANA JEST DO:  Organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Warszawy oraz grup inicjatywnych.
Ul. Lermontowa Łódź
10 powodów dla których warto zagłosować na program PSTB „OSTATNIA DESKA RATUNKU” !
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa. Demokracja - Ograniczone rządy większości Państwo prawa – Państwo, w którym reguły gry są jasne, stabilne,
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Zespół Ośrodków Wsparcia w Piastowie Obszary Działalności.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
RYNEK PRACY, RÓWNOŚĆ PŁCI I JAKOŚĆ ŻYCIA Dr Marta Warat.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
SZKOLNE KOŁO WOLONTARIATU W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. S. ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE Al. Niepodległości 16/18 Częstochowa
Profilaktyka przemocy – kierunki, możliwości działania i nowe wyzwania
Rozwiązywanie problemów alkoholowych w gminie
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Rola IOD w zapewnieniu bezpieczeństwa Systemu Informatycznego
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Oczekiwana przez inwestora stopa dochodu
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
Przemoc wobec dzieci w rodzinach uchodźczych
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
Agnieszka Kosowicz Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Psychologia rodziny – o miłości, przywiązaniu, wychowaniu i konflikcie
Program profilaktyczno-wychowawczy
Powiślańska Szkoła Wyższa – dobry start
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
AKTYWIZUJĄCE METODY NAUCZANIA i UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Jakie pytania badawcze powinny być stawiane w myśl użyteczności badań dla eliminacji kar cielesnych?
Dlaczego powstała psychiatria środowiskowa?
Zapis prezentacji:

Jak wspierać rodziców małych dzieci w wychowaniu bez przemocy – doświadczenia Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę Renata Szredzińska Warszawa, 30 listopada 2017 r.

Założona w 1991 r. jako Fundacja Dzieci Niczyje Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Pomoc dzieciom krzywdzonym i ich rodzicom Dobre Rodzicielstwo Główne obszary działania Pomoc dzieciom krzywdzonym i ich rodzicom Dobre Rodzicielstwo Bezpieczeństwo w Internecie Działania systemowe

Dobry Rodzic – Dobry Start Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Oparty na współpracy interdyscyplinarnej Dobry Rodzic – Dobry Start Początek w 2007 r. Oparty na współpracy interdyscyplinarnej Skierowany do rodziców dzieci do 6. roku życia Działający na 3 poziomach

Poziom pierwszy - informacja

OPS Żłobki NGOs Sądy i kuratorzy ZOZy ZI PPP Poziom drugi - identyfikacja OPS Żłobki NGOs Sądy i kuratorzy ZOZy ZI PPP

Terapia, pomoc psychiatryczna, pomoc prawna Poziom trzeci - wsparcie Terapia, pomoc psychiatryczna, pomoc prawna Wsparcie psychologiczne, wsparcie wychowawcze, warsztaty, grupy wsparcia, Wolontariusz w Rodzinie Spotkania i materiały edukacyjne, konsultacje wychowawcze, grupy zabawowe, kampanie, strona www Niskie ryzyko Średnie ryzyko Wysokie ryzyko

Zamiast klapsa Dlaczego nie dawać klapsów Dlaczego dajemy klapsy Uczucia i emocje Kary vs. konsekwencje Co zamiast klapsa

Zamiast klapsa

Czy to działa?

Magda i Marcin Magda – kelnerka, wychowanka domu dziecka, oczekująca drugiego dziecka Marcin – kierowca ciężarówki, problemy z alkoholem i zatrudnieniem Niestabilna sytuacja finansowa Niski poziom wykształcenia Częste kłótnie, bicie, zaniedbanie Pomoc: żłobek, pracownik socjalny, terapia, warsztaty

Opinie po warsztacie „Zamiast klapsa” Przyszedłem, bo żona kazała. Nie specjalnie widziałem sens. Teraz zaczynam myśleć, ze może to nie jest strata czasu. Staram się spokojniej mówić do syna, on też jest spokojniejszy. Od 3 tygodni nie dał powodu do klapa. Wcześniej to się nie zdarzało. Rozumiem teraz, że córka nie robi mi tego na złość. Że to normalne zachowanie u trzylatki i że ode mnie zależy, gdzie i jak postawię granice.

Dotarcie do obydwojga rodziców

Szanse i wyzwania

Szanse Poprawa współpracy Zakaz kar fizycznych Szersza oferta wsparcia Włączenie tematu w tok studiów medycznych Wyższa świadomość Możliwość replikowania modelu

Wyzwania Współpraca oparta na dobrej woli Różny poziom zaangażowania Koordynacja międzyinstytucjonalna Dotarcie do rodzin wysokiego ryzyka Niechęć do ingerencji Klimat polityczny Stabilność finansowania Pogłębiona ewaluacja

Dziecko i rodzina

Dziękuję! renata.szredzinska@fdds.pl