ADMINISTRACJA WOBEC PRAW CZŁOWIEKA 1/

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
POLSKIE STOWARZYSZENIE MENEDŻERÓW BUDOWNICTWA
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
opr. pr. Marzanna Kamińska październik 2008
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Prawo europejskie dr Edyta Martini.
Tłumaczenie zagranicznych dokumentów o wykształceniu
Litygacja strategiczna – działania prawne
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Prawo do nauki osób niepełnosprawnych i obowiązki uczelni w tym zakresie Robert Krawczyk.
Prawa człowieka wykładowca: dr Małgorzata Madej data:
Traktat Lizboński.
Portal EURES – baza Możliwości nauki Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Prawa Człowieka Wykonał : Krzysztof Zajda I Ti.
Problematyka praw mniejszości narodowych i etnicznych w Traktacie ustanawiającym Konstytucje dla Europy.
EUROPEJSKIE STANDARDY PROCEDURY ADMINISTRACYJNEJ I SĄDOWEJ
PRAWA CZŁOWIEKA Sandra Naróg.
Prawa Człowieka Arek Kosiński.
Unia Europejska po 1990 roku Michał Jasiulewicz
CZYM JEST INSTYTUCJONALIZACJA?
Historia praw człowieka
Europejskie standardy w zakresie zwalczania przemocy wobec kobiet.
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
Tło powstania decyzji Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską (art.2, art.13) Strategia Lizbońska Agenda Społeczna Zielona Księga – Równość
Autorka: Natalia Dziubich kl. IIc

Prawa człowieka Iga Nowak.
Definicje w uznawalności wykształcenia
Czym jest Unia Europejska?
Czym są PRAWA CZŁOWIEKA? mł. insp. Piotr Knut
Cz. 6 SYSTEMY REGIONALNE Zdzisław Kędzia
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Międzynarodowy System Ochrony Praw Człowieka
Instytucje stojące na straży ochrony praw człowieka w Polsce
Europejska Karta Społeczna. Karta Praw Podstawowych.
Ochrona wolności i praw człowieka mgr Piotr Kapusta
System ochrony praw człowieka funkcjonujących w UE
Prawa Człowieka w systemie Narodów Zjednoczonych
Uniwersalizm i regionalizm w ochronie praw człowieka: system ONZ, system Rady Europy, ochrona praw jednostki w UE.
Prawa człowieka w ramach Unii Europejskiej 1.Znaczenie oraz rola praw człowieka została wskazana w art. 2 Traktatu o Unii Europejskiej „Unia opiera się.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Socjologia życia publicznego. Socjologia życia publicznego to specjalność: kształcąca absolwentów przygotowanych do analizy funkcjonowania życia publicznego,
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Temat: Władza sądownicza w Polsce.
Prawa człowieka i systemy ich ochrony temat I Zajęcia wprowadzające
Kim jesteśmy? - obywatel - migrant - uchodźca. Działania antydyskryminacyjne w szkole 6 listopada 2015 Natalia Szczucka Komisja Europejska.
Europejski Trybunał Praw Człowieka
Bezpieczeństwo informacyjne i informatyczne państwa
Skarga do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Sądownictwo międzynarodowe. Historia sądownictwa międzynarodowego 1.Stały Trybunał Sprawiedliwości Międzynarodowej – powołany w okresie Ligii Narodów;
Konwencja o prawach osób z niepełnosprawnościami. Postulaty ze Społecznego Raportu Alternatywnego z realizacji w Polsce Konwencji Kraków, 3 czerwca 2016.
Prawa człowieka w administracji – wykład 7
Promowanie praw dzieci
Prawa człowieka w administracji – wykład 3
Prawa człowieka w krajach rozwijających się
ADMINISTRACJA WOBEC PRAW CZŁOWIEKA 3/
Piotr Sadowski Warszawa, 12 kwietnia 2011 r.
PRZEGLĄD ORZECZNICTWA PODATKOWEGO
Zasady obowiązujące na zajęciach
ADMINISTRACJA WOBEC PRAW CZŁOWIEKA 3/
Wstęp do nauki o państwie i polityce
ZAPOBIEGANIE MOWIE NIENAWIŚCI I DYSKRYMINACJI W SZKOLE
ADMINISTRACJA WOBEC PRAW CZŁOWIEKA 1/
PRAWA CZŁOWIEKA.
Zapis prezentacji:

ADMINISTRACJA WOBEC PRAW CZŁOWIEKA 1/ THE EUROPEAN SYSTEM OF HUMAN RIGHTS PROTECTION 1 Dr Aleksandra Szczerba-Zawada Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wlkp. Rok akademicki 2017/2018

Program wykładu Lp. Treści wykładów Liczba godzin W1 Cele, metody i sposoby weryfikacji efektów kształcenia. 0.5 W2 Międzynarodowy system ochrony praw człowieka – zagadnienia wprowadzające 4 W3 Uniwersalny system praw człowieka (ONZ) 3 W4 Historia i geneza praw człowieka w Europie 1 W5 Rada Europy: organy i funkcje W6 Europejska Konwencja Praw Człowieka W7 Europejski Trybunał Praw Człowieka: analiza orzecznictwa i dyskusje grupowe W8 Geneza rozwoju ochrony praw człowieka w UE: ochrona praw człowieka, niezależnie od narodowości? W9 Karta Praw Podstawowych UE W10 Trybunał Sprawiedliwości UE: studium przypadku oraz dyskusje w grupach W11 Egzekwowanie praw człowieka w UE: sądy krajowe w ramach wymiaru sprawiedliwości w UE 2 W12 Polska jako członek Rady Europy i Unii Europejskiej – krajowy system ochrony praw człowieka W13 Wybrane prawa i wolności człowieka (m.in. prawo do życia, wolność słowa, prawo do prywatności, zakaz dyskryminacji, zakaz tortur) w perspektywie porównawczej 3.5   Razem liczba godzin wykładów 30

Literatura przedmiotu Literatura obowiązkowa: E. Gronowska, T. Jasudowicz, M. Balcerzak, M. Lubiszewski, R. Mizerski, Prawa człowieka i ich ochrona, Toruń 2010. 2. B. Banaszak, System ochrony praw człowieka, Kraków 2005 Literatura zalecana / fakultatywna: 1. J. Hołda, Z. Hołda, D. Ostrowska, J.A. Rybczyńska, Prawa człowieka. Zarys wykładu, Warszawa 2014.. 3. M. A. Nowicki, Wokół konwencji europejskiej, Warszawa 2013. 4. M. A. Nowicki, Europejski Trybunał Praw Człowieka- wybór orzeczeń 2011,2010,2009, Warszawa 2011. 5. R. Wieruszewski, A. Gliszczyńska, K. Sękowska- Kozłowska, Komitet Praw Człowieka ONZ, Warszawa 2009. 6. H. Bajorek- Ziaja, Skarga do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka oraz do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, Warszawa 2010. 7. A. Zawidzka-Łojek, A. Szczerba-Zawada (red.), Prawo antydyskryminacyjne Unii Europejskiej, Warszawa 2015.

O EUIncSo Jean Monnet Moduł “Inclusive Society Building Through EU Studies: Human Rights Protection in the European Union” (EUIncSO) Komponent naukowy: Badania w zakresie unijnej zasady równości Okrągły stół „Społeczeństwo, władza, media: mowa nienawiści a inkluzja społeczna” Zbiór esejów studenckich Komponent dydaktyczny: Wykład „Administracja wobec praw człowieka” Seminarium dyplomowe „Równość i niedyskryminacja w Unii Europejskiej” EUIncSo www http://ajp.edu.pl/o-projekcie-euincso.html EUIncSo FB https://www.facebook.com/EUIncSo/

Prawa człowieka w praktyce Źródo: http://www.pap.pl/aktualnosci/news,662213,manifestacje-nieobecnosc-w-pracy-na-uczelniach-w-szkolach-zamkniete-niektore-biura-urzedy-kawiarnie-i-sklepy---w-poniedzialek-odbywal-sie-czarny-protest-ktorego-symbolem-stal-sie-czarny-stroj-w-odpowiedzi-organizowano--kolorowe-protesty.html Źródło: http://www.pap.pl/aktualnosci/news,918481,rocznicowy-marsz-onr-i-kontrdemonstracja-w-warszawie.html Źródło: http://www.pap.pl/aktualnosci/news,947467,sejm-przyjal-informacje-rzadu-w-sprawie-smierci-igora-stachowiaka.html Źródło: http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1045178,prezydent-dla-pap-potrzebna-reforma-wymiaru-sprawiedliwosci-i-zmiany-w-konstytucji.html