Założenia projektu SUSEN i jego strona internetowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Advertisements

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Zasady gry i materiały do gry Przebieg testowej gry podczas szkolenia
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
kształcących w zawodach
Terra Community and Ethics for the future
Metoda projektu.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Szkoła Promująca Zdrowie
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Program profilaktyczno-wychowawczy
3D students – dialoGue, democracy,digital
Staże europejskie drogą do sukcesu
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Zgłoszenie do konkursu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zgłoszenie do konkursu
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Miasto Przyjazne Dzieciom
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Uniwersyteccy Edukatorzy dla Zrównoważonego Rozwoju
Sosnowiec ZSO nr 7.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Eksperyment edukacją przyszłości
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Założenia projektu SUSEN i jego strona internetowa Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN WARSZTATY SZKOLENIOWE DLA NAUCZYCIELI Założenia projektu SUSEN i jego strona internetowa

wspomagającego edukację uczniów w zakresie przedsiębiorczości. Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Gra PowerPlayer Podstawowym celem projektu jest opracowanie narzędzia nauczania-uczenia się opartego o grę edukacyjną PowerPlayer wspomagającego edukację uczniów w zakresie przedsiębiorczości.  Strategiczna gra klasowa PowerPlayer jest nowopowstałym źródłem wsparcia edukacyjnego, składającego się z: Strategicznej gry klasowej, Przewodnika online, Pakietu wspierającego dla nauczyciela. Gra PowerPlayer, której fabuła osadzona jest w przemyśle odzieżowym, przeznaczona jest dla uczniów w wieku 12-15 lat i wprowadza ich w zagadnienia tzw. „zrównoważonej” (ang. sustainable) przedsiębiorczości. Gra ma na celu wprowadzenie koncepcji zrównoważonej przedsiębiorczości w atrakcyjnej formie uczniom poprzez podejmowanie decyzji biznesowych w zakresie wykorzystania źródeł energii. Innowacyjne narzędzia dydaktyczne i materiały wypracowane w projekcie będą wsparciem dla nauczycieli pracujących na II i III etapie edukacyjnym w zakresie wprowadzania treści i rozwijania umiejętności związanych z zagadnieniami tzw. „zrównoważonej” (ang. sustainable) przedsiębiorczości, czyniąc je dla uczniów bardziej przystępnymi. PowerPlayer to więcej niż gra. To nowoczesny pakiet dydaktyczny, który zawiera nie tylko strategiczną grę dla uczniów, ale także przewodnik online oraz pakiet instruktażowy dla nauczycieli.  Przewodnik Online  Pakiet wspierający

Strona internetowa projektu http://powerplayer.info Posiada prostą i ciekawą strukturę, w skład której wchodzą: Podstawowe informacje o Projekcie, w tym główne składowe projektu Informacje o grze PowerPlayer i jej zasobach Dodatkowe materiały i źródła, w tym Pakiet wspierający dla nauczyciela Odpowiedzi na podstawowe, najczęściej zadawane pytania (FAQs) Formularz kontaktowy

Strona internetowa projektu Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Strona internetowa projektu The website consists of the following bookmarks: Teacher Support Pack - Teachers can use our Support Pack to help guide their class through the game and to promote group discussion. The support pack also contains all the materials and rules needed to play the game. Game material – Strategic sustainable entrepreneurship game for 12-15 years-old, based around clothing manufacturers. Online companion - Students use this companion to help complete the classroom-based game and start work on further tasks. Pictures - Area for partners and students participating in the game to share best practice photos, videos and experiences.

Zawartość strony internetowej projektu

Strona internetowa projektu Pakiet wspierający dla nauczyciela Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Strona internetowa projektu Pakiet wspierający dla nauczyciela Pakiet wspierający dla nauczyciela zawiera instrukcje, zasady gry i pomysły do zadań w zakresie uczenia się na rzecz lokalnej społeczności (Service Learning). Nauczyciele mogą korzystać z pakietu wspierającego, aby pomóc wyjaśnić zasady gry w klasie oraz promować dyskusje grupowe. Pakiet wspierający zawiera również wszystkie materiały i zasady niezbędne do gry.

Strona internetowa projektu Materiały do gry

Strona internetowa projektu Przewodnik online Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Strona internetowa projektu Przewodnik online

Strona internetowa projektu – zdjęcia Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Strona internetowa projektu – zdjęcia Miejsce dla partnerów i uczestników projektu biorących udział w grze aby dzielić się fotografiami, filmami oraz swoim doświadczeniem.

Podstawowe informacje o projekcie Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach programu Erasmus+ Działanie kluczowe: Cooperation for innovation and the exchange of good practices Działanie: Strategic Partnerships for school education Okres realizacji: 01.12.2014 do 30.11.2016r.

Cele projektu zawierają: rozwój kluczowych kompetencji i umiejętności Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Cele projektu Cele projektu zawierają: rozwój kluczowych kompetencji i umiejętności zwiększenie kreatywności i innowacyjności w edukacji szkolnej ocenę kompetencji ogólnych, takich jak: kompetencje cyfrowe umiejętność uczenia się inicjatywność i przedsiębiorczość świadomość kulturowa. wspieranie i podnoszenie poczucia wspólnoty wśród uczniów ich zaangażowania obywatelskiego poczucia własnej odpowiedzialności. Pozostałe cele obejmują: Poprawę poziomu kluczowych kompetencji i umiejętności 12-15-latków i poprawa ich osiągnięć edukacyjnych dla lepszego przygotowania do wejścia na rynek pracy. Zwiększenie kreatywności i innowacji w edukacji szkolnej, w szczególności kształcenia w zakresie przedsiębiorczości. Podniesienie osiągnięć edukacyjnych młodych osób, szczególnie tych, dla których istnieje ryzyko przedwczesnego ukończenia szkoły. Wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych, takich jak kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, postawa inicjatywności i przedsiębiorczości oraz świadomość kulturowa. Zachęcanie do zwiększenia poczucia wspólnoty, zaangażowania społecznego, świadomości ekologicznej i osobistej odpowiedzialności.

Projekt jest realizowany przez konsorcjum partnerów: Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Partnerzy projektu Projekt jest realizowany przez konsorcjum partnerów: Uniwersytet Koblenz-Landau (Niemcy) – lider projektu, CVO Antwerpia (Belgia), Uniwersytet Pedagogiczny we Freiburgu (Niemcy), Uniwersytet Pedagogiczny (Polska), Associazione Seed (Szwajcaria), Environmental Academy / University College London (Wielka Brytania).

Partnerzy projektu - szkoły Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Partnerzy projektu - szkoły W projekcie biorą także udział: nauczyciele i uczniowie szkół podstawowych (6 klasa – 12-latki) i gimnazjalnych, ich zadaniem jest pilotażowe testowanie gry (w Polsce, Belgii, Niemczech i Wielkiej Brytanii).

Dziękujemy za uwagę!