Założenia projektu SUSEN i jego strona internetowa Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN WARSZTATY SZKOLENIOWE DLA NAUCZYCIELI Założenia projektu SUSEN i jego strona internetowa
wspomagającego edukację uczniów w zakresie przedsiębiorczości. Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Gra PowerPlayer Podstawowym celem projektu jest opracowanie narzędzia nauczania-uczenia się opartego o grę edukacyjną PowerPlayer wspomagającego edukację uczniów w zakresie przedsiębiorczości. Strategiczna gra klasowa PowerPlayer jest nowopowstałym źródłem wsparcia edukacyjnego, składającego się z: Strategicznej gry klasowej, Przewodnika online, Pakietu wspierającego dla nauczyciela. Gra PowerPlayer, której fabuła osadzona jest w przemyśle odzieżowym, przeznaczona jest dla uczniów w wieku 12-15 lat i wprowadza ich w zagadnienia tzw. „zrównoważonej” (ang. sustainable) przedsiębiorczości. Gra ma na celu wprowadzenie koncepcji zrównoważonej przedsiębiorczości w atrakcyjnej formie uczniom poprzez podejmowanie decyzji biznesowych w zakresie wykorzystania źródeł energii. Innowacyjne narzędzia dydaktyczne i materiały wypracowane w projekcie będą wsparciem dla nauczycieli pracujących na II i III etapie edukacyjnym w zakresie wprowadzania treści i rozwijania umiejętności związanych z zagadnieniami tzw. „zrównoważonej” (ang. sustainable) przedsiębiorczości, czyniąc je dla uczniów bardziej przystępnymi. PowerPlayer to więcej niż gra. To nowoczesny pakiet dydaktyczny, który zawiera nie tylko strategiczną grę dla uczniów, ale także przewodnik online oraz pakiet instruktażowy dla nauczycieli. Przewodnik Online Pakiet wspierający
Strona internetowa projektu http://powerplayer.info Posiada prostą i ciekawą strukturę, w skład której wchodzą: Podstawowe informacje o Projekcie, w tym główne składowe projektu Informacje o grze PowerPlayer i jej zasobach Dodatkowe materiały i źródła, w tym Pakiet wspierający dla nauczyciela Odpowiedzi na podstawowe, najczęściej zadawane pytania (FAQs) Formularz kontaktowy
Strona internetowa projektu Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Strona internetowa projektu The website consists of the following bookmarks: Teacher Support Pack - Teachers can use our Support Pack to help guide their class through the game and to promote group discussion. The support pack also contains all the materials and rules needed to play the game. Game material – Strategic sustainable entrepreneurship game for 12-15 years-old, based around clothing manufacturers. Online companion - Students use this companion to help complete the classroom-based game and start work on further tasks. Pictures - Area for partners and students participating in the game to share best practice photos, videos and experiences.
Zawartość strony internetowej projektu
Strona internetowa projektu Pakiet wspierający dla nauczyciela Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Strona internetowa projektu Pakiet wspierający dla nauczyciela Pakiet wspierający dla nauczyciela zawiera instrukcje, zasady gry i pomysły do zadań w zakresie uczenia się na rzecz lokalnej społeczności (Service Learning). Nauczyciele mogą korzystać z pakietu wspierającego, aby pomóc wyjaśnić zasady gry w klasie oraz promować dyskusje grupowe. Pakiet wspierający zawiera również wszystkie materiały i zasady niezbędne do gry.
Strona internetowa projektu Materiały do gry
Strona internetowa projektu Przewodnik online Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Strona internetowa projektu Przewodnik online
Strona internetowa projektu – zdjęcia Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Strona internetowa projektu – zdjęcia Miejsce dla partnerów i uczestników projektu biorących udział w grze aby dzielić się fotografiami, filmami oraz swoim doświadczeniem.
Podstawowe informacje o projekcie Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach programu Erasmus+ Działanie kluczowe: Cooperation for innovation and the exchange of good practices Działanie: Strategic Partnerships for school education Okres realizacji: 01.12.2014 do 30.11.2016r.
Cele projektu zawierają: rozwój kluczowych kompetencji i umiejętności Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Cele projektu Cele projektu zawierają: rozwój kluczowych kompetencji i umiejętności zwiększenie kreatywności i innowacyjności w edukacji szkolnej ocenę kompetencji ogólnych, takich jak: kompetencje cyfrowe umiejętność uczenia się inicjatywność i przedsiębiorczość świadomość kulturowa. wspieranie i podnoszenie poczucia wspólnoty wśród uczniów ich zaangażowania obywatelskiego poczucia własnej odpowiedzialności. Pozostałe cele obejmują: Poprawę poziomu kluczowych kompetencji i umiejętności 12-15-latków i poprawa ich osiągnięć edukacyjnych dla lepszego przygotowania do wejścia na rynek pracy. Zwiększenie kreatywności i innowacji w edukacji szkolnej, w szczególności kształcenia w zakresie przedsiębiorczości. Podniesienie osiągnięć edukacyjnych młodych osób, szczególnie tych, dla których istnieje ryzyko przedwczesnego ukończenia szkoły. Wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych, takich jak kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, postawa inicjatywności i przedsiębiorczości oraz świadomość kulturowa. Zachęcanie do zwiększenia poczucia wspólnoty, zaangażowania społecznego, świadomości ekologicznej i osobistej odpowiedzialności.
Projekt jest realizowany przez konsorcjum partnerów: Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Partnerzy projektu Projekt jest realizowany przez konsorcjum partnerów: Uniwersytet Koblenz-Landau (Niemcy) – lider projektu, CVO Antwerpia (Belgia), Uniwersytet Pedagogiczny we Freiburgu (Niemcy), Uniwersytet Pedagogiczny (Polska), Associazione Seed (Szwajcaria), Environmental Academy / University College London (Wielka Brytania).
Partnerzy projektu - szkoły Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Partnerzy projektu - szkoły W projekcie biorą także udział: nauczyciele i uczniowie szkół podstawowych (6 klasa – 12-latki) i gimnazjalnych, ich zadaniem jest pilotażowe testowanie gry (w Polsce, Belgii, Niemczech i Wielkiej Brytanii).
Dziękujemy za uwagę!