Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Technologia informacyjna według MENiS
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Ekonomika procesów logistycznych
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Założenia PROJEKTU
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Multimedia u 6-latków Wykorzystanie Tablicy Interaktywnej i Wizualizera.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
na rzecz cyfryzacji szkół
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
III. Wykorzystanie portalu
Spotkanie Lidera i Partnerów projektu
MARKETING INTERNETOWY
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Zapis prezentacji:

Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics? Przykład projektu DIMBI  Mieczysław L. Owoc  mieczyslaw.owoc@ue.wroc.pl

Agenda 1. Charakterystyka projektu DIMBI 2 Agenda 1. Charakterystyka projektu DIMBI 2. Specyfika kształcenia na kierunku „Informatyka w biznesie” (IwB) 3. Innowacyjność metod nauczania IwB 4. Przykłady rozwiązań projakościowych proponowanych w projekcie DIMBI 5. Podsumowanie Kongres Rozwoju Edukacji, Wrocław 30.11.2017

Charakterystyka projektu DIMBI Cel projektu „Developing the innovative methodology of teaching Business Informatics” (DIMBI) – poprawa jakości kształcenia poprzez modernizację programów nauczania w obszarze Bussines Informatics oraz stworzenie nowych innowacyjnych rozwiązań w zakresie dydaktyki wdrażanych na uczelniach krajowych i zagranicznych Czas realizacji: 2015-2017 Budżet:  > 100 000 EUR Uczestnicy: UJW, WUE, VUE, Paragon Europe

Charakterystyka projektu DIMBI Zadania szczegółowe: Opracowanie sylabusów przedmiotów „Hurtownie danych” (HD) oraz „Inteligencja biznesowa” (IB) Przygotowanie metodyk nauczania przedmiotów HD oraz IB Opracowanie aktywnych podręczników dla przedmiotów HD oraz IB Zaprojektowanie platformy wiedzy umożliwiającej komunikację oraz realizację wybranych form edukacyjnych Wydarzenia towarzyszące: Organizacja Intensywnych programów szkolenia (Varna oraz Wrocław) Organizacja konferencji dydaktycznych (Wrocław oraz Varna) popularyzujących rezultaty projektu

Specyfika kształcenia na kierunku „Informatyka w Biznesie” Studia dwustopniowe realizowane w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym (licencjat także w języku ang.) Kierunek IwB został uruchomiony w roku 2007 jako rezultat prac zespołu pracowników IIE bazujących na standardach kształcenia w obszarze informatyki ekonomicznej oraz realizowanego wcześniej projektu BINNet Kształcenie obejmuje grupy przedmiotów: z nauk podstawowych kierunkowych specjalizacyjnych

Specyfika kształcenia na kierunku „Informatyka w Biznesie” Program obejmuje: Dostarczanie wiedzy dotyczącej prowadzenia biznesu Kształcenie umiejętności i korzystania z nowoczesnych technologii informatycznych wspierających biznes Specjalizacje: Bazy danych i aplikacje mobilne (I) Analiza i projektowanie systemów (I) Informatyka w usługach i administracji (I) Big Data w biznesie (II) E-usługi i e-biznes (II) Menedżer systemów informacyjnych (II)

Innowacyjność metod nauczania na kierunku „Informatyka w Biznesie”

Innowacyjność metod nauczania na kierunku „Informatyka w Biznesie” Stosowanie Interaktywne podręczniki Scenariusze zajęć Projekty Dostęp do elektronicznych przewodników … Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem BI Narzędzia efektywnej komunikacji Podeście BYOD Zajęcia laboratoryjne Testy samo-oceny Wykłady

Przykłady rozwiązań projakościowych proponowanych w projekcie DIMBI Dostęp do zasobów platformy DIMBI: Wykłady Materiały uzupełniające wykłady Zadania aktywizujące studentów Fora dyskusyjne Stosowanie narzędzi typu open-source … Hybrydyzacja metod nauczania: Opracowanie scenariuszy prowadzenia zajęć Wykorzystywanie łączonych metod nauczania Zespołowa realizacja projektów integrujące zadania z różnych przedmiotów

Przykłady rozwiązań projakościowych proponowanych w projekcie DIMBI Udostępnianie aktywnych podręczników umożliwiających: Korzystanie z różnych urządzeń Swobodną nawigację po treści podręcznika Sporządzanie indywidualnych notatek dotyczących wybranych fragmentów podręcznika Edycja wskazanych fragmentów podręcznika (skalowanie, poszerzanie zasobów wiedzy) Podręczniki: DW - https://activetextbook.com/active_textbooks/13654#page1 BI - https://activetextbook.com/active_textbooks/13653#page1

Podsumowanie Konieczność weryfikacji zasobów oferowanych na portalu Poszerzanie kierunku o nowe przedmioty udostępniane na portalu Utrzymanie ograniczeń dotyczących korzystania z narzędzi typu open-source Ciągłe monitorowanie sposobu korzystania z metodyk nauczania i zasobów portalu Planowane: nowa edycja materiałów i podręczników organizacja konferencji ITABI’2018 Portal DIMBI: http://www.dimbi.eu/