Przedszkole Akademia Wyobraźni w Marklowicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
,,W przyjaźni z przyrodą”
Advertisements

Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Sprawozdanie z udziału Przedszkola Miejskiego nr 22 w projekcie „Dbajmy o lubuskie dla nas i dla przyszłości” w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju”
PROSTE ZASADY NA ODPADY Magdalena Mirosław kl IIIB.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Ul. Lermontowa Łódź
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
EM FARMA DZIECIĘCA® EDUKACYJNA FARMA PRZED i SZKOLNA® Chcemy uczyć się pod gołym niebem, bowiem tylko tam sprawnie ukształtujemy nasze ciała i umysły i.
ENERGIA to podstawowa wielkość fizyczna, opisująca zdolność danego ciała do wykonania jakiejś pracy, ruchu.fizyczna Energię w równaniach fizycznych zapisuje.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
 PODSUMOWANIE PROJEKTU „POSTAW NA SŁOŃCE”. Energia konwencjonalna : ● - spalanie paliw kopalnych ● - promieniowanie pierwiastków Energia Odnawialna:
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
CZYSTA MAŁOPOLSKA FOLDER INFORMACYJNY 2015/2016 „CZYSTA MAŁOPOLSKA, TO PIĘKNA MOJA POLSKA” Nazwa szkoły- SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO.
BLISKO NAS, czyli co znajdziesz w lasach otaczających nasze osiedle „Kokociniec”
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
Ekologia naszej wsi!. Akcja zbieranie puszek, nakrętek i baterii.  Nasza szkoła już od kilku lat prowadzi projekt segregacji śmieci. Przejawia się to.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?. Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania:
KONKURS EKOLOGICZNY ,,ELEKTROODPADY- PROSTE ZASADY
oświatowych na terenie Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy
Narodzie pomóż przyrodzie!
Sześciolatek idzie do szkoły
,,Elektroodpady – Proste Zasady,,
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Joanna Tobolewicz Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Energetyki
Rola książki w życiu człowieka
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
WPŁYW ZANIECZYSZCZENIA ŚWIATŁEM
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 2017
Nadleśnictwo Katowice.
NADLEŚNICTWO RYTEL.
Czy w Twoim domu dba się o środowisko?
„CZYSTO, ŁADNIE WOKÓŁ NAS”
Edukacja Ekologiczna – praktyczne przykłady działań w zakresie zapobiegania powstawaniu odpadów oraz właściwego postępowania z odpadami Regionalny Program.
Sześciolatek idzie do szkoły
Dzień ziemi ♥.
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Ekologiczna Dziesiątka
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 47
“Przemyśl to ...” Kliknij myszkę by oglądnąć slajdy ...
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Twoje własne życie podziękuje Ci za to.
Zbiórka elektroodpadów 30 stycznia 2019r. Przedszkole nr 56 w Gdyni
Ograniczanie zużycia energii w Gminie - rola Energetyków Gminnych
Projekt pod tytułem: ,,Stop Smog”
ul. Grzybowska Warszawa
Autor programu- mgr Maria Dolecka
Na tropach energii Zajęcia terenowe.
Aspekty prawne użytkowania instalacji grzewczych do 1 MW na paliwa stałe Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Ochrony Środowiska.
Naturalne źródła węglowodorów
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Zapis prezentacji:

Przedszkole Akademia Wyobraźni w Marklowicach Ekologia na co dzień W Gminie Marklowice pracuję prawie dwadzieścia lat, przez te lata obserwuję coraz większą dbałość władz o środowisko naturalne, m.in. poprzez inwestycje, o których mówił pan wójt. Do działań tych włączają się również placówki oświatowe. Jako dyrektor przedszkola, które ma tak wiele ekologicznych rozwiązań, stanęłam przed nie lada wyzwaniem - praca w takim przedszkolu zobowiązuje  W NASZYM PRZEDSZKOLU….

W naszym przedszkolu Ziemia daje nam ciepło Słońce ogrzewa wodę Korzystamy z naturalnego oświetlenia Oszczędzamy energię Wykorzystujemy zjawisko rekuperacji wykorzystujemy ciepło ziemi – mamy trzy pompy ciepła z czego pracują tylko dwie, by jedno złoże mogło odpocząć; ogrzewanie w salach jest podłogowe; mamy 26 baterii słonecznych, które ogrzewają wodę; w całym przedszkolu funkcjonuje wentylacja grawitacyjna wspomagana mechanicznie, wykorzystywane jest tu zjawisko rekuperacji (odzysk ciepła z wywiewanego zużytego ciepła) całe przedszkole posiada żarówki energooszczędne i czujniki wyłączania światła. liczne okna dachowe i świetliki zapewniają stały dopływ naturalnego światła i nie ma potrzeby wspomagania go sztucznym. wokół przedszkola znajduje się 8 tyś. m 2 zagospodarowanego terenu - to tereny zielone, parking i plac zabaw dla dzieci z górką na sanki, oraz drewnianym okręgiem do prowadzenie zajęć badawczych i obserwacyjnych na świeżym powietrzu. MY DOROŚLI WIEMY O TYM, ROZUMIEMY jak to działa. A DZIECI? ………….

Do czego służą te lustra? Oglądamy nasze kolektory

Dlaczego nie mamy kaloryferów ani komina? …………. Dzieci zadawały celne pytania – dlaczego w naszej sali nie ma kaloryferów? Dlaczego nie ma komina? Dlaczego nie ma kontaktów w łazienkach? Oczywiście na te pytania uzyskały odpowiedź niejako u źródła – pan konserwator oprowadził dzieci po kotłowni i wszystko wyjaśnił.

Budzenie świadomości ekologicznej Kształtowanie pozytywnych postaw przyszłych dorosłych mieszkańców Ziemi; Zbliżanie dzieci do świata przyrody; Wdrażania do odpowiedzialności za jej stan; Kształtowanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt Jednak posiadanie takiego budynku wiosny nie czyni…, bo przecież tylko świadome ekologicznie społeczeństwo może sprawić, że nasza planeta jeszcze długo będzie naszym domem. Dlatego tak ważne zadanie spoczywa na przedszkolach i szkołach, to tu właśnie może edukować w tym zakresie. W naszym przedszkolu stawiamy na: …………., poprzez m.in.: takie akcje jak sprzątanie Ziemi, zbiórka zużytych baterii, makulatury, telefonów komórkowych czy sadzenie drzew.

Ogródki i ogrody

Zbiórka elektro – śmieci i makulatury

Eko - działania

Eko - gry Starsze grupy aby zachęcić młodsze dzieci do działań ekologicznych wykonały ekologiczną grę. Gra sprawdza i poszerza wiedzę z zakresu ochrony środowiska, w szczególności dotyczącą zagadnień związanych z gospodarką odpadami, efektywnością energetyczną i ochroną klimatu. Pola czerwone ukazują problemy i zagrożenia dotyczących ochrony środowiska, a zielone uczą prawidłowych postaw poprzez zwrócenie uwagi na korzyści płynące z ekologicznego trybu życia, aktualnie cieszy się dużym powodzeniem.

Programy ekologiczne Zielona Flaga Gmina z dobrą Energią Akademia Zdrowego Przedszkolaka Czyste powietrze wokół nas Kubusiowi Przyjaciele Natury Nasza placówka otrzymała kolejny raz Certyfikat Zielonej Flagi na okres trzech lat. Bardzo się cieszymy, że nasze dotychczasowe działania ekologiczne zostały po raz kolejny docenione certyfikatem. Zielona Flaga  jest tytułem, które nadawane jest szkołom na całym świecie w ramach Programu Eco – Schools

KOLOROWE DNI Dzień Wody Dzień Drzewa

DZIEŃ CZYSTEGO POWIETRZA

Deszcz, słońce, wiatr Celem zajęć było zapoznanie z czynnikami zewnętrznymi oddziaływującymi na nasze domy oraz pokazanie jak je można prawidłowo wykorzystać. Energia wody, słońca i wiatru to nasz ulubiony temat, który już od paru lat istnieje w naszych eko działaniach. Przeprowadzaliśmy ciekawe doświadczenia dotyczące odnawialnych źródeł energii. Mieliśmy okazję wykorzystać nasze świetne pomoce dydaktyczne, które znajdują się w naszym ekologicznym kąciku (koło wodne, eko- farma, eko- domy, wiatraki na solary, eko-samochody oraz wiele innych działających za pomocą energii odnawialnych.

Eko - dom – Gupa Piraci wykonała swój własny eko- dom. Celem zajęć było zapoznanie z alternatywnymi metodami i materiałami do budowy domów. Dom powstał z przyniesionych pudełek po butach. Prace trwały cały tydzień. Do wybudowania domu wykorzystaliśmy zestaw makedo, który bardzo się przydał podczas łączenia pudeł. Na dachu, pojawiły się kolektory słoneczne a obok domu wiatrak. Eko-dom został wystawiony na wystawkę, którą można było podziwiać. Wykorzystaliśmy go również do nakręcenia filmu „Kochasz dzieci nie pal śmieci”

Przygotowania do filmu

„Kochasz dzieci nie pal śmieci” „Kochasz dzieci nie pal śmieci” to tytuł filmu w jakim dzieci wzięły udział podczas Dnia Kina. Dzieci w tym dniu znalazły się na planie filmowym i wcieliły się w role dwóch rodzin państwa Brudasińskich oraz Ekomilusińskich. Celem było ukazanie dzieciom skutków zanieczyszczenia powietrza poprzez złe nawyki i brak świadomości ekologicznej , oraz rozwiązania zapobiegające tym problemom . W filmie wykorzystaliśmy nasze wcześniej zbudowane rekwizyty: eko-dom, wiatrak oraz komin z kartonów. Była scena, rekwizyty, reżyser i oczywiście mali aktorzy. Podczas filmu przedstawiono dwie różne rodziny jedna rodzina nie dbająca o środowisko, w której wszyscy kaszlą i chorują a druga troszcząca się o przyrodę, powietrze i energię. Na koniec filmu obie rodziny decydują się na uporządkowanie domu państwa Brudasińskich i wszystko kończy się wyciągnięciem wniosków, co można zrobić by pomóc planecie, co można zrobić, by żyć w czystym środowisku, jak ograniczyć smog. Cały film został nagrany, a na koniec dzieci zobaczyły bajkę ekologiczną i film ekologiczny z ich udziałem. W zderzeniu tych dwóch światów, czystym i pięknym, oraz brudnym i zadymionym – dzieci jednoznacznie opowiedziały się za tym pierwszym. Uznały jednogłośnie, że zdrowy człowiek może żyć tylko w zdrowym środowisku.

PRZEDSZKOLE

DOM RODZINNY Wywiad z dziećmi Mamo, tato – wolę rower! Przeprowadzenie wywiadu z dziećmi na temat oszczędzania energii w ich domach. Zorganizowanie tygodnia zrównoważonego transportu pod hasłem „Tydzień bez samochodu” Pomimo deszczowej pogody znaleźli się śmiałkowie, aby przyjechać do przedszkola rowerem, autobusem lub przyjść pieszo. Wszystkim odważnym serdecznie dziękujemy i gratulujemy! np. kolektory słoneczne, piece ekologiczne.

RODZINNY KONKURS „Nie truj sąsiada”

SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA Marsz ekologiczny – Przeprowadziliśmy marsz ekologiczny ulicami Marklowic zachęcający społeczność lokalną do włączenia się w troskę o przyrodę. Umieszczamy plakaty dotyczące akcji „Nie truj sąsiada” w ważnych punktach gminy – m.in. w bibliotece, Urzędzie Gminy – gdzie przyjął nas pan wójt.

Optymistyczny Sejm Dziecięcy „Ekoludkiem z nami zostań, to jest sprawa bardzo prosta!” Utworzenie kodeksu ekologicznego w formie ustawy ekologicznej podczas Optymistycznego Sejmu Dziecięcego Przedszkola Akademia Wyobraźni w Marklowicach - przekazanie ustawy pani dyrektor, rodzicom, władzom Gminy.

DZIĘKUJEMY