Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Biznes na Pomorzu Zachodnim – zarabiamy czy pomagamy? Anna Kornacka.
Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
innowacyjna wielkopolska
Podstawy Turystyki Wykład
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Stan sektora w regionach
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Typologia podmiotów gospodarki turystycznej
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
Internet 2006: rozwój e-commerce
P O P Y T , P O D A Ż.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
mgr Magdalena Czichon pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Karbowiak
Komitet Naukowo-Techniczny FSNT NOT Polityki Techniczno-Gospodarczej Kadencja 2004 – 2008 Eugeniusz Budny.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Marketing elektroniczny w turystyce
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
KLASYFIKACJA RUCHU TURYSTYCZNEGO Iwona Barć, Ewelina Turoń
System „Ewidencji Projektów”
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Doradztwo KSI KSU dla Innowacyjnych mgr inż. Adam Serwach Koordynator usług proinnowacyjnych.
Lokalizacja Opisy lokalizacji. Lokalizacja Opisy lokalizacji.
Podsumowanie pierwszego roku
Jak robić to efektywnie?
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Organizacje pozarządowe jako partner w realizacji projektów.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Stowarzyszenie „Doradców PROW”. Nazwa stowarzyszenia - Nazwa nie powinna nas w żaden sposób ograniczać - Może wiązać się z obszarami wiejskimi - nazwa.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Konferencja Gdańsk - PODR
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Zasady budowania oferty inwestycyjnej przez jst
Grupa Trip: hotel Ossa Congress & Spa prezentacja możliwości
Hotel Ossa Congress & Spa
SEGMENTACJA RYNKU.
E-turystyka w sektorze publicznym
Biuro eksportowe w Tureckiej Izbie Gospodarczej
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
City Tax – przykłady rozwiązań
dr Jan Golba Prezes Zarządu
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński Convention Bureau jako platforma współpracy pomiędzy hotelarzami, lokalnymi władzami i innymi podmiotami Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński

Agenda Rola Convention Bureau na rynku turystycznym Problemy finansowania Convention Bureau

Rynek turystyczny bez CB Organizatorzy konferencji: Hotel 1 Hotel 2 Organizator 1 Hotel 3 Organizator 2 Inne przedsiębiorstwa turystyczne Organizator 3 Liczba transakcji: 3 x 4 = 12

Miejsce CB na rynku turystycznym Hotel 1 Organizatorzy konferencji: Hotel 2 CB Hotel 3 Organizator 1 Inne przedsiębiorstwa turystyczne Organizator 2 Organizator 3 Niekomercyjne elementy produktu turystycznego Liczba transakcji: 3 + 4 = 7

Motywy wyboru miejsca organizacji konferencji istnienie CB w regionie dostępność odpowiednich usług oraz infrastruktury koszty organizacji konferencji dostępność centrum kongresowego z odpowiednią liczbą miejsc lokalizację miejscowości w odniesieniu do miejsca zamieszkania uczestników dostępność atrakcji turystycznych kontekst miejscowości oraz miejsca organizacji konferencji do tematu konferencji marketing organizatorów

Decyzje o wyborze miejsca konferencji Podejmowane są z dużym wyprzedzeniem Podejmowane są często kolegialnie Są odmienne w zależności od typu klienta Korporacje Organizacje non-profit Sektor publiczny Różnią się jeśli konferencja ma charakter krajowy i międzynarodowy

Zadania CB Relacje z organizatorami konferencji Tworzenie wizerunku regionu Prowadzenie badań i statystyk Lobbing Utrzymywanie relacji z branżą w regionie Instytucja badawcza Convention Bureau

3 filary CB Wiedza Neutralność Kofinansowanie

Agenda Rola Convention Bureau na rynku turystycznym Problemy finansowania Convention Bureau

CB i promocja turystyki . Razem czy osobno? Turystyka wypoczynkowa Nacisk na marketing masowy Grupowa turystyka biznesowa Nacisk na sprzedaż osobistą Budowa wizerunku, prowadzenie badań. Efekty skali i zakresu

Kto powinien finansować CB Branża hotelarska – to ona jest największym beneficjentem działania CB Składki członkowskie Podmioty publiczne – działania CB mają charakter dobra publicznego jako procent od podatku turystycznego, jako finansowanie projektów, jako udziałowiec itp.

Źródła finansowania wybranych Convention Bureau

Jak ustalić składkę czyli Quid pro quo Składka powinna odpowiadać wartości jaką otrzymuje obiekt od CB Składki są degresywne, progresywne lub mieszane Często różnicowanie wielkości składek dotyczy jedynie hoteli Hotele bardziej luksusowe płacą z reguły więcej Czasem hotele różnicują również korzyści dla hoteli w zależności od wykupionego wariantu Inaczej w rozwiniętych CB a inaczej w nowych

Puerto Rico CB Rodzaj obiektu Wysokość składki Hotele do 50 pokoi $250 Hotele 51-125 pokoi $625 Hotele 126-150 pokoi $6 za pokój Hotele 151 -200 pokoi $7 za pokój Hotele 201-350 pokoi $13 za pokój Hotele i centra kongresowe powyżej 351 pokoi $20 za pokój

Puerto Rico CB

Puerto Rico CB

Derry CB Obiekt Podstawa (£) Dodatek za pokój(£) Hotel 200 10 Bad&Brekfest 100 Guest Houses   Hostel 1 (za łóżko) Centra konferencyjne 250 . Restauracje 150 Atrakcje turystyczne

Derry CB

Derry CB

Składki członkowskie w CB Townsville Australia Składka członkowska 230 AUD 740 AUD 2002 AUD 4518 AUD Miejsce na stronie internetowej Tylko adres i numer telefonu +link do strony internetowej Umiejscowienie w wielu sekcjach, 2-gi priorytet pozycjonowania Umiejscowienie w wielu sekcjach. Najlepsze pozycjonowania Włączenie do dokumentu – propozycji dla potencjalnych klientów W przypadku zapytania Trzeci priorytet Drugi priorytet Pierwszy priorytet (z zachowaniem dyskrecji CB w zakresie spełnienia oczekiwań klienta) Włączenie do newslettera 1 uaktualnienie rocznie 2 uaktualnienia rocznie 4 uaktualnienia rocznie PDF z bazą danych 200 $ 100$ 1 bezpłatna kopia rocznie

Finansowanie nowego CB CB jako projekt innowacyjny Problem „pana i sługi” Współpraca z branżą

Dziękuję za uwagę adam.pawlicz@wzieu.pl