Mobilność kadry edukacji szkolnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Zagraniczne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka francuskiego i hiszpańskiego. Prezentacja nauczycieli SAF, którzy uczestniczyli w szkoleniach.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Publiczne Gimnazjum nr 19 w Łodzi im. gen. Mariusza Zaruskiego.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Prezentację przygotował:
 Języka Niemieckiego  Języka Francuskiego  Języka Angielskiego  Języka Włoskiego  Języka Hiszpańskiego.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Dlaczego warto uczyć się języka angielskiego?
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017
Aktywny RODZIC.
Kampania promująca serial Disney Channel „ Do dzwonka”
Programowanie z eTwinning
Egzamin ósmoklasisty.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Programy nauczania.
Informacja o maturze w 2018 roku
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
KODEKS.
I Liceum Ogólnokształcące im. S. Wyspiańskiego w Szubnie
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
Nauczanie dwujęzyczne
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
3D students – dialoGue, democracy,digital
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Projekt „Angielski w wydaniu maltańskim” realizowany w Zespole Szkół Kształcenia Ustawicznego w Rzeszowie od do , finansowany ze.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

CLIL Content and Language Integrated Learning (zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów) Mobilność kadry edukacji szkolnej Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

Kompetencje językowe. Co wpływa na wyniki Czynniki pozaszkolne Czynniki szkolne Systemowe: długość nauki Organizacyjne: projekty, wymiany językowe Metodyczne: użycie języka obcego na lekcji Geo - językowe-bliskość jezykowa, wieloznaczności Społeczne: język mediów Domowe: znajomość języków u rodziców Wspieranie realizacji podstawy programowej Zwiększanie kontaktu z językiem (media, wymiany) Promowanie komunikacji w języku na lekcji

CLIL… !? Zdobywanie nowej wiedzy zgodnie z podstawą programową i jednoczesne obcowanie z językiem obcym Język jest narzędziem, a nie jedynym celem nauczania Skupiając się na kompetencjach pozajęzykowych uczymy języka „przy okazji” – najskuteczniejsza strategia nauczania Autentyczne treści to autentyczne emocje

Kwalifikacje językowe nauczycieli do nauczania dwujęzycznego Dyplom studiów wyższych zawodowych/ magistra / lingwistyka stosowana/ dyplom studiów z kraju danego języka świadectwo znajomości danego języka obcego w zakresie co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia (B2)

Praktyczne przykłady z nauczania dwujęzycznego Przykłady Video z lekcji: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=- Mto8Lf3Cuo http://kolebuk.blogspot.com/2012/11/clil-z-elementami-geografii.html Słowniczek ze słowami kluczowymi + pytania Instrukcje klasowe w j. obcym tekst źródłowy w języku obcym + dyskusja (Należy skrócić tekst i używać słów/języka znanego uczniom tak, aby znaczenie nowych pojęć mógł rozpoznać z kontekstu debaty Slajdy w j. obcym + objaśnienia w j. ojczystym Obcojęzyczne schematy/opisy do ilustracji Projekty dwujęzyczne (uczeń zbiera materiały po polsku i uzupełnia je stopniowo materiałami w języku obcym)

Użyteczne strony internetowe

Użyteczne strony internetowe http://www.planet-science.com/ http://letsclil.blogspot.com/search?updated -max=2013-06- 09T22:22:00%2B02:00&max-results=7 http://www.ted.com/ http://www.macmillan.pl/voices/bank- materialow-dodatkowych https://www.macmillan.pl/files_catalog/02 _szkola_podstawowa_klasy_1- 3/tiger/1/Tiger1_AB_u5_wm.pdf

CLIL… ! Dlaczego warto? buduje wiedzę na temat innych kultur i ułatwia ich zrozumienie, rozwija zdolności komunikacyjne w ramach wielu kultur, podnosi kompetencję językową i rozwija zdolność komunikacji ustnej, rozwija zainteresowanie wielojęzycznością, sprzyja zdobywaniu wiedzy z różnych perspektyw, umożliwia uczniom częstsze obcowanie z językiem docelowym, nie wymaga poświęcania dodatkowego czasu na naukę języka, raczej uzupełnia inne przedmioty niż współzawodniczy z nimi, różnicuje metody i formy pracy podczas zajęć, stymuluje motywację uczniów i zachęca do uczenia się zarówno języka, jak i wykładanego przedmiotu.

przeciążenie uczniów zbyt dużą liczbę godzin w klasach dwujęzycznych• ZALETY ZAGROŻENIA motywacja dla nauczycieli do samorozwoju i podnoszenia kwalifikacji większa możliwość znalezienia pracy dla nauczycieli z szerokimi kwalifikacjami tworzenie w szkole zaplecza dla współpracy międzynarodowej (wymiana, projekty) uświadomienie uczniom i rodzicom, że język to narzędzie większy prestiż i konkurencyjność szkoły lepsze wyniki nauczania z języka obcego lepsze perspektywy życiowe i zawodowe uczniów przeciążenie uczniów zbyt dużą liczbę godzin w klasach dwujęzycznych• tworzenie klas zbyt elitarnych demotywacja słabszych uczniów do pracy dodatkowe obciążenie nauczyciela – konieczność przygotowania materiałów i pomocy brak systemu wynagrodzenia dla nauczycieli prowadzących zajęcia bilingwalne brak możliwości kontynuacji nauki na tym poziomie po ukończeniu klasy dwujęzycznej

Bibliografia https://bielcza.edupage.org/files/CLIL_(2). pptx http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwm eta1.element.hdl_11089_8760/c/13Handz el.pdf http://angielskipodrodze.pl/category/egza min-gimnazjalny-jezyk-angielski/ https://www.slideshare.net/MonikaWisa/cl il-vortrag

https://www. google. pl/url https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiR_e2TpP_VAhVDIJoKHS3AAVkQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D3jHYvC1MqrU&psig=AFQjCNGmt3LuBYAB0NIBNcpKPymXbyODDw&ust=1504193594295284