LEONARDO DA VINCI ERASMUS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Program Leonardo da Vinci
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Aktywizacja społeczno-zawodowa szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gmina.
Mój staż z Leonardo da Vinci
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Technik architektury krajobrazu
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
PROGRAM COMENIUS.
Nasza szkoła od 2005r. zajmuje się realizacją projektów unijnych w ramach programu Leonardo da Vinci Dzięki programowi Leonardo da Vinci uczniowie odbyli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Wykorzystanie programów unijnych w przygotowaniu ucznia nowoczesnej szkoły zawodowej dla rynku pracy Europejska strategia rozwoju Zespołu Szkół Budowlanych.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich Szkoła praktycznych umiejętności Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 dla absolwentów.
TECHNIKUM nr 6 w MIEJSKIM ZESPOLE SZKÓŁ nr 5 w KROŚNIE ARCHITEKTURA KRAJOBRAZU „BUDOWLANKA” Istniejemy już ponad 40 lat!
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI ŁÓDŹ ul. Kopcińskiego 5/11 tel: ; zsp15.ldi.pl
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Projekt: „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” współfinansowany przez Unię Europejską.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Program Erasmus+ „Mistrz w zawodzie-Meister im Beruf”
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
 Projekty realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój ZAGRANICZNE STAŻ UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego - Erasmus+ Projekt realizowany w ramach Programu POWER VET.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Zapis prezentacji:

LEONARDO DA VINCI ERASMUS+ 2011-2016 w ZESPOLE SZKÓŁ BUDOWLANYCH im. Papieża Jana Pawła II

ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH . BENEFICJENT: Wspólne korzenie Europy - drogi w nowoczesnej i historycznej architekturze krajobrazu, Europejska architektura krajobrazu wczoraj i dziś – projektowanie i wykonywanie ogrodów historycznych i współczesnych, Europejska architektura krajobrazu – utylitaryzm i estetyka, Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki PARTNER: Innovative Technologien in den Händen der jungen Handwerker, Nove horizonty zilinskych starbarov.

Zespół Szkół Budowlanych i jej partnerzy – Zakład Promowania Kształcenia Zawodowego Związku Przemysłu Budowlanego Berlina i Brandenburgii (Niemcy), Zakład Promowania Kształcenia Zawodowego Związku Przemysłu Budowlanego Saksonii (Niemcy), Średnia Zawodowa Szkoła Budowlana w Żylinie (Słowacja)

CELE I ZAŁOŻENIA PROJEKTów doskonalenie umiejętności: - zawodowych CELE I ZAŁOŻENIA PROJEKTów doskonalenie umiejętności: - zawodowych - językowych - międzykulturowych -

ETAPY REALIZACJI PROJEKTU ETAP 1 – PRZYGOTOWANIA: kursy, warsztaty, wycieczki zawodowe. ETAP 3 - UPOWSZECHNIANIE I EWALUACJA PROJEKTU: konkurs projektów, makiety, warsztaty dla innych uczniów, konferencje, prace wykonywane na rzecz lokalnej społeczności. ETAP 2 - STAŻ: dwa/trzy tygodnie w Ośrodkach Szkolenia (Niemcy / Słowacja).

Przygotowania WYCIECZKI ZAWODOWE Język niemiecki zawodowy KURSY Realioznawstwo Język niemiecki zawodowy Projektowanie AutoCAD Warsztaty pedagogiczne Przygotowania WYCIECZKI ZAWODOWE WARSZAWA WROCŁAW SOSNOWIEC GLIWICE

Przykładowy staż w Ośrodku Szkolenia Zawodowego Związku Budowlanego Berlina i Brandenburgii – Frankfurt (Oder) dokonywanie pomiarów linii prostych, łuków, kątów za pomocą narzędzi mierniczych, np. tyczek, niwelatora, instalowanie bruku dekoracyjnego na dużych powierzchniach, układanie bruku na powierzchni płaskiej, tworzenie ścieżek łukowych, tworzenie kaskad z zachowaniem różnic terenu,

WYCIECZKI ZAWODOWE BERLIN – Ogrody Świata, ZOO, Alexanderplatz,Potsdamerplatz. POCZDAM – Biosphäre, Sanssouci. FRANKFURT (ODER)-Lennepark, Kleistpark COTTBUS – Branitz Park TROPICAL ISLAND – las deszczowy

basen bilard Berlin kręgle grill ping – pong twister mecze CZAS WOLNY basen bilard Berlin kręgle grill ping – pong twister mecze

UPOWSZECHNIANIE EWALUACJA konferencje ankiety warsztaty konkurs projektów raporty lokalne media wykonanie makiety prezentacje

Zespół szkół budowlanych – Stredná Odborná Škola Stavebná (słowacja) Projekty nosiły tytuły: „Innovative Technologien in den Händen der jungen Handwerker” „Nové horizonty žilinských starbárov” W ramach projektów Zespół Szkół Budowlanych w 2013 i 2014 roku dwukrotnie zorganizował dla grupy 10 Słowaków dwu- i trzytygodniowy pobyt (zakwaterowanie w bursie CKP, wyżywienie, komunikację), praktyczną naukę zawodu w ZSB i Centrum Kształcenia Praktycznego oraz czas wolny.

certyfikacja EUROPASS MOBILNOŚĆ CERTYFIKAT ZSB CERTYFIKAT ZAKŁADU PROMOWANIA

Wyróżnienie 1 www. leonardo. org Wyróżnienie 1 www.leonardo.org.pl/galeria-projektow/projekty-mobilnosci/budowlancy-na-stazu-w-niemczech Budowlańcy na stażu w Niemczech Tytuł projektu: Wspólne korzenie Europy - drogi w historycznej i nowoczesnej architekturze krajobrazu Akcja: Projekty mobilności Beneficjent: Zespół Szkół Budowlanych w Opolu Województwo: opolskie Numer projektu: 2011-1-PL1-LEO01-18825 Czas realizacji: 2011-2012 Imię i nazwisko koordynatora:Joanna Banaszewska E-mail: asiabanaszewska@o2.pl Liczba uczestników: 15 osób Dofinansowanie: 29998 euro Partnerzy projektu: Zakład Promowania Kształcenia Zawodowego Związku Przemysłu Budowlanego Berlina i Brandenburgii, Poczdam (Niemcy) Strona www:http://www.zsb.opole.pl/index.php?option=com_con tent&view=article&id=97:leonardo... Piętnastu uczniów Zespołu Szkół Budowlanych w Opolu spędziło dwa tygodnie we Frankfurcie nad Odrą w Niemczech. W tamtejszym Centrum Kształcenia Zawodowego odbywali praktyki zawodowe w swoim przyszłym zawodzie - architekta krajobrazu. Wyjazd na staż poprzedziło solidne przygotowanie uczestników. Kurs przygotowawczy składał się z trzech części: kursu języka niemieckiego zawodowego, warsztatów i wycieczek zawodoznawczych, a także warsztatów pedagogiczno-kulturowych. W trakcie zajęć zorganizowanych w dwóch lokalnych przedsiębiorstwach kamieniarskich, a także w czasie wizyty we Wrocławskim Ogrodzie Botanicznym uczniowie mieli okazje m.in. zobaczyć praktyczne wykorzystanie kamienia w architekturze. Uczestnicy zdobyli też wiedzę na temat kultury kraju goszczącego – Niemiec, jak również wzmocnili swoje umiejętności interpersonalne. Staż w Ośrodku Szklenia Zawodowego we Frankfurcie n. Odrą umożliwił uczniom poszerzenie umiejętności w obszarze projektowania dróg z betonu i kamienia naturalnego w historycznej oraz nowoczesnej architekturze krajobrazu. Ponadto, uczestnicy zapoznali się z programami komputerowymi (AutoCAD) i urządzeniami technicznymi stosowanymi w dziedzinie architektury krajobrazu w niemieckich przedsiębiorstwach. Uczniowie ćwiczyli dokonywanie pomiarów specjalistycznym sprzętem mierniczym (w tym również laserem), zakładanie dróg i ścieżek w parkach oraz ogrodach a także zajmowali się projektowaniem miejsc z wykorzystaniem bruku dekoracyjnego.  Zajęcia odbywały się wspólnie z młodzieżą niemiecką co pozytywnie wpłynęło na umiejętność komunikacji w języku niemieckim. Po powrocie do kraju zorganizowano warsztaty, w trakcie których uczestnicy projektu przekazywali nabytą wiedzę uczniom technikum architektury krajobrazu oraz uczniom z zaprzyjaźnionej Szkoły z Lublińca, woj. śląskie. Uczestnicy projektu pełnili rolę trenerów/opiekunów grup konkursowych, których zadaniem było przygotowanie projektu zagospodarowania wskazanego terenu. Uczestnicy nadzorowali i służyli fachową pomocą w realizacji zadania konkursowego a także współuczestniczyli w wyborze najlepszej pracy. Staż w Niemczech okazał się „nie tylko doskonałą okazją do zdobycia nowych umiejętności przez uczestników, ale także zmotywował nauczycieli przedmiotów zawodowych do wzbogacenia programu nauczania w zawodzie architekta krajobrazu, a także poszukiwania lepszych, bardziej aktywnych metod kształcenia młodzieży” w Zespole Szkół Budowlanych w Opolu.

Wyróżnienie 2 http://eduinspiracje.org.pl/