Praktyczne działania SP 15 w Gorzowie Wlkp

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Awans zawodowy nauczycieli.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
SOSW jest placówką przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Szkoła Podstawowa Specjalna.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Co to jest spacer edukacyjny?
Rola książki w życiu człowieka
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Nasza szkoła jest: Bezpieczna Nowoczesna Atrakcyjna Opiekuńcza.
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Podstawa programowa WF założenia
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Miejska oferta przedszkolna
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Szkoła Podstawowa w Chabielicach
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Podstawa programowa WF założenia
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Indywidualizacja pracy z uczniem ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera  - ujęcie teoretyczne r. Aneta Żurek
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
ERASMUS+ Something old, something new,
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH IV-VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Pracownia techniki biurowej
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
Eksperyment edukacją przyszłości
Wspomaganie pracy szkół
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zapis prezentacji:

Praktyczne działania SP 15 w Gorzowie Wlkp Praktyczne działania SP 15 w Gorzowie Wlkp. wspierające dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych 1. Dane liczbowe 2. Działania pedagoga / psychologa 3. Praktyki stosowane w szkole 4. Realizacja programów międzynarodowych 5. Trudności i sukcesy

Dane liczbowe Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego: 13 osób (w tym np. Autyzm - Zespół Aspergera, nerwica natręctw, upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim) Orzeczenie o niepełnosprawności: 21 osób (epilepsja, cukrzyca i inne jednostki chorobowe) Nauczanie indywidualne: 2 osoby Opinie PPP: 126 osób Cudzoziemcy: 4 osoby Trudności wychowawcze: 23 osoby Uczniowie zdolni (wskazani przez n-la): 21 osób Razem: 210 osób (30% ogółu uczniów)

Działania pedagoga / psychologa /nauczycieli Budowanie włączającej przestrzeni Skoncentrowanie na osobie, wzmacnianie, kompleksowość, profesjonalizm. Współdecydowanie o formach działania. Odpowiednio urządzony gabinet pedagoga. Prezentowanie mocnych stron ucznia w szkole i poza szkołą. Zaangażowanie wszystkich pracowników szkoły w budowanie przestrzeni. Na każdym zebraniu RP (i nie tylko) przekazywanie przez pedagoga informacji o sytuacji szkolnej i rodzinnej dziecka.

Praktyki stosowane w szkole a osiągnięcia edukacyjne 1. Ocenianie kształtujące Cele i kryteria Praca w grupach i pełnienie różnych ról IZ U-U, U-N, N-U Obserwacje Koleżeńskie – zadanie edukacyjne Obserwacja W ślad za… 2. Erasmus+, Global Scholars Grupa projektowa Spotkania międzynarodowe

Przykład: cele i kryteria Ćwiczysz redagowanie listu oficjalnego. NaCoBeZu (kryteria sukcesu): uwzględniasz wszystkie elementy listu; stosujesz trójdzielną kompozycję: przedstawienie się, zaprezentowanie sprawy, uzasadnienie; używasz odpowiednich zwrotów oficjalnych; poprawnie zapisujesz zwroty grzecznościowe; dbasz o układ graficzny pisma.

Zadania dla grup (losowanie) Napisz list oficjalny do wskazanego adresata: 1.TEMAT - podziękowanie za opiekę ADRESAT - dyrektor szpitala 2.TEMAT - zorganizowanie zawodów lekkoatletycznych ADRESAT- kierownik ośrodka sportowego 3. TEMAT- prośba o pomoc w organizacji zbiórki pieniędzy dla chorej koleżanki ze szkoły ADRESAT - dyrektor szkoły

Kryteria do zadania 1. Praca na temat. 2. Trójdzielna budowa: a) wstęp (przedstawienie się); b) rozwinięcie (zaprezentowanie sprawy); c) zakończenie (uzasadnienie). 3. Obecność wszystkich elementów listu, w tym odpowiednich zwrotów oficjalnych. 4. Poprawny zapis zwrotów grzecznościowych (wielka litera). 5. Właściwy układ graficzny, staranny zapis.

IZ- ocena koleżeńska (grupa grupie) → dwie gwiazdy, jedno życzenie List oficjalny TEMAT - zorganizowanie zawodów lekkoatletycznych ADRESAT- kierownik ośrodka sportowego  Napisaliście pracę na temat (prośba o pomoc w zorganizowaniu zawodów lekkoatletycznych). Odbiorcą listu jest adresat wskazany w poleceniu zadania. Zachowaliście trzyczęściowy podział listu (2. pkt NaCoBeZu). Uwzględniliście wszystkie elementy. Zastosowaliście wielkie litery w zwrotach oficjalnych i grzecznościowych. Pamiętajcie o staranności zapisu – niedopuszczalne są skreślenia i błędy ortograficzne. Koniecznie korzystajcie ze słownika.

IZ- kanapka (pozytywna emocja, co poprawić, pozytywna emocja) List oficjalny, TEMAT - podziękowanie za opiekę, ADRESAT - dyrektor szpitala Adresatem Waszego listu jest dyrektor szpitala. Napisaliście pracę na temat, bo w liście dziękujecie za opiekę podczas swojego pobytu w szpitalu (choroba – ciężkie zapalenie płuc). Pamiętaliście o trzech częściach listu. Zaznaczyliście je dodatkowo akapitami. Zwroty oficjalne (Szanowny Pan Dyrektor Szpitala) i grzecznościowe (dziękuję Panu Dyrektorowi) należało zapisać wielką literą. 3. Pochwała za estetykę pracy – żadnych skreśleń, czytelne pismo. Właściwie rozmieściliście na kartce wszystkie elementy listu.

Praca w grupie, przyjmowane role, bezpieczeństwo, odpowiedzialność Lider Sekretarz Sprawozdawca Budzik

Trudności, ich pokonywanie, sukcesy Uczeń A (zespół zaburzonych więzi) Uczeń B (Zespół Aspergera, traumatyczne przeżycia) Uczeń C (Zespół Aspergera, festyn, harcerstwo) Uczeń D (upośledzenie lekkie, taniec) Uczeń E (natręctwa) Zajęcia „co dwa tygodnie”! Apele Promujące Wzorowe Zachowanie, WWW Różnego rodzaju konkursy (bardzo bogata oferta) Spotkania z rodzicami z udziałem specjalistów

Mamy wpływ na… osiągnięcia edukacyjne uczniów pozycję uczniów w klasie i ich samoocenę właściwe oddziaływanie pracowników szkoły zmianę nastawienia rodziców zatrudnianie specjalistów (tyflopedagog, surdopedagog?) szeroką ofertę konkursów wewnątrzszkolnych, prezentację wyników doskonalenie nauczycieli