Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
opracowała: Sławomira Suska
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Sprawdzian zewnętrzny po klasie VI szkoły podstawowej
1 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 października 2005 r. Dnia 11 listopada 2005 roku weszła w życie nowelizacja Rozporządzenia.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Egzamin gimnazjalny 2015 Podstawy prawne i organizacja
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
Egzamin Gimnazjalny 2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE Zasady ogólne Z jakich części się składa ? Ile czasu trwa ? Jakie są rodzaje zadań ? Na co.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE DLA RODZICÓW
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Sprawdzian 2016 PSP2 im. ORŁA BIAŁEGO w WAŁBRZYCHU Wałbrzych, 01 października 2015.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
SZÓSTOKLASIŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 35 W GDAŃSKU OLIWIE NA START
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
najważniejsze informacje
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
MATURA 2017.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Procedury maturalne Maj 2018.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zapis prezentacji:

Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego

Język obcy w egzaminie gimnazjalnym Podstawowe dokumenty prawne Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 83 poz.562) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2007 r. w sprawie standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów (DZ.U. z d. 31 sierpnia 2007 r. Nr 157, poz.1102) Informatory o egzaminie gimnazjalnym odpowiednio z jednego z 6 języków obcych nowożytnych

Język obcy to trzecia część egzaminu gimnazjalnego Opis egzaminu Język obcy to trzecia część egzaminu gimnazjalnego obejmuje wiadomości i umiejętności  z zakresu języka obcego nowożytnego ustalone w standardach wymagań będących podstawą przeprowadzania egzaminu w ostatnim roku nauki w gimnazjum: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego i włoskiego, nauczanego w szkole jako przedmiot obowiązkowy. § 34 Rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu oceniania, …

Wybór języka W przypadku gdy uczeń uczy się w szkole więcej niż jednego języka obcego nowożytnego jako przedmiotu obowiązkowego, jego rodzice (prawni opiekunowie) składają dyrektorowi szkoły pisemną deklarację o przystąpieniu ucznia do egzaminu gimnazjalnego z zakresu jednego z tych języków do 20 września roku szkolnego, w którym przeprowadzany jest egzamin. Analogiczny dokument składa dyrektorowi szkoły słuchacz, który uczy się w szkole więcej niż jednego języka obcego nowożytnego jako przedmiotu obowiązkowego.

Czas trwania egzaminu z języka obcego Część trzecia egzaminu gimnazjalnego trwa 90 minut - jest to czas przeznaczony na rozwiązywanie zadań. Wydłużenie czasu Dla uczniów (słuchaczy) z dysfunkcjami czas trwania egzaminu gimnazjalnego z języka obcego może być przedłużony nie więcej niż o -  45 min.

Zanim uczeń rozpocznie egzamin Przed przystąpieniem do wykonywania zadań: uczeń koduje swój zestaw zgodnie z poleceniem przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego lub zespołu nadzorującego zapoznaje się z informacjami z pierwszej strony arkusza egzaminacyjnego. Czas poświęcony na zapoznanie się ucznia z informacjami z pierwszej strony oraz kodowanie nie są wliczane do czasu egzaminu!

Zwolnienia z egzaminu Tylko w szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych, uniemożliwiających przystąpienie do egzaminu w terminie do dnia 20 sierpnia danego roku, dyrektor OKE, na udokumentowany wniosek dyrektora szkoły, może zwolnić ucznia (słuchacza) z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego. Laureaci (na podstawie zaświadczenia stwierdzającego uzyskanie tytułu laureata lub finalisty) laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, organizowanych z zakresu danego języka. Takie zwolnienie z trzeciej części egzaminu gimnazjalnego jest równoznaczne z uzyskaniem z niej najwyższego wyniku.

Opis zestawu egzaminacyjnego Zestaw egzaminacyjny składa się z różnego rodzaju zadań zamkniętych i otwartych. Wśród zadań zamkniętych mogą wystąpić np.: • zadania wyboru wielokrotnego, w których uczeń (słuchacz) wybiera poprawną odpowiedź spośród kilku podanych propozycji • zadania typu „prawda – fałsz”, w których uczeń (słuchacz) stwierdza zgodność (lub niezgodność) zdań zawartych w zadaniu z treścią wysłuchanego lub przeczytanego tekstu • zadania na dobieranie, w których uczeń (słuchacz) łączy ze sobą (przyporządkowuje do siebie) odpowiednie elementy (np. słowa, wyrażenia, fragmenty tekstu, ilustracje).

Opis zestawu egzaminacyjnego – cd. Wśród zadań otwartych mogą wystąpić np.: • zadania z luką, w których uczeń (słuchacz) wstawia odpowiednie słowo, wyrażenie, liczbę jako uzupełnienie zwrotu, zdania, fragmentu tekstu • zadania krótkiej odpowiedzi, w których uczeń (słuchacz) formułuje odpowiedź w formie jednego lub kilku wyrazów albo od 1 do 3 zdań.

Orientacyjny punktowy i procentowy udział zadań z poszczególnych obszarów W przypadku uczniów niesłyszących i słabosłyszących nie jest sprawdzany standard w obszarze odbioru tekstu słuchanego.

Słuchanie krótkich tekstów Podstawę zadań sprawdzających wiadomości i umiejętności z obszaru odbiór tekstu słuchanego i części zadań z obszaru reagowanie językowe stanowią wysłuchane krótkie teksty (np. komunikaty, instrukcje, dialogi, teksty narracyjne). Teksty te odtwarzane są w sali egzaminacyjnej dwukrotnie wraz z instrukcjami dotyczącymi rozwiązywania związanych z nimi zadań.

Tekst czytany Zadania sprawdzające wiadomości i umiejętności z obszaru odbiór tekstu czytanego i pozostałe zadania z obszaru reagowanie językowe oparte są na zamieszczonych w zestawie egzaminacyjnym tekstach (np. tekstach narracyjnych, instrukcjach, listach) lub w materiale ikonograficznym.

Opis kryteriów punktowania zadań otwartych W zadaniach 1-punktowych podstawowymi kryteriami decydującymi o przyznaniu punktu są: zgodność z poleceniem poprawność językowa komunikatywność odpowiedzi (w zależności od sprawdzanej umiejętności). W zadaniach kilkupunktowych o liczbie punktów otrzymanych za wykonanie zadania decydują dwa podstawowe kryteria: zgodność odpowiedzi z poleceniem jej poprawność językowa. Uczeń (słuchacz) może otrzymać część punktów, jeżeli: jego odpowiedź jest zgodna z poleceniem a popełnione błędy w niewielkim stopniu zakłócają komunikację Nie otrzymuje żadnego punktu, jeżeli: odpowiedź jest niezgodna z treścią zadania, np.: nieadekwatna do pytania lub polecenia albo niezrozumiała - błędy językowe uniemożliwiają komunikację.

Dlatego należy uważnie: = słuchać nagrań, = czytać teksty stanowiące podstawę zadań, = czytać polecenia (pytania egzaminacyjne) = starannie zapisywać odpowiedzi, zwracając także uwagę na wskazówki dotyczące formy ich udzielania, np. czy mają one być - zapisane w postaci zdania, - czy wyrazu itd.

Opis zakresu egzaminu Standardy wymagań egzaminacyjnych z wyjaśnieniami dla ucznia/słuchacza Zakres struktur leksykalno-gramatycznych Tematyka tekstów stanowiących podstawę zadań egzaminacyjnych oraz Przykładowe zadania egzaminacyjne można znaleźć w Informatorze o egzaminie z języka obcego nowożytnego przeprowadzanego od roku szkolnego 2008/2009

Szkolenia egzaminatorów

Próbny egzamin gimnazjalny z języka obcego 21 października 2008 W pierwszej połowie września OKE będzie zbierała zamówienie na arkusze. Formularz zamówienia będzie zamieszczony w OBIEG-u. Materiały egzaminacyjne – to jest płytki do odbioru tekstu słuchanego oraz arkusze egzaminacyjne zostaną dostarczone, podobnie jak materiały egzaminacyjne w sesji wiosennej, bezpośrednio do szkół.

odbędzie się 7 stycznia 2009 r. (środa) Egzamin dla uczniów z trudnościami w uczeniu się (A8) oraz uczniów słabo słyszących i niesłyszących (A7) Próbny egzamin z języka obcego w gimnazjum dla uczniów: słabo słyszących i niesłyszących oraz dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim odbędzie się 7 stycznia 2009 r. (środa) o godzinie 9.00.

Więcej informacji nt. pilotażu z języka obcego w gimnazjum znajdziemy na stronie http://www.cke.edu.pl/