Czy staż zawodowy to klucz do kariery?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego rocznika 2013/2014 Pomiar.
Advertisements

 TECHNIK EKONOMISTA  TECHNIK LOGISTYK  TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ  TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY...Zawsze szczytami chodzić nie będziesz, ale co zdobędziesz,
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
1 Zajęcia I Młodzież na rynku pracy Regionalne i lokalne rynki pracy, rok akad. 2013/2014.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie zapotrzebowania na pracowników wśród.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA Katedra Rachunkowości.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Przedsiębiorczość akademicka w województwie lubelskim Synteza wyników badań „Analiza możliwości wdrożenia międzyuczelnianego programu inkubowania i rozwoju.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Krajowe Centrum Europass
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Specjalność: Strategie podatkowe
Sylabusy.
Karta usługi – zasady wypełniania
Układ Tytuł W DRODZE DO KARIERY doradztwo zawodowe w praktyce Podtytuł
Narzędzia planowania zasobów w logistyce
Politechnika Opolska Początek
kształcących w zawodach
Doradca finansowy.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Raport badawczy „Kariera po studiach”
Raport badawczy „Kariera po studiach” Perspektywy na rynku pracy
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
PKO Bank Polski SA Warszawa 2012
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Specjalności na kierunku EKONOMIA
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Międzynarodowy Rynek Pracy
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Janusz Gronowski Janusz Gronowski posiada 25-cio letnie doświadczenie w pacy zawodowej. Z wykształcenia ekonomista, posiada dyplom MBA Georgia State University.
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Czy staż zawodowy to klucz do kariery? MICHAŁ PACHOCKI Zespół Analityczno-Badawczy Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Warszawa, 20.11.2017 r.

OBSZARY BADANIA  Wpływ mobilności na dalszą karierę i rozwój osobisty absolwentów staży zawodowych Nowe umiejętności zdobyte lub rozwinięte podczas praktycznej nauki zawodu za granicą Przydatność zdobytych kompetencji w dalszym życiu ze szczególnym uwzględnieniem rynku pracy  

METODOLOGIA BADANIE ILOŚCIOWE BADANIE JAKOŚCIOWE kwestionariusz on-line ponad 2,6 tys. anonimowych respondentów BADANIE ILOŚCIOWE 20 indywidualnych wywiadów pogłębionych 5 wywiadów grupowych w szkołach BADANIE JAKOŚCIOWE

NOWE KOMPETENCJE W OPINII stażystów

Dalsza edukacja Ważniejsze zdobycie praktycznych umiejętności niż dyplomu. Ponad 25% respondentów to studenci lub absolwenci studiów. Ponad 68% z nich realizuje lub planuje realizować dalszą karierę naukową. Ponad 57% badanych studentów pracuje i studiuje jednocześnie.

DEKLAROWANE FORMY ZATRUDNIENIA

POSTAWY PRZEDSIĘBIORCZE

Zmiana branży zawodowej BRANŻA KSZTAŁCENIA BRANŻA ZATRUDNIENIA

<15% respondentów rozważa możliwość pracy za granicą MIGRACJE <15% respondentów rozważa możliwość pracy za granicą >30% zdecydowanie chce pracować w Polsce

OCZEKIWANIA ZAWODOWE

Dziękuję za uwagę! Michał PACHOCKI Tel.: 22 46 31 553 E-mail: mpachocki@frse.org.pl