„DAJMY IM SKRZYDŁA !” AUTORKI PROJEKTU: Iwona Kloc Barbara Światłowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Paweł Rudkowski – Legnica, 13 kwietnia 2011 r.
Advertisements

Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Trzymaj Formę Przebieg III edycji w roku szkolnym 2008/2009 Zaproszenie do realizacji programu przyjęło: Zaproszenie do realizacji programu przyjęło: 53.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
Spotkanie inaugurujące projekt – r. PROJEKT REALIZOWANY W RAMACH PRIORYTETU VII PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI 2007 – Działanie 7.3.
 Seniorzy w akcji Partner.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Warsztaty Artystyczne Art Silver Design Spotkania Interaktywne.
III Integracyjny Plener Malarski Kolory Wlenia Organizatorzy pleneru: 1)Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Śląskiej we Wleniu. 2)Dolnośląskie Stowarzyszenie.
Witamy w szkole Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Kard Stefana Wyszyńskiego
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
w kulturze europejskiej
Fotorelacja z Audytu przeprowadzonego przez Komisję Dolnośląskiego Centrum Wspierania Uzdolnień w związku z ubieganiem się SP 93 o przyjęcie.
„STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ SZKOŁY MUZYCZNEJ
Projekt Dance and move Ten projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Ta publikacja [ten materiał] odzwierciedla jedynie stanowisko.
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Ogólnokształcących Integracyjnych nr 7
GIMNAZJUM W NIEPORĘCIE.
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Niepełnosprawni potrafią się bawić
Grupa gimnazjalistów zrzeszona w Stowarzyszeniu Wspierania i Rozwoju Wsi "Ecoeurowieś" od 1 stycznia 2011r będzie realizowała Projekt "Szczawieńskie szybowanie".
Pierwszy Integracyjny Dzień Dziecka – Markosice/Gross-Gastrose 2007 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu : Całkowita wartość projektu – 5.298,59.
MIĘDZYNARODOWY PRZEGLĄD TEATRÓW WSPANIAŁYCH PROJEKT FINANSOWANY CZĘŚCIOWO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU INTERREG III A.
Promowanie i wspieranie w środowisku twórczości
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Konwencja o prawach dziecka – międzynarodowa konwencja przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r. Jest to dokument obowiązujący w niemal.
Twój szpik, moje życie! Koncert w Hali Widowiskowo – Sportowej w Jastrzębiu – Zdroju 20.XII.2014 (sobota) od godz. 17:00 do 20:00.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII DZIECIĘCE ZMAGANIA Z TEATREM, CZYLI JAK ZOSTAĆ AKTOREM GRUPA PROJEKTOWA 7 OPIEKUN: IWONA SŁAWSKA, BARBARA MICHAEL-KONARSKA.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Czas na zdrowie podsumowanie działań Patronat honorowy nad projektem:
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA im. T. KOŚCIUSZKI w POŁAŃCU
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Towarzystwo Miłośników Czarnej Białostockiej i Okolic Działania w 2009.
REMONT BIBLIOTEKI MIEJSKIEJ W MRĄGOWIE FUNKCJONUJĄCEJ W CKIT.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Informacja o projekcie
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr2 w PRUDNIKU
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
- projekt, który zmienił naszą społeczność!
Szkoła Podstawowa nr 67 im. Władysława Łokietka w Krakowie
Zapis prezentacji:

„DAJMY IM SKRZYDŁA !” AUTORKI PROJEKTU: Iwona Kloc Barbara Światłowska PRUDNIK AUTORKI PROJEKTU: Iwona Kloc Barbara Światłowska GRANT PRZEZNACZONY NA REALIZACJĘ PROJEKTU 8430zł

Muzeum Śląska Opolskiego, jako regionalny operator programu Bardzo Młoda Kultura, realizuje na teranie województwa opolskiego w latach 2016-2018 projekt pn. ”Edukacja kulturowa Opolszczyzny EDUKO 2016-2018”. Patronat honorowy nad przedsię-wzięciem Objął Marszałek Województwa Opolskiego Andrzej Buła.

Wnioskodawcą projektu „Dajmy im skrzydła!” było Stowarzyszenie Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Prudniku „Nasza Trójka” , które czuwało nad budżetem dot. założeń wkładu własnego PARTNERZY : Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Prudniku  główny partner i realizator projektu (koordynowanie prac, udostępnianie sal, organizacja pikniku) Prudnicki Ośrodek Kultury  współudział w zorganizowaniu prelekcji i warsztatów dla nauczycieli, organizator wystawy „Zręczne ręce”, udostępnianie Sali na próby i występ teatralny. Tomasz Stochniał – aktor, edukator prowadzący warsztaty „Uczeń – mały aktor” dla nauczycieli i edukatorów z gminy Prudnik Stowarzyszenie Modelarsko Lotnicze Euroregionu Pradziad – prowadzenie warsztatów modelarskich i konkursu lotów Klub Sportowy „Obuwnik Prudnik” - pokaz łucznictwa i konkurs strzelania

Osoby zaangażowane w realizację projektu Iwona Kloc - nauczyciel, koordynator wszystkich działań dot. projektu, odpowie-dzialna za realizację założeń projektu, organizator wyjazdów, warsztatów, wystę-pów, szkolenia, pikniku oraz odpowiedzialna za rozliczenia finansowe, dokonująca zakupów i zamówień Ewa Jarzycka, Izabela Drohomirecka – dyrekcja PSP nr 3 w Prudniku, osoby nadzo-rujące i pomagające w realizacji wszystkich działań dotyczących projektu (pomoc merytoryczna i stricte praktyczna) Elżbieta Dragan - nauczyciel PSP nr3, odpowiedzialna za pracę grupy teatralnej Marzena Goździkowska – nauczyciel PSP nr3, odpowiedzialna za pracę grupy wokalno-tanecznej Agata Wilczek – malarz - artysta, odpowiedzialna za pracę grupy plastycznej, autorka wystawy „Zręczne ręce” Krystian Seman i Anna Buciak - członek i przedstawiciel Stowarzyszenia Modelarsko Lotniczego, odpowiedzialny za pracę grupy modelarskiej Maria Oram – prezes Stowarzyszenia „Nasza Trójka”, dokonująca opłat dotyczących wkładu własnego (lampa laserowa, słodki poczęstunek) Joanna Korzeniowska – przedstawiciel POK w Prudniku, zaangażowana w przygo-towanie wasztatów teatralnych i wystawy Agata Wilczek – pracownik POK, odpowiedzialna z działania grupy plastycznej

Uczniowie PSP nr 3 uczestniczący w zajęciach grup warsztatowych – członkowie klas 2-7 (w tym klas integracyjnych) Rodzice uczniów uczestniczący w zajęciach grup warsztatowych Studenci Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu oraz Politechniki Wrocławskiej uczestniczący w pracach grupy plastycznej Uczniowie PSP nr 3 w Prudniku występujący z pokazem karate (członkowie Klubu Zarzewie Prudnik) Członkowie KS Obuwnik Prudnik – prowadzący pokaz łucznictwa i zawody strzeleckie Nauczyciele PSP nr 3 w Prudniku wspomagający prace podczas pikniku (Liliana Jasińska, Kazimierz Brudniak, Kamila Różycka, Marek Hindera, Waldemar Samitowski, Violetta Jędrzejowska-sekretarz szkoły) Andrzej Światłowski –pozyskał sponsorów na poczęstunek przy grillu Patrycja Piątek – przewodnicząca Rady Rodziców , pozyskała farby na podkład Dawid Brzozowski – animator prowadzący piknik Rodzina nauczycieli zaangażowanych w projekt

Główne założenia projektu „Dajmy im skrzydła!” Głównym celem projektu jest ukazanie wszystkim odbiorcom-uczestnikom możliwości samorozwoju oraz zintegrowanie strefy oświatowej z kulturalną z wykorzystaniem zasobów lokalnych. W swoich założeniach przewodnich obejmuje rozległą grupę odbiorców – od dzieci i młodzieży, po osoby dorosłe (rodzice, nauczyciele, osoby starsze). Wszystkie osoby są czynnie zaangażowane w realizację działań zawartych w projekcie – biorą udział w wyjazdach, wyjściach, zaję-ciach warsztatowych i pokazach. Realizacja przewidzia-nych działań obejmuje przedsięwzięcia z dziedziny teatru, sportu, muzyki, plastyki, techniki. Cechą charakterystyczną tych działań jest grupa wykonawcza – dzieci/młodzież z osobami dorosłymi. Sporą cześć tej grupy są uczniowie klas integracyjnych.

Realizacja projektu „Dajmy im skrzydła!” obejmowała:  Spotkania z realizatorami poszczególnych działań oraz uczestnikami projektu.  Prelekcję oraz warsztaty dla nauczycieli i animatorów gminy Prudnik prowa-dzone przez aktora i edukatora Tomasza Stochniał.  Pracę w grupach warsztatowych prowadzone pod hasłem „Rozwijamy pa-sje i zdolności”: * grupa plastyczna – 35 uczestników, opiekun Agata Wilczek; zadanie docelo-we – malowanie muru na boisku szkolnym metodą graffiti; * grupa teatralna – 30 uczestników, opiekun Elżbieta Dragan; zadanie docelo-we – przedstawienie teatralne „Pinokio”; * grupa wokalno-taneczna – 25 uczestników, opiekun Marzena Goździkowska; zdanie docelowe – występy wokalne, tańce śląskie, taniec z szarfami; * grupa modelarska – 20 uczestników, opiekun ; zadanie docelowe – warsztaty modelarskie, konkurs.  Wyjazd i lekcje muzealne dla starszej i młodszej grupy wiekowej w Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu.  Wyjazd i lekcje teatralne dla dwóch grup w Teatrze lalki i Aktora w Opolu.

7 października – zakończenie projektu „Dajmy im skrzydła!” Podczas zakończenia projektu dla gości, uczniów, rodziców i osób zaangażowanych przewidziane są różnorodne zajęcia i atrakcje: * Udział w przedstawieniu teatralnym. * Udział w występach wokalno-tanecznych. * Udział w zajęciach i konkursie modelarsko-lotniczym. * Malowanie muru metodą graffiti, * Pokaz łucznictwa i konkurs strzelania. * Pokaz karate. * Słodki poczęstunek i grill. We wszystkich działaniach biorą rodziny naszych uczniów, którym serdecznie dziękujemy !

Dokumentacja fotograficzna

CIĄG DALSZY NASTĄPI…