Projektowanie wspomagane komputerem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

Projektowanie aplikacji równoległych Jarosław Kuchta.
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
“Przenoszenie złożeniowych rysunków z Autodesk Inventor’a do Autodesk AutoCAD’a z zachowaniem hierarchii” Pająk Barbara.
Role w zespole projektowym
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
Kierowanie twórczością w organizacji
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Analiza poprzez punkt krytyczny BEP
Ekonomia eksperymentalna
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Karolinka Pachucy kl.6d.
Diagram czynności (Activity Diagrams)
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA
Projektowanie - wprowadzenie
Wykład 5 UML - Unified Modeling Language
Wykład 3 Analiza i projektowanie strukturalne
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Złudzenia wzrokowe - czy nasze oczy są niedoskonałe.
SPOSOBY SPORZĄDZANIA NOTATEK
Zarządzanie projektami
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ.
LEVEL DESIGN DLA ZIELONYCH CZYLI DLACZEGO WARTO SIĘ MĘCZYĆ
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
Komputery w naszym otoczeniu
Poznanie Aktywne interpretowanie, modyfikowanie, rekonstruowanie informacji i doświadczeń w umyśle.
Farseer Physics Engine. Farseer Physics Engine jest silnikiem fizycznym napisanym dla platformy.NET. Został on zainspirowany przez silnik Box2D znany.
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
„Zdolności a umiejętności”
Grafika wektorowa.
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
Planowanie przepływów materiałów
Architektura obiektów technicznych
1. Współczesne generacje technologii
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Plan prezentacji Idea projektu
Interakcja człowiek – komputer Podstawy metod obiektowych mgr inż. Marek Malinowski Zakład Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Model obiektowy bazy danych
Przykłady analiza i projektowanie
OCL.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
INTEGRACJA TI z innymi dziedzinami Ewa Kołczyk. Nowe technologie w edukacji zNowy obiekt zainteresowania – stale pojawia się coś nowego... zKorzyści edukacyjne.
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Podstawy projektowania i grafika inżynierska Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechnika Gdańska 2009 r.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
4 lipca 2015 godz pok września 2015 godz pok. 212.
Podstawy projektowania i grafika inżynierska Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechnika Gdańska 2008 r.
Podział sieci komputerowych
SOCJOLOGIA WYKŁAD III STRUKTURA SPOŁECZNA
Podstawy automatyki I Wykład 1b /2016
Metoda sześciu kapeluszy
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
Temat pracy Promotor: Imię i nazwisko dyplomanta Rodzaj pracy (dyplomowa inżynierska/magisterska)
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
H.L.A. Hart uważał, iż pod terminem „pozytywizm” kryje się we współczesnej literaturze brytyjskiej i amerykańskiej zbiór następujących twierdzeń:
Projektowanie wspomagane komputerem
Projektowanie wspomagane komputerem Wykład 7
Projektowanie wspomagane komputerem
Projektowanie wspomagane komputerem
Projektowanie wspomagane komputerem
Systemy eksperckie i sztuczna inteligencja
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Wyniki egzaminu próbnego
Format rozkazu Tryby adresowania.
Zapis prezentacji:

Projektowanie wspomagane komputerem Wykład 14

Rola szkicowania w projektowaniu

SZKICOWANIE Szkicowanie jest postrzegane jako zasadnicza część projektowania forma przekazywania wstępnych rozwiązań projektowych

SZKIC Dwa znaczenia: rysunek wizualizujący coś w sposób nieformalny opis czegoś w krótki, nieprecyzyjny sposób

SZKICOWANIE W PROJEKTOWANIU wizualizacja pomysłów na etapie projektowania konceptualnego. proces transformacji obrazów zakończony osiągnięciem oczekiwanego efektu.

FILHARMONIA NAD ŁABĄ W HAMBURGU Idea projektu: „szklany namiot” stanowiący nadbudowę starego portowego magazynu nad Łabą.

Szklana fasada składa się z 1096 elementów Szklana fasada budynku, ma składać się łącznie z 1096 poszczególnych zakrzywionych szklanych elementów. W budynku ma znajdować się 26 kondygnacji, ponieważ poszczególne kondygnacje starego magazynu były pomieszczeniami wysokimi, postanowiono o ich wyburzeniu i pozostawieniu, tylko zewnętrznej ceglanej elewacji budynku, po ukończeniu, będzie to najwyższy obiekt w całym mieście, mierzący 110 metrów wysokości[1]. Szklana fasada składa się z 1096 elementów

Najwyższy obiekt w mieście – 110 metrów Szklana fasada budynku, ma składać się łącznie z 1096 poszczególnych zakrzywionych szklanych elementów. W budynku ma znajdować się 26 kondygnacji, ponieważ poszczególne kondygnacje starego magazynu były pomieszczeniami wysokimi, postanowiono o ich wyburzeniu i pozostawieniu, tylko zewnętrznej ceglanej elewacji budynku, po ukończeniu, będzie to najwyższy obiekt w całym mieście, mierzący 110 metrów wysokości[1]. Najwyższy obiekt w mieście – 110 metrów

SZKICOWANIE Jaki sposób rozumowania reprezentuje szkicowanie? Dlaczego jest to nieodłączny element procesu projektowania?

WYOBRAŹNIA WIZUALNA Wizualizacja we własnej wyobraźni dla wielu projektantów jest niezastąpionym źródłem inspiracji. Odkryto powiązanie między zdolnością wizualnego myślenia a kreatywnością (Katz 1983).

PRZYDATNOŚĆ WIZUALIZACJI Bezpośrednio dostarczają nam informacji. Wykorzystując wyobraźnie możemy zauważyć informacje, które nie są podane bezpośrednio.

PRZYKŁAD Wertheimer (1959) Obliczenie pola równoległoboku ( wzór nieznany) Skojarzenie z prostokątem (wzór znany) W przypadku równoległoboku problem był jasno określony. Często jednak specyfikacja problemu leży w gestii projektanta, a nałożone są jedynie pewne ograniczenia

Przykład: Schemat biblioteki Dostarczony plan:

Przykład: Schemat biblioteki Przestrzeń centralna i do niej przylegające Koncepcja 1:

Przykład: Schemat biblioteki Koncepcja 2: Dwie litery L

MYŚLENIE WIZUALNE I WYOBRAŹNIA Wyobraźnia jest najważniejsza w toku myślenia wizualnego. Rozróżnienie na to co widzimy i to co sobie wyobrażamy.

MYŚLENIE WIZUALNE I WYOBRAŹNIA Wnioskowanie wizualne bazuje na przywoływaniu obrazów wcześniej zapamiętanych.

GENERACJA I ZAPISYWANIE POMYSŁÓW Ważna rola szkiców w uchwyceniu pomysłów we wczesnych etapach projektowania Szkice są wystarczające, aby na ich podstawie oceniać i porównywać różne pomysły.

TWORZENIE PROJEKTÓW Procesy twórcze mogą być prowadzone przez jedna osobę bądź grupę osób. Szkice wykonywane w grupach mogą sprzyjać generacji kolejnych pomysłów przez reinterpretacje danego szkicu przez innego członka grupy (Bly 1988). Projektanci często wymieniają się szkicami w trakcie projektowania. Często współpraca dwóch projektantów przebiega na zasadzie negocjacji.

TECHNIKI GRUPOWEGO PROJEKTOWANIA Każdy z projektantów sporządza własne szkice, a potem są one omawiane wspólnie Cała grupa tworzy jeden wspólny szkic, każdy może dodać coś od siebie.

NATURA WYOBRAŹNI WIZUALNEJ Czy wyobraźnia wizualna jest obrazem, który zawiera elementy symboliczne? Czy jedynie symbolicznym wyobrażeniem?

NATURA WYOBRAŹNI WIZUALNEJ Dwa główne nurty: wyobrażenia są obrazami, wyobrażenia są językiem opisu obrazów. Uwzględniając obydwa nurty: wyobraźnia jest zarówno obrazowa, jak i opisowa.

NATURA WYOBRAŹNI WIZUALNEJ Kształty są obrazami Obiekty wyobrażane mogą nie być w rzeczywistych proporcjach. Odpowiedniość pomiędzy wyobrażeniami i realnymi obiektami jest symboliczna.

ASPEKT KOMUNIKACYJNY SZKICÓW Możliwość szybkiej komunikacji z innymi osobami Pomoc w przybliżeniu koncepcji projektanta do rzeczywistości architekt szkicuje aby przedstawić swoją koncepcję klientowi, przedstawia jak będzie wyglądał budynek wraz z jego otoczeniem w różnych porach roku

SZKICE A OBRAZY KOMPUTEROWE Szkic ręczny - niedopracowane detale, Model komputerowy - bardziej gotowy, zakończony. Komputer niszczy prowizoryczność i niepewność charakteryzującą szkic. Pomimo, że młodzi projektanci często używają komputera to deklarują, że niezbędne są im w projektowaniu kartka i ołówek.

SZKICE A OBRAZY KOMPUTEROWE Szkice ręczne mają pewne własności których brak komputerowym. Szkic ręczny może zawierać niedopracowane detale, zaś model komputerowy wydaje się czymś bardziej gotowym, zakończonym. Komputer niszczy prowizoryczność i niepewność charakteryzującą szkic. Pomimo, że młodzi projektanci często używają komputera to deklarują, że niezbędne są im w projektowaniu kartka i ołówek.