Projekt Programu Rewitalizacji Gminy Dziwnów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻORY KONSULTACJE SPOŁECZNE PROJEKTU LPR.
Advertisements

Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Konsultacje społeczne Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Libiąż - Aktualizacja II Libiąż, 20 maja 2008r. Libiąskie Centrum Kultury.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
„Nie wystarczy mieć cel – trzeba jeszcze wiedzieć, jak ten cel osiągnąć” Profesor Jerzy Regulski.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Prezentacja Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Suchedniów na lata
Lokalny Program Rewitalizacji
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
„Nie wystarczy mieć cel – 
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Warsztat konsultacyjny
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
ORGANIZACJA.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata realizowany w terminie od r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
Województwa Podlaskiego
lokalny PROGRAM REWITALIZACJI GMINY TYCZYN NA LATA
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

Projekt Programu Rewitalizacji Gminy Dziwnów

PROGRAM REWITALIZACJI – Informacje ogólne Rewitalizacja to szeroki proces przemian społecznych, przestrzennych i ekonomicznych na obszarze, który znajduje się w kryzysie. Jej celem jest ponowne przywrócenie do życia zdegradowanej części gminy i uzupełnienie jej o nowe funkcje. Mówiąc prościej – chodzi o to, żeby w takim miejscu dobrze się przebywało, mieszkało i pracowało. Remonty czy modernizacja ulic i chodników to tylko niewielka część działań składających się na rewitalizację. Poprawa przestrzeni musi iść w parze z polepszeniem warunków życia, co zapewniają szerokie działania społeczne, kulturalne, edukacyjne czy ekonomiczne podejmowane w tym procesie.

Aby wzmocnić więzi mieszkańców z gminą, skutecznie zachęcić do osiedlenia się w Gminie Dziwnów, a także zapewnić długofalowy wzrost gospodarczy i poziom dobrobytu mieszkańców, podjęta została strategiczna decyzja o opracowaniu Programu rewitalizacji dla Gminy Dziwnów obejmujący wyznaczony obszar rewitalizacyjny, którego szeroko rozumiana odnowa jest niezbędna dla harmonijnego rozwoju Gminy Dziwnów.

Dlaczego wyznaczamy obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji? Aby gmina mogła w prawidłowy sposób, przeprowadzić rewitalizację obszaru zdegradowanego korzystając z ustawowych narzędzi prawnych zapewniających jej kompleksowość oraz działanie w ścisłej współpracy z lokalną społecznością. W odniesieniu do Gminy Dziwnów obszar zdegradowany to jej część, w której skupione są negatywne zjawiska społeczne, w szczególności takie jak: bezrobocie, ubóstwo, przestępczość, niski poziom edukacji lub kapitału społecznego, niewystarczający poziom uczestnictwa w życiu publicznym i kulturalnym a zarazem posiada potencjał do zrównoważonego rozwoju i stania się ważnym ośrodkiem w Gminie.

Cel rewitalizacji Przekształcenie obszaru zdegradowanego w atrakcyjne miejsce do zamieszkania, prowadzenia działalności gospodarczej i twórczej oraz spędzania wolnego czasu poprzez szeroki zakres działań inwestycyjnych oraz stymulujących rozwój gospodarczy i społeczny, opartych na szerokim partnerstwie lokalnym.

Kto może uczestniczyć w procesie rewitalizacji? W proces rewitalizacji prowadzony przez Gminę, na podstawie ustawy, włączeni są interesariusze: mieszkańcy obszaru rewitalizacji oraz właściciele, użytkownicy wieczyści nieruchomości i podmioty zarządzające nieruchomościami znajdującymi się na tym obszarze, oraz podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność gospodarczą lub społeczną, w tym organizacje pozarządowe i grupy nieformalne. Ponadto, w celu zapewnienia właściwej partycypacji społecznej na każdym etapie rewitalizacji (przygotowania, prowadzenia i oceny) powołuje się Komitet Rewitalizacji, który jest organem opiniodawczym oraz doradczym, w skład którego wchodzą przedstawiciele gminy i lokalnej społeczności.

DELIMITACJA (wyznaczenie obszarów gminy, które zostały porównane między sobą

Przeprowadzono ankietę tradycyjną i internetową, w ramach której zapytano 145 mieszkańców Miasta i Gminy Dziwnów, o to jaki obszar Gminy jest ich zdaniem zdegradowany i powinien być poddany procesowi rewitalizacji.

Najważniejsze problemy gminy

Dziwna – najważniejsze problemy

Rozwój przedsiębiorczości i efektywności rolnictwa – ocena mieszkańców

Rozwój infrastruktury technicznej, społecznej, kulturowej, turystycznej i sportowej

Poprawa stanu wykształcenia i kwalifikacji mieszkańców oraz efektywności systemu edukacji

Poprawa stanu wykształcenia i kwalifikacji mieszkańców oraz efektywności systemu edukacji

Czy jest Pani/Pan zadowolona(y) z życia w Gminie:

Proszę o wskazanie Pani/Pana zdaniem najważniejszych inwestycji/zadań/projektów koniecznych do zrealizowania lub najpilniejsze do poprawy w Gminie do 2020

Społeczna Gospodarcza Środowiskowo Przestrzenno-funkcjonalna Techniczna

WIZJA TEREN SOŁECTWA DZIWNA TO MIEJSCE O DUŻYM POTENCJALE ROZWOJOWYM, OTWARTY DLA INWESTORÓW, PRZYJAZNY DLA PRZYRODY I MIESZKAŃCÓW. MIEJSCE REKREACJI I WYPOCZYNKU DLA MIESZKAŃCÓW SOŁECTWA DZIWNA ORAZ TURYSTÓW.   Wewnętrzna logika gminnego programu rewitalizacji: WIZJA REWITALIZACJI (wartości do osiągnięcia)

MISJA OBSZAR GMINY DZIWNÓW WYZNACZONY DO REWITALIZACJI STANIE SIĘ OBSZAREM PRZYJAZNYM MIESZKAŃCOM, PRZEDSIĘBIORCOM I KLIENTOM OFEROWANYCH W GMINIE USŁUG UMIEJĘTNIE ŁĄCZĄCYM WALORY GEOGRAFICZNE, KLIMATYCZNE I HISTORYCZNE. TEREN OBECNIE UZNANY ZA OBSZAR KRYZYSOWY BĘDZIE PO REALIZACJI PLANOWANYCH W PROGRAMIE PRZEDSIĘWZIĘĆ OBSZAREM ROZWOJU TURYSTYKI, SPORTU I REKREACJI WODNEJ, A TURYSTYKA STANIE SIĘ JEDNYM Z GŁÓWNYCH GAŁĘZI GOSPODARKI TEGO OBSZARU. OBSZAR OBJĘTY REWITALIZACJĄ ZAPEWNI KOMFORT ŻYCIA JEGO MIESZKAŃCOM I BĘDZIE POSIADAŁ DOBRZE ZORGANIZOWANY SYSTEMEM WSPARCIA DLA WSZYSTKICH GRUP SPOŁECZNYCH, GOSPODARCZYCH I INICJATYW AKTYWNYCH ŚRODOWISK POZARZĄDOWYCH ZAPEWNIAJĄC SKUTECZNE METODY WSPÓŁPRACY MIĘDZY TYMI SEKTORAMI.

Celem rewitalizacji jest przekształcenie obszaru zdegradowanego w atrakcyjne miejsce do zamieszkania, prowadzenia działalności gospodarczej i twórczej oraz spędzania wolnego czasu poprzez szeroki zakres działań inwestycyjnych oraz stymulujących rozwój gospodarczy i społeczny, opartych na szerokim partnerstwie lokalnym. Całemu obszarowi objętemu rewitalizacją przypisano następujące priorytety: sfera społeczna, sfera gospodarcza, sfera techniczna, sfera środowiskowa i sfera przestrzenno-funkcjonalna. Dla każdego z tych priorytetów wyznaczono cele operacyjne, bez których każdy z tych priorytetów życia społeczno-gospodarczego nie miałby możliwości dalszego rozwoju. Jednocześnie wskazano na kierunki działania, które powinny określać charakter działań niezbędnych do realizacji w danym celu operacyjnym. Każdy kierunek działania dodatkowo został opisany dla czytelności proponowanych w tym kierunku rozwiązań. Wskazano na kilkanaście celów dla całego obszaru, bez względu na to, jaki organ państwowy, samorządowy czy powstały w wyniku partnerstwa publiczno – prywatnego czy publiczno – społecznego odpowiada lub mógłby odpowiadać za jego realizację.

Sfera społeczna Poprawa warunków życia mieszkańców sołectwa Dziwna Ograniczenie ubóstwa mieszkańców sołectwa Dziwna Zwiększenie integracji społecznej mieszkańców sołectwa Dziwna Zmniejszenie liczby osób bezrobotnych wśród mieszkańców sołectwa Dziwna Rozwijanie działalności kulturalnej i rekreacyjno-sportowej na terenie sołectwa Dziwna

Sfera gospodarcza Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej sołectwa Dziwna Aktywizacja endogenicznych czynników wzrostu Zwiększenie liczby podmiotów gospodarki narodowej na terenie sołectwa Dziwna Zwiększenie liczby mieszkańców sołectwa Dziwna prowadzących działalność gospodarczą Wykreowanie nowych produktów turystycznych funkcjonujących na terenie sołectwa Dziwna

Sfera środowiskowa Zwiększenie liczby budynków poddanych termomodernizacji na terenie sołectwa Dziwna Zmniejszenie liczby budynków bez wodociągów na terenie sołectwa Dziwna Zmniejszenie liczby bez kanalizacji sanitarnej na terenie sołectwa Dziwna Zmniejszenie liczby bez kanalizacji deszczowej na terenie sołectwa Dziwna Zmniejszenie liczby nielegalnych wysypisk odpadów na terenie sołectwa Dziwna

Sfera przestrzenno-funkcjonalna Zwiększenie przestrzennej dostępności sołectwa Dziwna Odnowa walorów urbanistyczno-architektonicznych na obszarze sołectwa Dziwna Poprawa jakości przestrzeni na obszarze sołectwa Dziwna poprzez zagospodarowanie obszaru zdegradowanego Zwiększenie liczby terenów przygotowanych pod nowe inwestycje Poprawa dostępu do połączeń transportu zbiorowego, które są realizowane przez przewoźników na obszarze sołectwa Dziwna Zwiększenie liczby wyremontowanych budynków mieszkalnych wybudowanych przed 1970r. na obszarze sołectwa Dziwna Racjonalne zagospodarowanie przestrzeni na obszarze sołectwa Dziwna w harmonii z otoczeniem

Sfera techniczna Podniesienie jakości infrastruktury na terenie sołectwa Dziwna Zwiększenie liczby metrów dróg gminnych oddanych do użytku na obszarze sołectwa Dziwna Zwiększenie liczby metrów dróg gminnych wyremontowanych na obszarze sołectwa Dziwna

PRZEDSIĘWZIĘCIA REWITALIZACYJNE ZAPROPONOWANE PRZEZ UM (konkretne kroki na tej drodze) Budowa domu kultury wraz z zagospodarowaniem działki do celów rekreacji i kultury. Zagospodarowanie przestrzeni pomiędzy ul. Marynarki Wojennej a ul. Dziwną (obok Orlika) na skwer wypoczynkowy dla mieszkańców. Przebudowa brakujących odcinków dróg z nawierzchni płyt betonowych na kostkę betonową wraz z niezbędną infrastrukturą: ul. Marynarki Wojennej, ul. Dziwna. Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w ramach przyjęcia planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów przy ul. Marynarki Wojennej.