II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań, 21.04.2016
SIEĆ TRAS DOJAZDOWYCH DO CENTRUM Wydzielenie torowiska- WYŁĄCZNIE oznakowanie poziome oraz przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Szylinga, Matejki. Zlecenie projektu drogi rowerowej na odc. Stolarska- Roosevelta (do konsultacji zgodnie z Zarządzeniem 537/2013/P). Projekt obejmować ma drogę rowerową oraz dodatkową sygnalizację na skrzyżowaniu z ul. Śniadeckich. Zakończenie projektowania wraz z konsultacją planuje się na III/IV kwartał 2016r. Być może rozpoczęcie realizacji w 2016r. [źródło: Rowerowy Poznań]
WYBRNE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW Należy zwrócić uwagę na poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściach przez Grunwaldzką bez sygnalizacji świetlnej (azyle) oraz wyznaczyć dodatkowe przejścia bez sygnalizacji Uspokoić ruch na poprzecznych ulicach lokalnych poprzez włączenia w ulice główne i zbiorcze za pomocą wyniesionych przejść dla pieszych będących kontynuacją powierzchni chodnika o identycznej nawierzchni Na całym projektowanym odcinku chodnik należy umiejscowić bezpośrednio przy posesjach co zmniejszałoby przecięcia ruchu pieszego i rowerowego
WYBRANE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW Zaleca się przeprowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej dla mieszkańców, by pokazać co się zmieni na plus Rezygnacja z niektórych zjazdów z drogi dla rowerów na boczne ulice, upraszczając inwestycję i ograniczając konflikty z pieszymi. Przy samych przejazdach rowerowych przez jezdnię droga dla rowerów powinna być wyokrąglona w taki sposób, żeby ułatwić bezpośredni wjazd na nią i zjazd rowerzystom z bocznych uliczek Niezbędne jest, aby zadbać o uniemożliwienie parkowania na drodze dla rowerów i chodniku na całej długości projektowanej trasy (przeszkody fizycznie)
WYBRANE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW Jezdnia rowerowa 2cm poniżej poziomu chodnika, malowanie przejść dla pieszych przez drogę dla rowerów Zadbać, by zapewnione były wszystkie relacje rowerowe na poszczególnych skrzyżowaniach oraz połączenia tras (pozytywny przykład: połączenie z Wyspiańskiego przez Park Manitiusa) Od skrzyżowania z Szylinga/Matejki w kierunku centrum szerokość drogi dla rowerów 2,5-3m (najbardziej oblegany odcinek) Wyjazdy z bram, podwórek, przecinające drogi rowerowe nie powinny być obniżone względem samej drogi rowerowej
WYBRANE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW Nowa nawierzchnia chodników – jeżeli kostka to niefazowania, co zauważalnie ograniczy hałas Przejazd dla rowerów przez Grunwaldzką przy przystanku ‘Grochowska’ nie może być między przejściem dla pieszych a peronami przystanku (kolizja) Nie podano uzasadnienia dla zawężenia chodnika na ul. Grunwaldzkiej przy Parku Manitiusa do 1,5 m Projektanci koniecznie powinni odbyć wizję lokalną przy pływalni Olimpia po południu w dzień powszedni i zaproponować rozwiązanie problemów związanych z parkowaniem, a także ze zniszczoną nawierzchnią
DROGA DLA ROWERÓW – POSZCZEGÓLNE ETAPY Długość projektowanej trasy: 4195,26 m wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej 852,64 m wzdłuż ulicy Rycerskiej
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP I: RONDO SKUBISZEWSKIEGO-WĘGORKA
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP II: WĘGORKA-RUMUŃSKA
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP III: RUMUŃSKA-BUŁGARSKA
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP IV: BUŁGARSKA-KONFEDERACKA
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP V: KONFEDERACKA-GROCHOWSKA
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP VI: GROCHOWSKA-OSTROROGA
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP VII: OSTROROGA-PARK MANITIUSA
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP VIII: PARK MANITIUSA
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP IX: RONDO JNJ-WYSPIAŃSKIEGO
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP X: RONDO JNJ-WOJSKOWA
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP XI: UŁAŃSKA-MARCELIŃSKA
DROGA DLA ROWERÓW –SZYLINGA
DROGA DLA ROWERÓW (RYCERSKA) – ETAP I
DROGA DLA ROWERÓW (RYCERSKA) – ETAP II
DROGA DLA ROWERÓW (RYCERSKA) – ETAP III