II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań, 21.04.2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Advertisements

Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE
Znaki informacyjne.
PREZENTACJA PROJEKTU.
Modernizacja ul. Kawęczyńskiej na odcinku
Ścieżki Rowerowe.
Zasady dotyczące ruchu drogowego rowerzystów
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
ZNAKI DROGOWE.
Prezentacja – Daria Staś
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
TEST Przecinanie się kierunków ruchu. Wykonał Wiesław Flitta.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.
Przygotowanie projektu technicznego
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II : węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Jak moje miasto jeździ z głową !
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Znaki Ostrzegawcze.
BENEFICJENT: POWIAT BIŁGORAJSKI
Dariusz Mrowiński SKRZYŻOWANIA DRÓG Bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Dbajmy o nasze bezpieczeństwo
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Koncepcja programowa przebudowy ul. Marcinkowskiego od ul
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Chełmno, 2 grudnia 2014 r. ORGANIZATORZY Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Ocena poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na przykładzie studentów Politechniki Białostockiej Wykonała: Monika Nowosielska.
„Mali konstruktorzy i poligloci”
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
ZNAKI W RUCHU DROGOWYM.
Znaki informacyjne.
Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana Wyżykowskiego w Lubinie P-1 Znak P-1, w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom, wyznacza pasy ruchu. Na.
Remont drogi powiatowej Nr 1243N Ostróda – Tułodziad i remont drogi powiatowej Nr 1922N Kraplewo - Lichtajny (na długości ok. 6,6 km) Zadanie dofinansowane.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Kompleksowa modernizacja chodników, miejsc parkingowych i nawierzchni dróg w kwartale ulic: Królowej Jadwigi/Bogusława/ Bohaterów Getta Warszawskiego/Ściegiennego.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Prezentacje opracowali
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Wykonawcy: Łukasz Baran Michał Radwan Kl. I,, b’’ Prezentację wykonano na Kole Technicznym 2009/10.
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Organizacja ruchu podczas budowy centralnego odcinka II linii metra przy rondzie Daszyńskiego.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
„Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez modernizację dróg powiatowych w Łochowie – ul. 1.
PIASTÓW – NASZE MIASTO. Inwestycje realizowane przez Miasto Piastów w roku 2012.
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienia ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko- siedleckim poprzez przebudowę ul. Wyspiańskiego w Łochowie Starostwo.
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez przebudowę drogi powiatowej nr 4223 W ul. Szamoty.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
SPOTKANIE Z OFICEREM ROWEROWYM 14 WRZEŚNIA 2017
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Czy znasz znaki drogowe?
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Zapis prezentacji:

II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań, 21.04.2016

SIEĆ TRAS DOJAZDOWYCH DO CENTRUM Wydzielenie torowiska- WYŁĄCZNIE oznakowanie poziome oraz przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Szylinga, Matejki. Zlecenie projektu drogi rowerowej na odc. Stolarska- Roosevelta (do konsultacji zgodnie z Zarządzeniem 537/2013/P). Projekt obejmować ma drogę rowerową oraz dodatkową sygnalizację na skrzyżowaniu z ul. Śniadeckich. Zakończenie projektowania wraz z konsultacją planuje się na III/IV kwartał 2016r. Być może rozpoczęcie realizacji w 2016r. [źródło: Rowerowy Poznań]

WYBRNE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW Należy zwrócić uwagę na poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściach przez Grunwaldzką bez sygnalizacji świetlnej (azyle) oraz wyznaczyć dodatkowe przejścia bez sygnalizacji Uspokoić ruch na poprzecznych ulicach lokalnych poprzez włączenia w ulice główne i zbiorcze za pomocą wyniesionych przejść dla pieszych będących kontynuacją powierzchni chodnika o identycznej nawierzchni Na całym projektowanym odcinku chodnik należy umiejscowić bezpośrednio przy posesjach co zmniejszałoby przecięcia ruchu pieszego i rowerowego

WYBRANE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW Zaleca się przeprowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej dla mieszkańców, by pokazać co się zmieni na plus Rezygnacja z niektórych zjazdów z drogi dla rowerów na boczne ulice, upraszczając inwestycję i ograniczając konflikty z pieszymi. Przy samych przejazdach rowerowych przez jezdnię droga dla rowerów powinna być wyokrąglona w taki sposób, żeby ułatwić bezpośredni wjazd na nią i zjazd rowerzystom z bocznych uliczek Niezbędne jest, aby zadbać o uniemożliwienie parkowania na drodze dla rowerów i chodniku na całej długości projektowanej trasy (przeszkody fizycznie)

WYBRANE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW Jezdnia rowerowa 2cm poniżej poziomu chodnika, malowanie przejść dla pieszych przez drogę dla rowerów Zadbać, by zapewnione były wszystkie relacje rowerowe na poszczególnych skrzyżowaniach oraz połączenia tras (pozytywny przykład: połączenie z Wyspiańskiego przez Park Manitiusa) Od skrzyżowania z Szylinga/Matejki w kierunku centrum szerokość drogi dla rowerów 2,5-3m (najbardziej oblegany odcinek) Wyjazdy z bram, podwórek, przecinające drogi rowerowe nie powinny być obniżone względem samej drogi rowerowej

WYBRANE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW Nowa nawierzchnia chodników – jeżeli kostka to niefazowania, co zauważalnie ograniczy hałas Przejazd dla rowerów przez Grunwaldzką przy przystanku ‘Grochowska’ nie może być między przejściem dla pieszych a peronami przystanku (kolizja) Nie podano uzasadnienia dla zawężenia chodnika na ul. Grunwaldzkiej przy Parku Manitiusa do 1,5 m Projektanci koniecznie powinni odbyć wizję lokalną przy pływalni Olimpia po południu w dzień powszedni i zaproponować rozwiązanie problemów związanych z parkowaniem, a także ze zniszczoną nawierzchnią

DROGA DLA ROWERÓW – POSZCZEGÓLNE ETAPY Długość projektowanej trasy: 4195,26 m wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej 852,64 m wzdłuż ulicy Rycerskiej

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP I: RONDO SKUBISZEWSKIEGO-WĘGORKA

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP II: WĘGORKA-RUMUŃSKA

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP III: RUMUŃSKA-BUŁGARSKA

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP IV: BUŁGARSKA-KONFEDERACKA

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP V: KONFEDERACKA-GROCHOWSKA

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP VI: GROCHOWSKA-OSTROROGA

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP VII: OSTROROGA-PARK MANITIUSA

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP VIII: PARK MANITIUSA

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP IX: RONDO JNJ-WYSPIAŃSKIEGO

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP X: RONDO JNJ-WOJSKOWA

DROGA DLA ROWERÓW – ETAP XI: UŁAŃSKA-MARCELIŃSKA

DROGA DLA ROWERÓW –SZYLINGA

DROGA DLA ROWERÓW (RYCERSKA) – ETAP I

DROGA DLA ROWERÓW (RYCERSKA) – ETAP II

DROGA DLA ROWERÓW (RYCERSKA) – ETAP III