Ping – pong dla jednego gracza
Rysujemy duszka. Pamiętaj o przekształceniu rysunku w wektorowy i ustawienia środka duszka Rysujemy tło
Współrzędne sceny -45 45 Kąty po których będzie odbijała się piłka -135 135
Rysujemy piłkę i ustawiamy pierwsze polecenia: startu i punktu początkowego piłki: ustaw współrzędne na x=0 y=0
Paletką będziemy sterować za pomocą klawiatury
Ustawiamy losowy lot piłki
To jest kod piłki. Sprawdź, czy algorytm działania piłki działa
Dopisujemy przy użyciu funkcji jeżeli kod odbicia od paletki
Wstawiamy punktację
A gdzie wstawisz tę komendę by działała prawidłowo?
Pora zaprogramować przegraną…
Dorysowujemy drugie tło, które pokaże nam się po zetknięciu piłki z czarnym polem
W celu zmiany tła zastosuj odpowiednie polecenia
Przetestuj grę. Jeśli udało Ci się ją wykonać to gratuluję To oznacza, ze możesz przejść już do samodzielnego etapu programowania…
Spróbuj napisać z kolegą lub koleżanką grę ping-pong dla dwóch graczy Spróbuj napisać z kolegą lub koleżanką grę ping-pong dla dwóch graczy. Sporządź raport z przygotowania projektu, w którym opiszesz poszczególne kroki jej powstawania w postaci prezentacji w MS Power Point z wykorzystaniem print screen’ów.