Człowiek w systemie transportowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Advertisements

Zastosowanie multimediów w edukacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy dr inż. Małgorzata.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Rachunkowość Wykład 0.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
WYDZIAŁ NAUK O SPORCIE SPECJALNOŚĆ ODNOWA BIOLOGICZNA W SPORCIE WYDZIAŁ NAUK O SPORCIE SPECJALNOŚĆ ODNOWA BIOLOGICZNA W SPORCIE II stopień studiów.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
Przyroda.
I Ogólnopolska Konferencja Naukowo–Szkoleniowa
Założenia systemu ECVET
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Systemy eksperckie i sztuczna inteligencja
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Podstawa programowa WF założenia
Wprowadzenie do ekonomii
Sylabusy.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Narzędzia planowania zasobów w logistyce
SYSTEM UBEZPIECZEŃ Ćwiczenia 1 – Sprawy formalne i organizacyjne
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Technologie informacyjne w zarządzaniu sylwetka absolwenta www. ioz
PODSTAWOWE DZIAŁY WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE RUCHU DROGOWEGO
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
SYSTEM UBEZPIECZEŃ Ćwiczenia 1 – Sprawy formalne i organizacyjne
Współczesne kierunki polityki społecznej
Przedszkole Promujące Zdrowie
Wykład 1 Przedmiot psychologii
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Podstawa programowa WF założenia
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
Systemy zabezpieczenia społecznego 2017/2018
Edukacja globalna w szkole podstawowej
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Wykłady Jolanta Babiak Semestr zimowy 2018/2019
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
PSiSUS – SNA(2) Ćwiczenia 2016/17.
Nie byłoby problemu SMOGU,
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Tytuł Autor(ka) Wydział/Jednostka … UW
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Człowiek w systemie transportowym Wiadomości wstępne

Blok przedmiotów - Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu Grupa przedmiotów - Specjalnościowe Poziom podstawowy Wykład 2 h Ćwiczenia 0 Laboratoria 2 h Projekty 0 Forma zajęć dydaktycznych i ich wymiar tygodniowy

4. Hempel L.: Człowiek i maszyna. WKiŁ, Warszawa 1984. Literatura   1. Bezpieczeństwo i higiena pracy., (red. D. Koradeckiej), CIOP; Warszawa, 2008. 2. Engel, Z.: Ochrona środowiska przed drganiami i hałasem. PWN, Warszawa 2001. 3. Fizjologia człowieka (red. L. Borodulin - Nadzieja), Górnicki Wydawnictwo Medyczne, Wrocław, 2005. 4. Hempel L.: Człowiek i maszyna. WKiŁ, Warszawa 1984. 5. Ratajczak Z.: Niezawodność człowieka w pracy. Studium psychologiczne, Warszawa, PWN, 1988 6. Strelau J.: Psychologia – podręcznik akademicki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2000. 7. Tytyk, E.: Projektowanie ergonomiczne., Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa, 2001. 8. Instrukcje do stosowanego oprogramowania 9. Wykłady

Profil Ogólnoakademicki Efekty przedmiotowe Wiedza Ma wiedzę z zakresu biologicznych mechanizmów zachowania człowieka – operatora Ma uporządkowaną wiedzę obejmującą metodykę badań cech psychologicznych i fizjologicznych operatorów środków transportu Ma szczegółową wiedzę związaną z procedurą doboru zawodowego operatorów środków transportu

4. Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych i prawnych uwarunkowań związanych z bezpieczeństwem pracy Weryfikacja: ocena formująca : 2 pisemne sprawdziany zawierające 4 pytania otwarte /każdy/, wymagana odpowiedź na co najmniej 2 z nich; ocena podsumowująca: egzamin pisemny (5 pytań otwartych); wymagana odpowiedź na co najmniej 3

Umiejętności 1. Potrafi przeprowadzać eksperymenty, pomiary i interpretować uzyskane wyniki 2. Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego z zakresu oceny narażenia na czynniki otoczenia, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia Weryfikacja: ćwiczenia (4) dokonanie pomiarów, wykonanie sprawozdań, kolokwium po każdym ćwiczeniu, zawierające 4 pytania otwarte, wymagana odpowiedź na co najmniej 2 z nich

Kompetencje społeczne 1. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych Weryfikacja egzamin 2. Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role Ocena planowania i sprawności wykonania ćwiczeń