Charakterystyki członków zespołu a efektywność zespołu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Praca z uczniem zdolnym w bibliotece szkolnej Autor: Bożena Dawidowska-Langer.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Przedsiębiorczość Mgr Brzozowska Agnieszka
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
Rozwój społeczny i emocjonalny dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Naturalne Planowanie Rodziny jako styl życia. mgr Michał Jurkiewicz.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Psychologia w zarządzaniu seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017 Czwartek tydzień nieparzysty.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Aktywny RODZIC.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Sześciolatek w obliczu zmian
ORGANIZACJA.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Metoda projektu.
RASIZM, SZOWINIZM, KSENOFOBIA
Daniel Lesiński, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Rzecznik Praw Dziecka.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Agnieszka Kosowicz Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
6-LATEK W SZKOLE.
Charakterystyki członków zespołu a efektywność zespołu
Program profilaktyczno-wychowawczy
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Zarządzanie Zespołem Pracowników
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
AKTYWIZUJĄCE METODY NAUCZANIA i UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH
Nazwa firmy Tytuł prezentacji.
Charakterystyki członków zespołu a efektywność zespołu
Metody radzenia sobie ze stresem
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Współczesne kierunki polityki społecznej
Aktywny RODZIC.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Zapis prezentacji:

Charakterystyki członków zespołu a efektywność zespołu Dr Jolanta Babiak Zarządzanie zespołem pracowników

Jak osobowość człowieka wpływa na jego interakcje z innymi? Pięcioczynnikowy model według Paula Costy i Roberta McCrae

Pięcioczynnikowy model według Paula Costy i Roberta McCrae Neurotyczność Ekstrawertyczność Otwartość na doświadczenie Ugodowość Sumienność

Neurotyczność emocjonalne przystosowanie vs emocjonalne nieprzystosowanie Lęk – skłonność do przeżywania niepokoju, obaw, napięcia, „przejmowania się” Agresywna wrogość – tendencja do doświadczania gniewu, rozgoryczenia, gotowość do przeżywania gniewu Depresyjność – tendencja do doświadczania depresji, poczucia winy, beznadziejności i samotności

Neurotyczność niezrównoważenie emocjonalne, skłonność do przeżywania emocji negatywnych, słabe radzenie sobie z impulsami Nadmierny samokrytycyzm: tendencja do przeżywania wstydu, zakłopotania, poczucia niższości, nastawienie ksobne Impulsywność – niezdolność do kontrolowania pragnień i popędów Nadwrażliwość – podatność na stres i nieradzenie sobie ze stresem reagowanie paniką w sytuacji zagrożenia

Jak radzą sobie osoby wysoko neurotyczne w zespole? Duże nasilenie neurotyczności nie sprzyja przeżywaniu życia w satysfakcjonujący sposób; nie sprzyja też tworzeniem pozytywnych więzi społecznych N okazała się negatywnym predyktorem przyjmowania orientacji na osiągnie celów i satysfakcji z pracy Wysokie negatywne korelacje N z poczuciem koeherncji (zrozumiałość i sensowność świata) N okazała się pozytywnie skorelowana z postrzeganą frustracją w pracy

Ekstrawertyczność jakość i ilość interakcji społecznych oraz poziom aktywności, energii i odczuwanie pozytywnych emocji Towarzyskość Serdeczność Asertywność Aktywność Poszukiwanie doznań Emocje pozytywne

Ekstrawertycy w zespole cecha osobowości, która odnosi się do orientacji na świat społeczny Osoby o wysokie E mówią więcej i szybciej niż introwertycy Chętnie nawiązują kontakt wzrokowy z rozmówcą Częściej proszą innych o pomoc i radę Mają rozbudowaną sieć wsparcia Mogą angażować się w sytuacje ryzykowne Dobrze radzą sobie z samotnością

Otwartość na doświadczenie otwartość na doznania o charakterze afektywnym i poznawczym Wyobraźnia - zdolności wyobrażeniowe i fantazjowanie, świat przeżyć wewnętrznych Estetyka – odczuwanie piękna Uczucia – wrażliwość na własne uczucia, docenianie uczuć jako ważnego elementu w życiu Działania – poszukiwanie rzeczy nowych i często niezwykłych

Otwartość na doświadczenie Ciekawość intelektualna i otwartość na nowe idee i pomysły Otwartość na nowe wartości (religijne, społeczne, polityczne) i gotowość do ich zmiany

Otwartość na doświadczenie a funkcjonowanie w zespole Otwartość na nowe osoby Umiejętność adaptacji Giętkość w pojmowaniu nowości Wrażliwość na uczucia

Ugodowość dostosowanie społeczne; nastawienie do innych ludzi Zaufanie – przekonanie, że inni są uczciwi i mają dobre intencje; pobłażliwość, ufność i zgodność Prostolinijność – otwartość, szczerość, prostoduszność Altruizm – aktywne zainteresowanie sprawami innych, szczodrość, troskliwość, pomocność, serdeczność życzliwość, współdziałanie

Ugodowość Ustępliwość – powściągliwość w sytuacji konfliktów interpersonalnych, zdolność do hamowania agresji, przebaczania i zapominania, łagodność, spokój, uprzejmość Skromność – unikanie rozgłosu, taktowność Skłonność do rozczulania się – współczucie, zainteresowanie innymi, przejmowanie się potrzebami innych, serdeczność, przyjacielskość

Ugodowość a funkcjonowanie w grupie Stabilność w funkcjonowaniu w grupie Niski poziom ugodowości – krytyczne myślenie i zdolności przywódcze Wysoki poziom ugodowości – duże pozytywne znaczenie dla procesów grupowych Osoby o wysokim poziomie ugodowości – grupowi gracze

Sumienność dostosowanie społeczne, kontrola impulsów Kompetencja – ocena swoich zdolności, przekonanie, że jest się bądź nie jest, zdolnym, rozsądnym, rozważnym i skutecznym w działaniu Skłonność do porządku – schludność, dbałość o brak chaosu, zorganizowanie Obowiązkowość – przestrzeganie zasad etycznych i moralnych zobowiązań

Sumienność Dążenie do osiągnięć – wysokie aspiracje, wytrwałość w pracy, pilność, stanowczość i poczucie sensu życia Samodyscyplina – zdolność do rozpoczynania zadań i doprowadzania ich do końca, motywowanie siebie Rozwaga – dokładne przemyśliwanie tego, co ma się zrobić

Sumienność a funkcjonowanie w grupie Sumienność ma kluczowe znaczenie dla przetrwania jednostki w grupie Opisuje zachowania zadaniowe i zorientowane na cel Wiąże się z niezawodnością i rzetelnością oraz dążeniem do osiągnięć i umiejętnością planowania Przestrzeganie reguł i posłuszeństwo Czy osoby o wysokiej sumienności mogą być mało spontaniczne?

Kompetencje członków a efektywność zespołu demonstrowane przez zachowania, które przynoszą pożądany efekt w odniesieniu do pracy, zadania lub roli Adaptacyjność – utrzymywanie wysokiej efektywności pomimo doświadczania zmian w środowisku, pracy, czy w zadaniu; można przyrównać do adekwatnego tolerowania stresu oraz umiejętności planowania i kierowania własną pracą Koncentrowanie się celach i umiejętność kierowania innymi w tym zakresie – coaching Umiejętność uczenia się – asymilowanie nowej informacji związanej z wykonywanymi zadaniami w odpowiednim czasie i tempie – chęć partycypowania w zadaniach służących pozyskiwaniu nowych umiejętności

Kompetencje członków a efektywność zespołu Umiejętność budowania partnerstwa w biznesie – identyfikowanie możliwości i podejmowanie aktywności w budowaniu strategicznych relacji biznesowych zarówno wewnątrz firmy jak i z zewnętrznymi jednostkami Umiejętność budowania pozytywnych relacji w zespole – kooperacja/teamwork – tworzenie i spożytkowanie relacji w celu osiągnięcia wspólnych wytyczonych rezultatów pracy Umiejętność budowania zaufania – funkcjonowanie, które wywołuje zaufanie u innych i wiarę w jasność intencji

Kompetencje członków a efektywność zespołu Komunikowanie się Aktywne przyczynianie się do sukcesu grupy – partycypacja w życiu grupy Podejmowanie decyzji Podejmowanie nowych wyzwań Kierowanie pracą w tym kierowanie czasem