Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949 ) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Typy i rodzaje placówek
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Regulamin Świetlicy Szkolnej
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Kształcenie osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich powracających z zagranicy.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 2017 r.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Zmiany w ramowych statutach: 1
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Stanowisko Departamentu Matki i Dziecka w Ministerstwie Zdrowia w sprawie zapobiegania i zwalczania wszawicy u dzieci i młodzieży.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949 ) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 lipca 2017 r. w sprawie ramowych statutów Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. z dnia 13 listopada 2015 ) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017r w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania  uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 22 lipca 2011 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 ze zmianami);

d. wdraża do samodzielnego wykonywania prac porządkowo-gospodarczych, I. Postanowienia ogólne §1 1. Nazwa placówki brzmi: Internat przy Zespole Szkół nr1 im gen Jose de San Martin w Sierpcu. 2. Internat jest placówką zapewniającą opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania przez nauki poza miejscem stałego zamieszkania. 3. Siedzibą internatu jest budynek położony w Sierpcu, ul Armii Krajowej 8a. 4. Organem prowadzącym internat jest Powiat Sierpecki, a organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Warszawie Delegatura w Płocku 5. Internat jest placówką publiczną, koedukacyjną, funkcjonującą w okresie zajęć dydaktycznych, które odbywają się zgodnie z przepisami o organizacji roku szkolnego. §2 l. Internat realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2016. Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2017 r poz. 59 i 949 ), a w szczególności: a. tworzy właściwe dla prawidłowego rozwoju młodzieży warunki wychowawcze, zdrowotne i opiekuńcze, wspomagając wychowawczą rolę rodziców, b. zapewnia   wychowankom   całodzienne   wyżywienie, bezpieczne i higieniczne warunki zakwaterowania, nauki i zajęć dydaktyczno-wychowawczych, c. stwarza wychowankom możliwości rozwijania zainteresowań i uzdolnień, w tym podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, d. wdraża do samodzielnego wykonywania prac porządkowo-gospodarczych, e. wyrabia nawyk uprawiania sportu, przestrzegania higieny i dbałości o stan zdrowia, f. uczy odpowiedzialności, samodzielności i samorządności. 2. Cele i zadania realizowane są we współpracy z rodzicami/prawnymi opiekunami wychowanków, szkołami, do których uczęszczają, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczna w Sierpcu, stowarzyszeniami i organizacjami opiekuńczymi, oświatowymi i kulturalnymi działającymi na terenie miasta i powiatu.

II. Organy Internatu §3 1. Organami placówki są: a. Kierownik Internatu, b. Rada Pedagogiczna Internatu, c. Rada Internatu, jeżeli została powołana, d. Samorząd Wychowanków Internatu §4 1. Kierownik internatu kieruje placówką, reprezentuje ją na zewnątrz i odpowiada przed organem prowadzącym za sprawne funkcjonowanie, realizując obowiązki wskazane przez dyrektora Zespołu Szkół nr 1 w Sierpcu: 2. Dążąc do właściwego wypełniania swoich obowiązków, kierownik internatu współpracuje z radą pedagogiczną, rodzicami i samorządem wychowanków. §5 1. Rada Pedagogiczna Internatu jest kolegialnym organem placówki w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących wychowania i opieki. 2. Radę Pedagogiczną stanowią pracownicy pedagogiczni internatu. 3. Rada Pedagogiczna działa zgodnie z ustalonym przez siebie regulaminem, realizuje określone zadania. §6 1. Rada Internatu stanowi reprezentację rodziców, nauczycieli-wychowawców oraz wychowanków. 2. W przypadku, gdy nie została utworzona Rada Internatu, jej zadania wynikające z Ustawy wykonuje Rada Pedagogiczna Internatu. §7 Samorząd wychowanków tworzą wszyscy wychowankowie internatu. §8 1. Organy Internatu współdziałają ze sobą w celu realizacji zadań statutowych placówki.

III. Wychowankowie Internatu §9 O przyjęcie do Internatu mogą ubiegać się uczniowie szkół średnich. Ze względu na przynależność placówki do Zespołu Szkół nr 1 pierwszeństwo w przyjęciach mają uczniowie tejże szkoły. Pozostałe wolne miejsca będą udostępniane uczniom innych sierpeckich szkół średnich. Komisję kwalifikacyjną powołuje kierownik internatu. w jej skład wchodzą kierownik internatu i etatowi wychowawcy. Podanie o przyjęcie do internatu w przypadku osób niepełnoletnich składają rodzice/prawni opiekunowie wychowanka, w przypadku pełnoletnich on sam w trybie określonym przez kierownika. 4. W przypadku niewystarczającej liczby miejsc, pierwszeństwo w przyjęciu do internatu przysługuje: - uczniom mieszkającym w miejscowościach, z których codzienny dojazd do szkoły nie jest możliwy, - wychowankom placówek opiekuńczo-wychowawczych korzystających z opieki całkowitej oraz dzieciom umieszczonym w rodzinach zastępczych, - uczniom z rodzin niepełnych, - uczniom z rodzin wielodzietnych, pozostających w trudnej sytuacji materialnej, - uczniom kontynuującym naukę, którzy w poprzednim roku szkolnym mieszkali w internacie. 5. Uczeń, który nie został przyjęty do internatu może zwrócić się do kierownika placówki o ponowne rozpatrzenie sprawy i pisemne uzasadnienie decyzji odmownej. §10  1. Wychowanek internatu ma prawo do: a. korzystania z pomieszczeń i wyposażenia internatu, b. opieki wychowawczej i warunków pobytu w internacie zapewniających higienę,   bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej lub psychicznej oraz poszanowanie jego godności, c. życzliwego i podmiotowego traktowania, swobody wyrażania myśli i przekonań, rozwijania zainteresowań i zdolności, d. korzystania z pomocy w nauce w formach określonych w regulaminie internatu. 2. Wychowanek może być skreślony z listy mieszkańców internatu w przypadku naruszenia obowiązków określonych w statucie i regulaminie placówki. 3. Za całokształt działalności i zachowania w internacie, wyniki w nauce, wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury, sportu, społeczną aktywność wychowanek może być wyróżniony, nagrodzony: 4. Za nieprzestrzeganie regulaminu internatu wychowanek może być ukarany: 5. Wychowanek może utracić prawo do mieszkania w internacie z pominięciem stopniowania kar za szczególnie rażące naruszenie zasad współżycia społecznego i szkodliwy wpływ na społeczność internatu lub złamanie przepisów prawa.

IV. Pracownicy Internatu §11  l. W placówce zatrudnia się pracowników: - pedagogicznych (nauczyciel-wychowawca), ekonomicznych i administracyjnych, - obsługi. V. Organizacja Internatu §12 Szczegółową organizację internatu w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny internatu opracowany przez kierownika internatu, który jest zatwierdzany przez organ nadzorujący i organ prowadzący. VI.  Dokumentacja § 14  l. Internat prowadzi dokumentację dotyczącą pobytu wychowanków, a w szczególności: - roczny plan pracy wychowawczo-opiekuńczej internatu, - dzienniki zajęć wychowawczych, - semestralne sprawozdania z pracy wychowawczej wychowawców, - książkę meldunkową, - zeszyt zwolnień i wyjść wychowanków, - tygodniowy harmonogram pracy wychowawców, - książkę kontroli sanitarnej, - instrukcję bezpieczeństwa pożarowego, rejestr badań i pomiarów, - księgę inwentarzową, - dokumentację żywienia w internacie.