MODUŁ A.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
„Na dobry początek – staż”
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Promocja zatrudnienia i wsparcie przedsiębiorców w 2012 r
Urząd Pracy m.st. Warszawy
Rekrutacja w kierunku kształcenia zawodowego Badania przeprowadzone pośród 800 uczniów Co i kto wpływa na wybór wykształcenia i zawodu wśród młodzieży.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez budżet państwa, realizowany pod nadzorem Wojewódzkiego.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Bartosz Lach | Paweł Kulpiński III H
Osoby długotrwale bezrobotne na rynku pracy w Powiecie Cieszyńskim
KOMPAS –program wielokierunkowego wsparcia młodzieży na rynku pracy URZĄD PRACY.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Sytuacja na rynku pracy
Przygotowanie zawodowe dorosłych – dotychczasowe doświadczenia Zielona Góra, 20 czerwca 2012 r. Zielona Góra, 20 czerwca 2012 r.
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Długotrwałe bezrobocie w województwie podlaskim
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE WOBEC OCZEKIWAŃ LOKALNEGO RYNKU PRACY – KLUCZBORK POWIATOWY URZĄD PRACY UL. SIENKIEWICZA 22, 46 – 200 KLUCZBORK
Jesteś młody ? Wykorzystaj swój potencjał!!! Działanie 1.2 Projekt TWÓJ START- NASZYM WYZWANIEM.
OBSERWATOR RYNKU PRACY REGIONU JELENIOGÓRSKO – LEGNICKIEGO Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Hudyma Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu 7 września.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
Aktywne poszukiwanie pracy
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Projekt „Od zera do milionera” dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego Metody wyjścia z bezrobocia Dr inż. Aneta Pisarska.
ATC Grupa. Lata PROJEKTY WSPÓŁFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ BUDŻETU PAŃSTWA W RAMACH DZIAŁANIA ZPORR DZIAŁANIE 2.1. GRUPA ODBIORCÓW.
Przekwalifikowanie zawodowe polega na zdobyciu dodatkowych lub nowych kwalifikacji zawodowych
Indywidualny plan działania
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
BADANIE UKRYTEGO POTENCJAŁU LOKALNEGO RYNKU PRACY MONITOROWANIE PLUS WARSZTAT
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Bezrobocie w moim regionie i województwie. Sposoby poszukiwania pracy.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
mieszkańców pomorskiej wsi
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Nauczyciele bibliotekarze 1. Jak często korzystają Państwo z różnych usług biblioteki pedagogicznej?
Moduł 3 Wszystko co potrzebujesz wiedzieć, żeby mieszkać i pracować za granicą.
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Projekt „Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Poddziałania.
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Popyt Na rynku pracy reprezentowany jest przez pracodawców, którzy są gotowi do zatrudnienia pracowników. Podaż Kształtują osoby chętne do podjęcia pracy,
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
INFORMACJA O SYTUACJI NA RYNKU PRACY W POWIECIE CHOSZCZEŃSKIM W 2013 ROKU CHOSZCZNO, STYCZEŃ 2014 R.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Polityka rynku pracy w Polsce
XXVII Sesja Rady Miejskiej w Nowem 26 kwietnia 2017 r.
Krajowy fundusz szkoleniowy
Kamieniec Ząbkowicki, 27 październik 2017 roku
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Wyniki raportu końcowego
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Zapis prezentacji:

MODUŁ A

Struktura respondentów (osób długotrwale bezrobotnych) według okresu pozostawania bez pracy od czasu zakończenia ostatniej pracy/nauki (N=500;w%)

Struktura respondentów (osób długotrwale bezrobotnych) według stażu pracy (N=500;w%)

W ilu miejscach pracował/a Pan/i do tej pory W ilu miejscach pracował/a Pan/i do tej pory? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=454;w%)

Struktura respondentów (osób długotrwale bezrobotnych) według miejsca ostatniego zatrudnienia (N=454;w%)

Powody utraty ostatnio wykonywanej pracy – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=454;w%)

MODUŁ B

Czy interesuje się Pan/i sytuacją na regionalnym rynku pracy Czy interesuje się Pan/i sytuacją na regionalnym rynku pracy? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%)

Z jakich źródeł czerpie Pan/i informacje na temat regionalnego rynku pracy? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=470;w%)

Znajomość instytucji rynku pracy wspomagających osoby bezrobotne w znalezieniu zatrudnienia – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%)

Czy w ciągu ostatnich 2 lat korzystał/a Pan/i bądź obecnie korzysta ze wsparcia instytucji rynku pracy? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%)

Ze wsparcia których instytucji rynku pracy Pan/i korzystał/a w ciągu ostatnich 2 lat lub obecnie korzysta? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=331;w%)

Ocena skuteczności poszczególnych form wsparcia w znalezieniu pracy dokonana przez osoby długotrwale bezrobotne - średnia (skala 1 – 5) wogóle nieskuteczne bardzo skuteczne

Najważniejsze działania, jakie powinny podjąć instytucje rynku pracy aby skutecznie pomóc osobom długotrwale bezrobotnym znaleźć zatrudnienie (N=500;w%)

MODUŁ C

Sposoby poszukiwania pracy przez osoby długotrwale bezrobotne (N=500;w%)

Powody niepowodzeń w poszukiwaniu pracy przez osoby długotrwale bezrobotne (N=500;w%)

Czy w ciągu najbliższych 12 miesięcy planuje Pan/i skorzystać z pomocy instytucji rynku pracy w celu znalezienia zatrudnienia? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%)

Z pomocy której/których instytucji planuje Pan/i skorzystać w ciągu najbliższych 12 miesięcy? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=373;w%)

Czynniki mające wpływ na poszukiwanie zatrudnienia przez osoby długotrwale bezrobotne (N=500;w%)

Czy w ciągu najbliższych 12 miesięcy planuje Pan/i założyć i prowadzić własną działalność gospodarczą? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%)

MODUŁ D

Struktura respondentów (osób długotrwale bezrobotnych) według wykształcenia (N=500;w%)

Posiadane kwalifikacje przez osoby długotrwale bezrobotne (N=500;w%)

Posiadanie innych umiejętności/cech przez osoby długotrwale bezrobotne (N=500;w%)

Czy w ciągu ostatnich 2 lat podejmował/a Pan/i jakieś działania bądź obecnie podejmuje w celu podniesienia własnych kwalifikacji/umiejętności? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%) Jakie? szkolenie/kurs - 65,9% samokształcenie - 20,4% studiowanie - 16,8% nauka w szkole dla dorosłych – 9,0% Dlaczego? brak środków finansowych – 58,4% brak czasu spowodowany obowiązkami rodzinnymi – 24,9% brak atrakcyjnych/ciekawych ofert szkoleń/kursów-16,4% nie mam takiej potrzeby – 10,6% brak chęci/motywacji do podnoszenia kwalifikacji – 5,5% trudno powiedzieć – 3,3%

Czy w ciągu najbliższych 12 miesięcy planuje Pan/i podjąć działania w celu podniesienia własnych kwalifikacji/umiejętności? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%) Jakie? szkolenie/kurs – 85,9% samokształcenie – 7,3% studiowanie – 6,4% nauka w szkole dla dorosłych – 3,2% Dlaczego? brak środków finansowych – 44,8% nie mam takiej potrzeby – 18,3% brak czasu spowodowany obowiązkami rodzinnymi – 17,5% brak atrakcyjnych/ciekawych ofert szkoleń/kursów - 17,5% trudno powiedzieć – 12,3% brak chęci/motywacji do podnoszenia kwalifikacji – 5,6%

Szkolenia/kursy* w jakich uczestniczyły osoby długotrwale bezrobotne w ciągu ostatnich 2 lat (N=110;w%) *zaprezentowano najczęstsze wskazania respondentów

Szkolenia/kursy* jakie planują odbyć osoby długotrwale bezrobotne w ciągu najbliższych 12 miesięcy (N=189;w%) *zaprezentowano najczęstsze wskazania respondentów

MODUŁ E

Oczekiwania pracodawców względem kandydatów do pracy – kryterium: wykształcenie - wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%)

Oczekiwania pracodawców względem kandydatów do pracy – kryterium: doświadczenie zawodowe - wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%)

Oczekiwania pracodawców względem kandydatów do pracy – kryterium: posiadane kwalifikacje* - wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%) *zaprezentowano najczęstsze wskazania respondentów

Oczekiwania pracodawców względem kandydatów do pracy – kryterium: posiadane inne umiejętności/cechy* - wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%) *zaprezentowano najczęstsze wskazania respondentów

Czy pracodawcy traktują osoby długotrwale bezrobotne na równi z innymi kandydatami do pracy? (N=500;w%)

Dlaczego pracodawcy niechętnie zatrudniają osoby długotrwale bezrobotne? (N=302;w%)

Ocena ważności poszczególnych cech/umiejętności jakie powinien posiadać potencjalny kandydat do pracy dokonana przez osoby długotrwale bezrobotne– (skala 1 – 5) zupełnie nieważne bardzo ważne

MODUŁ F

W jakim zawodzie zamierza Pan/i podjąć pracę W jakim zawodzie zamierza Pan/i podjąć pracę? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%)

Czy obecnie podjąłby/podjęłaby Pan/i pracę: (N=500;w%) wskazania osób długotrwale bezrobotnych

W jakiej odległości od miejsca swojego zamieszkania byłby/aby Pan/i skłonny/a podjąć pracę dojeżdżając* do miejsca zatrudnienia? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%) *dojazd w jedną stronę w kilometrach

Gdzie planuje Pan/i podjąć pracę Gdzie planuje Pan/i podjąć pracę? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=500;w%)

Czy bierze Pan/i pod uwagę możliwość podjęcia pracy zarobkowej za granicą? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=486;w%)

Na jak długo ewentualnie chciałby/aby Pan/i wyjechać za granicę w celach zarobkowych? – wskazania osób długotrwale bezrobotnych (N=138;w%)

METRYCZKA

Struktura respondentów (osób długotrwale bezrobotnych) według wieku (N=500;w%)

Stan cywilny respondentów (osób długotrwale bezrobotnych) (N=500;w%)

Miejsce zamieszkania respondentów (osób długotrwale bezrobotnych) (N=500;w%) Małe miasteczko (do 20 tys. mieszkańców) – 5,5% Średniej wielkości miasto (pow. 20 do 100 tys. mieszkańców) – 35,1% Duże miasto (pow. 100 do 500 tys. mieszkańców) – 59,4%

Główne źródła dochodu respondentów (osób długotrwale bezrobotnych) (N=500;w%)