w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
Advertisements

© IEn Gdańsk 2011 Wpływ dużej generacji wiatrowej w Niemczech na pracę PSE Zachód Robert Jankowski Andrzej Kąkol Bogdan Sobczak Instytut Energetyki Oddział.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Urząd Transportu Kolejowego Decyzje zatwierdzające stawki jednostkowe opłat na rozkład jazdy pociągów 2012/2013 Urząd Transportu Kolejowego Warszawa, 23.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 12 miesięcy 2015r. Warszawa, luty 2016r.
FREIGHTLINER PL SP. Z O.O.. Freightliner PL (skrót FPL) - to prywatny przewoźnik kolejowy. Członek brytyjskiej grupy Freightliner Group, wiodącego operatora.
1 Środki transportu Transport kolejowy lokomotywy Klasyfikacja lokomotyw Opracował: Kazimierz Rudnicki.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
1. Wrocław, 18 września 2009 Program Onkologiczny przyjęty został przez Sejmik Województwa Dolnośląskiego w dniu 26 czerwca 2008 r. Uchwałą Nr XXVIII/406/08.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości ruchu pojazdów na emisję zanieczyszczeń, hałas i bezpieczeństwo pieszych.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Lista tematów dla prezentacji zaliczeniowych z przedmiotu do wyboru „Transport kolejowy” prof. UG dr hab. Stanisław Miecznikowski dr Marcin Wołek Katedra.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
INNOWACJE I PATENTY Innowacje i nowe technologie - przykład - Gepardy Biznesu Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego.
Zachodnia obwodnica Białegostoku OBWODNICA MIEJSKA Gen. F. Kleeberga, Gen. St. Maczka, Gen. Wł. Andersa wraz z przedłużeniem do Baranowickiej, K. Ciołkowskiego,
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
DEBATA TRANSPORTOWA Rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce w latach Prof. Juliusz Engelhardt Uniwersytet Szczeciński Wydział.
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
Regionalne warsztaty TAF TSI
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
DIALOG TECHNICZNY – KW-P-11/ Poznań, r.
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Wykład IV Zakłócenia i szumy.
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
EKOD – firma związana ze spawalnictwem od 1991r
Prezentacja uczniów klasy III KAE kształcących się w zawodach
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
Transportowy alarm dla Mazowsza
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
Możliwości finansowania działań służących poprawie jakości powietrza w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020 Zielona Góra, 18 maja 2018 r.
Wyniki pomiarów natężenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM Trójmiasto Sp. z o.o. oraz badań preferencji i.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Strategia migracji z systemu łączności analogowej 150 Mhz do łączności cyfrowej Piotr Sieczkowski Departament Techniki i Wyrobów.
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
Zakład Hydrotechniczny Rudna 26 styczeń 2017
Dostępność maszynistów Szanse i zagrożenia
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Uwarunkowania eksploatacyjne budowy, modernizacji i utrzymania infrastruktury kolejowej w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa Gdańsk, 26 września 2017 r.

Plan prezentacji Rynek przewozów pasażerskich i towarowych w Polsce Wykorzystanie infrastruktury kolejowej w Polsce Stan infrastruktury kolejowej w Polsce i proces jego poprawy Wpływ robót modernizacyjnych na ofertę przewozową Wnioski

Przewozy pasażerskie w Polsce [mln pas] Źródło: dane UTK

Kolejowe przewozy pasażerskie w Polsce – rok 2016 Wzrost liczby pasażerów z 269,1 mln w 2014 r. do 292,5 mln w 2016 r. (o 8,7% procenta w ciągu dwóch lat) Czynniki wpływające na wzrost przewozów: Zrealizowane inwestycje infrastrukturalne i zwiększenie zakresu prac remontowych i utrzymaniowych na sieci kolejowej Odnowa taboru – duża liczba pojazdów nowych i zmodernizowanych Modernizacja dworców

Wykorzystanie infrastruktury kolejowej Liczba pociągokilometrów na sieci kolejowej (2015 r., źródło: Raport Roczny PKP PLK): 140,33 mln pockm w ruchu pasażerskim, 71,24 mln pockm w ruchu towarowym, 211,57 mln pockm łącznie. Średnia dobowa liczba pociągów na 1 km linii: 20,8 pociągów pasażerskich 10,5 pociągów towarowych 31,3 pociągów

Liczba pociągów pasażerskich na 1 km linii w Europie Źródło: dane UTK

Poprawa stanu infrastruktury Zmiana stanu w okresie od 2010 do 2015 roku: Wzrost udziału torów z oceną dobrą z 36,0% do 54,5%, Spadek udziału torów z oceną niezadowalającą z 29,0% do 18,3%, Dodatni bilans prędkości przy kolejnych zmianach rozkładów jazdy, Wzrost długości torów dostosowanych do V=>160 km/h z 1680 km do 2813 km. Praktyczne efekty dotychczasowych działań: Likwidacja „wąskich gardeł” najbardziej uciążliwych dla ruchu pasażerskiego i towarowego, w tym na Magistrali Węglowej, na Magistrali Nadodrzańskiej, na linii Wrocław – Jelenia Góra Odzyskiwanie efektów sieciowych – możliwości elastycznego prowadzenia ruchu

Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Inwestycjami KPK objęte około 9000 km torów Projekty KPK: liniowe Multilokacyjne Sumaryczne wydatki w ramach KPK do 2023 roku: 66 mln PLN

Sposoby minimalizacji wpływu robót na ruch kolejowy (1) Organizowanie robót inwestycyjnych ukierunkowane na minimalizację negatywnych ich skutków dla ruchu pociągów i na możliwie najszybsze osiągnięcie efektów. Koncentracja robót na ściśle określonych odcinkach Kierowanie pociągów na odpowiednio przygotowane trasy objazdowe (tam, gdzie jest to możliwe). Pełna koordynacja terminów zamknięć torowych z cyklem zmian rozkładu jazdy. Jak największa stabilność rozkładu jazdy w okresie robót

Przykład organizacji ruchu z trasą objazdową Organizacja ruchu od 11 czerwca 2017 roku na czas modernizacji linii: Warszawa – Poznań, Warszawa - Lublin

Sposoby minimalizacji wpływu robót na ruch kolejowy (2) Zastosowanie nowoczesnych technologii zapewniających skrócenie czasu wykonywania robót oraz dobrą ich jakość, np. Budowa torów przed wszystkim metodami potokowymi z wykorzystaniem przeznaczonych do tego celu maszyn, Zabudowa rozjazdów w blokach, Wykonywanie obiektów inżynieryjnych poza pasem kolejowym i „wsuwanie” ich w miejsce wbudowania. Powszechne stosowanie środków technicznych zapewniających bezpieczeństwo robót przy ruchu po torze sąsiednim: Wygrodzenie frontu robót, Sygnalizacja ostrzegająca przed zbliżaniem się pociągu.

Sposoby minimalizacji wpływu robót na ruch kolejowy (3) Stosowanie przy budowie obiektów konstrukcji odciążających dostosowanych do prędkości 100 km/h Dostosowanie urządzeń sterowania ruchem do układu torowego w kolejnych fazach robót Zapewnienie jazd pociągów na sygnały zezwalające na semaforach (uniknięcie stosowania sygnałów zastępczych) Zabezpieczenie przejazdów i przejść w poziomie szyn

Sposoby minimalizacji wpływu robót na ruch kolejowy (4) Powszechne stosowanie wszystkich wymienionych środków pozwalających na prowadzenie ruchu po torze czynnym z prędkością rozkładową, ewentualnie tylko nieznacznie ograniczoną, bez punktowych ograniczeń

Wnioski Podstawową działalnością zarządcy infrastruktury kolejowej jest prowadzenie ruchu pociągów W ostatnich latach oferta kolei została uatrakcyjniona a przewozy wzrosły – nie można dopuścić do ponownej utraty pasażerów na rzecz innych środków transportu Procesy inwestycyjne, acz konieczne, powinny pełnić funkcję służebną wobec potrzeb przewozowych Realizacja inwestycji nie jest celem samym w sobie Konieczność minimalizowania negatywnego wpływu robót inwestycyjnych i remontowych na prowadzenie ruchu

Dziękuję za uwagę