Program Współpracy m. st

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
Advertisements

Najważniejsze zmiany w Ustawie o pożytku publicznym
Organizacje pozarządowe
Koncepcja utworzenia Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Polityka społeczna m.st. Warszawy Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy 2011r.
Mrągowo KONFERENCJA organizacji pozarządowych Jak organizować współpracę organizacji pozarządowych z samorządem? Arkadiusz Jachimowicz Elbląskie.
PROGRAMY WSPÓŁPRACY SAMORZĄDÓW Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
Liczba zadań sfery pożytku publicznego obejmuje obecnie 33 pozycje Wszystkie dotychczasowe zadania zostały na liście Dodatkowo włączono m.in.: - Działalność
CEL I ZASADY DZIAŁANIA KOMITETU - METODYKA OCENY WNIOSKÓW, ODWOŁANIA Stowarzyszenie LGR Obra – Warta Ewa Walkowska.
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi miasta Leszna.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Funkcjonowanie LGD w PPL+ oraz nowym okresie Halina Siemaszko.
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
DĄBROWSKI BUDŻET PARTYCYPACYJNY 2015
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Regionalny Program Operacyjny
Projekt „Standardy współpracy międzysektorowej w powiecie oleckim” dzień 4 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W DZIELNICY BEMOWO M.ST. WARSZAWY NA 2016 ROK
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Ustrój samorządu terytorialnego
Tomasz Schimanek Współpraca samorządu lokalnego z organizacjami pozarządowymi w świetle nowelizacji Ustawy o działalności pożytku.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
Spotkanie informacyjne dotyczące budżetu obywatelskiego dla osiedli na 2016 rok.
II spotkanie dla NGO i grup nieformalnych Gminy Szczecinek 16 czerwca 2015 r. Szczecinek.
Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Gdańsk w nowej perspektywie Porozmawiajmy o Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Raport z debat (kwiecień-czerwiec 2015)
MAŁE GRANTY art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Urząd Miasta Podkowa Leśna 2015.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Każdego roku organizacje pozarządowe podejmują liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców naszego Miasta. Organizowane przez nie akcje i wydarzenia promują.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Regranting – Bon na aktywność Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Zadanie „Pomorski aktywator społeczny –
CZYM JEST SCWO? DLA KOGO SCWO? OFERTA SCWO SKIEROWANA JEST DO:  Organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Warszawy oraz grup inicjatywnych.
FORUM ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH 4 KWIETNIA 2016 WYBORY PRZEDSTWICIELI ORGANIZACJI DO MIELECKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO Wydział Spraw Społecznych.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
CZYM JEST SCWO? DLA KOGO SCWO? OFERTA SCWO SKIEROWANA JEST DO:  Organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Warszawy oraz grup inicjatywnych.
Poznański Budżet Obywatelski założenia i zasady -
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
BUDŻET OBYWATELSKI Jastrzębie-Zdrój. proces decyzyjny Mieszkańcy współtworzą budżet danego miasta Budżet partycypacyjny – w Polsce często nazywany „obywatelskim”
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Konsultacje społeczne projektu
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Zasady weryfikacji projektów
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Program Współpracy m. st
Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Zapis prezentacji:

Program Współpracy m. st Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Projekt programu współpracy na 2018 rok powstał na bazie programu współpracy na 2017 rok, uwzględnia zapisy Programu rozwoju współpracy m.st. Warszawy i organizacji pozarządowych do roku 2020 (PRW) oraz zawiera rekomendacje, które zostały wypracowane podczas procesu „Miasto w dialogu z trzecim Sektorem”. m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

„Miasto w dialogu z trzecim sektorem” był to cykl warsztatów i debat przeprowadzonych od czerwca 2016 do marca 2017 przez Fundację Pole Dialogu we współpracy z Fundacją Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” na zlecenie m.st. Warszawy. W wyniku tego procesu zostały zebrane rekomendacje dotyczące zmiany warszawskiej struktury dialogu między trzecim sektorem a administracją samorządową, w której skład wchodzą komisje dialogu społecznego (miejskie i dzielnicowe), Warszawska Rada Działalności Pożytku Publicznego oraz Forum Dialogu Społecznego. Rekomendacje są dostępne na stronie ngo.um.warszawa.pl. m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Zmiany w stosunku do zeszłorocznego programu: Priorytetowe zadania publiczne wskazane do realizacji na podstawie PRW: Zwiększenie potencjału mechanizmu konsultacji z organizacjami pozarządowymi i współtworzenia dokumentów strategicznych. Wzrost świadomości społecznej na temat roli i działalności organizacji pozarządowych. Wdrożenie rozwiązań wypracowanych podczas publicznej debaty na temat struktury dialogu obywatelskiego. m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Zmiany w stosunku do zeszłorocznego programu: Do słowniczka dodano następujące definicje: ciała społeczne – rozumie się przez to przedstawicieli organizacji pozarządowych wchodzących w skład ciał działających przy biurach i dzielnicach np.: Warszawska Rada Seniorów, Dzielnicowe Rady Seniorów, Młodzieżowa Rada Warszawy, Młodzieżowe Rady Dzielnic; FCD – rozumie się przez to Forum Ciał Dialogu, którego głównym zadaniem jest wymiana informacji, komunikacja i wspieranie współpracy między poszczególnymi ciałami dialogu; KDS-y – rozumie się przez to miejskie komisje dialogu społecznego i dzielnicowe komisje dialogu społecznego; m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

MKDS-y – rozumie się przez to miejskie komisje dialogu społecznego działające przy biurach Urzędu m.st. Warszawy, które w poprzednich programach funkcjonowały pod nazwą KDS; procedura konkursowa – rozumie się przez to procedury konkursowe dotyczące przyznawania dotacji organizacjom pozarządowym na podstawie art. 13 ustawy, przyjęte przez Prezydenta m.st. Warszawy; procedura małograntowa – rozumie się przez to procedurę dotyczącą przyznawania małych grantów przyjętą przez Prezydenta m.st. Warszawy; SCWO – rozumie się przez to zadanie publiczne pod nazwą: Stołeczne Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych, realizowane na mocy umowy z m.st. Warszawą przez: Stowarzyszenie Biuro Obsługi Ruchu Inicjatyw Społecznych BORIS, Federację Organizacji Pozarządowych Centrum Szpitalna, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Federację Mazowia, Fundację Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego; m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Zmiany w stosunku do zeszłorocznego programu: Poszerzono definicję „zasady partnerstwa”. zasada partnerstwa – przejawia się przede wszystkim w dążeniu do budowania zaufania między stronami dialogu. Obie strony współdziałają na rzecz Miasta i jego mieszkańców, wspólnie określają cele i ponoszą odpowiedzialność za ich realizację; m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Zmiany w stosunku do zeszłorocznego programu: Rozszerzono zapisy dotyczące konsultacji ogłoszeń otwartych konkursów ofert: § 9. 1. Przed ogłoszeniem  konkursu ofert biura i wydziały dla dzielnic przedstawiają projekt ogłoszenia konkursowego wraz z uzasadnieniem do konsultacji właściwym merytorycznie MKDS-om albo DKDS-om. W przypadku braku MKDS-u lub DKDS-u, biura i wydziały dla dzielnic przedstawiają projekt ogłoszenia konkursowego wraz z uzasadnieniem właściwemu merytorycznie MKDS-owi działającym przy innym biurze.   § 9. 2. Konsultacji nie przeprowadza się dla dotacji udzielanych ze środków Wojewody Mazowieckiego na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w zakresie pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz nieodpłatnej pomocy prawnej. § 9. 3. Istnieje możliwość konsultacji projektu ogłoszenia konkursowego wraz z uzasadnieniem z właściwymi merytorycznie ciałami społecznymi. m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Zmiany w stosunku do zeszłorocznego programu: Część zapisów z § 10 zostanie przeniesiona do procedury konkursowej. W Programie pozostały zapisy, których wymaga ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. § 11 w całości zostanie przeniesiony do procedury konkursowej. § 11. 1. Ogłoszenie wyników konkursu ofert następuje nie później niż w ciągu 55 dni od terminu zakończenia składania ofert, jednak nie wcześniej niż 2 stycznia 2017 roku § 11. 2. Bieżący monitoring i kontrolę merytoryczną wykonywanych zadań publicznych prowadzą pracownicy biur i dzielnic upoważnieni przez Prezydenta i przedstawiają wnioski Prezydentowi za pośrednictwem Pełnomocnika. m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Zmiany w stosunku do zeszłorocznego programu: Poszerzono i dodano zapisy dotyczące MKDS-ów i DKDS-ów: § 24. 6. W skład MKDS-u wchodzą przedstawiciele zainteresowanych organizacji pozarządowych, jednostek organizacyjnych, działających w poszczególnych dziedzinach oraz przynajmniej jeden przedstawiciel Miasta delegowany przez kierującego właściwą merytorycznie komórką organizacyjną Urzędu m.st. Warszawy. § 24. 7. Do istniejącego MKDS-u zainteresowana organizacja pozarządowa lub jednostka organizacyjna może przystąpić w dowolnym momencie. W przypadku chęci dołączenia do MKDS-u należy złożyć stosowne oświadczenie, a przedstawiciel otrzymuje prawo głosu od następnego posiedzenia. § 24. 8. MKDS-y mają charakter opiniodawczy, inicjatywny i doradczy. Do ich zadań w szczególności należy: określanie potrzeb społecznych, sposobu ich zaspokajania oraz utrzymanie kontaktów z mieszkańcami np.: poprzez organizowanie otwartych spotkań; m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Zmiany w stosunku do zeszłorocznego programu: § 24. 9. MKDS-y ustalają regulamin pracy, który określa tryb i organizację pracy, w tym sposób zwoływania posiedzeń MKDS-u i sposób wyboru przewodniczących oraz zarys rocznego planu pracy. Dokumenty powinny zostać sporządzone lub w przypadku już istniejących MKDS-ów zaktualizowane do dnia 28 lutego 2018 roku. § 24. 12. Kadencja władz MKDS-u trwa dwa lata. § 24. 12. W głosowaniach nad wyborem przewodniczącego, prezydium MKDS-u oraz w innych sytuacjach wymagających głosowania, odbywa się ono według zasady, że Miasto ma jeden głos niezależnie od liczby przedstawicieli Miasta, którzy są członkami MKDS-u. Zasada ta dotyczy również każdej organizacji pozarządowej i jednostki organizacyjnej tworzących MKDS. § 24. 15. Przewodniczący MKDS-u jest zobowiązany do 28 lutego 2018 roku zweryfikować listę aktualnych członków MKDS-u poprzez zebranie z pośród tworzących ją organizacji pozarządowych i jednostek organizacyjnych oświadczeń o chęci udziału w MKDS-ie. Po wskazanym terminie organizacje pozarządowe i jednostki organizacyjne, które nie złożyły stosownego oświadczenia, zostają usunięte z MKDS-u. m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Zmiany w stosunku do zeszłorocznego programu: § 24. 16. Posiedzenia MKDS-u są jawne i otwarte. MKDS sporządza i przesyła do zamieszczenia na stronie internetowej Miasta: regulamin pracy oraz zarys rocznego planu pracy; aktualną informację o prezydium oraz aktualną listę organizacji pozarządowych i jednostek organizacyjnych wraz z danymi kontaktowymi; § 24. 19. Raz na pół roku organizowane jest spotkanie przedstawicieli wszystkich MKDS-ów działających przy danym biurze z udziałem dyrektora. § 24. 23. Rozwiązaniu może ulec MKDS, jeśli: nie dostarczy sprawozdania z działalności za dany rok kalendarzowy do 30 czerwca 2019 roku; średnia frekwencja na spotkaniach w danym roku kalendarzowym będzie mniejsza niż minimalna liczba podmiotów wymaganych do powołania MKDS-u; nie przestrzega zasad określonych w § 4 § 24. 24. Przed podjęciem decyzji o rozwiązaniu MKDS-u Pełnomocnik informuje pisemnie o możliwości rozwiązania MKDS-u, podając jego przyczynę. § 24. 25. Ostateczną decyzję o rozwiązaniu MKDS-u podejmuje Pełnomocnik. Oficjalna informacja o rozwiązaniu MKDS-u przekazywana jest niezwłocznie do właściwego biura. m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Zmiany w stosunku do zeszłorocznego programu: Analogiczne zmiany wprowadzone zostały w § 25 dotyczącym tworzenia i działania DKDS-ów w poszczególnych dzielnicach m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Forum Ciał Dialogu (FCD) Zmiany w funkcjonowaniu FCD § 27. 1. Głównym zadaniem FCD jest wymiana informacji, komunikacja i wspieranie współpracy między poszczególnymi ciałami dialogu wchodzącymi w skład warszawskiej struktury dialogu społecznego wymienionymi § 27. 2. Spotkania odbywają się nie częściej niż raz na kwartał § 27. 4. FCD otrzymuje wsparcie merytoryczne i organizacyjne m.in.: w zakresie tworzenia programu pracy FCD, merytorycznego przebiegu spotkań oraz zapraszania na spotkania i podsumowywania spotkań, w tym sporządzania notatek z posiedzeń. Miasto wspiera FCD poprzez SCWO lub samodzielnie. m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Harmonogram prac nad projektem programu współpracy na 2018 rok Zgłaszanie uwag do programu – 26.06 – 4.08 Nanoszenie uwag do programu – sierpień Przekazanie do Gabinetu Prezydenta – wrzesień Przekazanie do Rady m.st. Warszawy – wrzesień Planowane przyjęcie programu przez Radę m.st. Warszawy – 19 października Opublikowanie programu na stronie www.ngo.um.warszawa.pl –październik/listopad Wydruk broszury z programem – listopad/grudzień Wszystkie materiały dostępne są na stronie www.ngo.um.warszawa.pl m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi

Dziękujemy za uwagę m.st. Warszawa | Program Współpracy m.st. Warszawy w 2018 roku z organizacjami pozarządowymi