ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

"Szkolni detektywi" Jesteśmy grupą, która nazywa się
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Zespół szkolny w Cegłowie
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Rok 2009 rokiem wojciecha korfantego
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Jak ocieplenie zmienia klimat?
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
Segreguję i Ziemię ratuję!
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Webquest Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba „Więcej pokarmów roślinnych dla zdrowia, lepsze naturalne produkty roślinne na co dzień”
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII Webquest dla uczniów klasy 6 szkoły podstawowej. Ilona Rajnoga

WYKONAJ : Przeczytaj temat, nad którym będziesz pracował(a). Zapoznaj się z zadaniem do wykonania. Wykonaj kolejno polecenia. Skorzystaj ze źródeł. Sprawdź, jaką otrzymasz ocenę. To już koniec… Zakończ

Temat: Odnawialne źródła energii. Pamiętacie? Na zajęciach technicznych poznaliśmy sposób otrzymywania energii elektrycznej na przykładzie elektrowni węglowej. Jak myślicie, czy oprócz spalania węgla są inne sposoby otrzymywania energii? Czy grozi nam brak prądu, jeżeli zasoby węgla się wyczerpią? Poszukajcie informacji na temat odnawialnych źródeł energii: (są to źródła energii, których używanie nie wiąże się z długotrwałym ich brakiem - ich zasób odnawia się w krótkim czasie). Mam nadzieję, że praca nad tym tematem przyniesie Wam wiele satysfakcji.

Wykonajcie plakat (format A2) i przygotujcie jego ustną prezentację. Zadanie do wykonania: Wykonajcie plakat (format A2) i przygotujcie jego ustną prezentację. Plakat powinien zawierać: tytuł – nazwę elektrowni (jej rodzaj) krótki opis działania tej elektrowni (pamiętajcie, że robicie to dla uczniów swojej szkoły – musi to być dla nich zrozumiałe) występowanie w Polsce, na świecie ilustracje spis źródeł informacji Zadbajcie o estetykę pracy! Pamiętajcie o prawach autorskich! Macie czas do 11 kwietnia 2014.

Polecenia do wykonania: Podzielcie się na 3 osobowe grupy. W każdej musicie wybrać SZEFA , WYWIADOWCĘ oraz GRAFIKA. Poszukajcie najważniejszych (Waszym zdaniem) informacji o tym źródle energii, które opracowujecie. (patrz zadania szefa i zadania wywiadowcy) Przygotujcie projekt opracowania graficznego. (patrz zadania grafika) Wykonajcie plakat. Przygotujcie ustną prezentację plakatu: (patrz zadania szefa ) przedstawicie ją na forum klasy, a następnie zaprezentujecie na forum szkoły podczas wystawy zorganizowanej z okazji Tygodnia Ekologicznego.

Źródła Oto adresy stron internetowych, z których możecie skorzystać: http://www.biomasa.org/index.php?d=artykul&kat=30&art=22 http://www.sciaga.pl/tekst/21000-21-odnawialne_zrodla_energii_i_zasobow Mile widziane wiadomości z innych stron. Na pewno znajdziecie ciekawsze  Dodatkowo punktowane będą inne źródła informacji, również książkowe, czy wywiady z ludźmi (np. tata, wujek, sąsiad…) Postarajcie się. Wiem, że Was na to stać.

Punktacja Ekstra (6 pkt) Dobrze (4 pkt) Może być:) (2 pkt) Popraw się Wymagania Ekstra (6 pkt) Dobrze (4 pkt) Może być:) (2 pkt) Popraw się (0 pkt) Zawartość merytoryczna Informacje pełne, brak błędów merytorycznych Informacje pełne, z niewielkimi błędami merytorycznymi Informacje bardzo ogólnikowe, nie na temat Brak jakichkolwiek informacji Jakość wykonania pracy Plakat wykonany estetycznie, z pomysłem, przemyślany układ elementów Plakat wykonany prawidłowo, zawiera wszystkie elementy jednak rozmieszczono je chaotycznie Plakat niekompletny Plakat niewykonany Przedstawienie zadania na forum klasy Omówienie płynne, sensowne, z odpowiadaniem na zadawane przez widzów pytania Omówienie planowe, sensowne, jednak z zająknięciami Omówienie chaotyczne, bez sensownego planu Omówienie pobieżne, bez plakatu, „z głowy” Współpraca w grupie Doskonała współpraca w grupie, bardzo dobra organizacja pracy Duże zaangażowanie Dobra organizacja pracy Minimalna praca w grupie Brak zaangażowania w pracę grupy

Ocena Przeliczenie punktacji na ocenę szkolną: 24p  celujący 23p - 21p  bardzo dobry 20p - 17p  dobry 16p - 12p  dostateczny 11p - 7p  dopuszczający 6p - 0p  niedostateczny Mam nadzieję, że wszyscy będą zadowoleni z ocen 

Zakończenie Celem Waszej pracy było: poznanie różnych rodzajów energii odnawialnej, ich zastosowanie zastanowienie się, jak w Waszej rodzinie dba się o oszczędność energii współpraca w grupach wykonanie estetycznej pracy nauka wyszukiwania i przetwarzania informacji posługiwanie się technologią informacyjną Udało się. Dziękuję!

Zadania Szefa: Spotkaj się z Szefami innych grup – ustalcie jaki rodzaj energii wybieracie, aby się nie powtórzyły. Rozdziel między członków swojej grupy role (wywiadowcy i grafika). Opracuj ustną prezentację. Aktywnie współdziałaj w swojej grupie, czuwaj nad atmosferą, terminowością. Rozwiązuj pokojowo konflikty. 

zadania Wywiadowcy: Poszukaj informacji w Internecie. Wybierz się do biblioteki i pogadaj z Panią Bibliotekarką – doradzi. Pomyśl, może ktoś z rodziny czy znajomych będzie miał coś ciekawego do zaprezentowania – skorzystaj! Pamiętaj! – pracujecie w grupie.

zadania Grafika: Przygotuj projekt plakatu. Zgromadź potrzebne materiały plastyczne. Wspólnie zatwierdźcie projekt. Wykonaj plakat (format A2) przy pomocy członków grupy.