Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRA WIARA POWSZECHNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ
Advertisements

Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Program wychowawczy szkoły
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 Działanie 2.1 i 2.2 PO IG System wdrażania działań: 1.Podmioty systemu wdrażania; 2.Dokumenty; 3. Ocena projektu;
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Departament Analiz i Komunikacji Publicznej
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Szkoła Współpracy.
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
Doświadczenia projektowe wynikające z konsultacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Wrocławia z organizacjami pozarządowymi w roku 2015 Wrocław,
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kompleksowa Gospodarka Odpadami - Przykład m.st. Warszawy Program ochrony środowiska dla m.st. Warszawy na lata z perspektywą do 2023 r. Urząd.
I. Spotkanie Zespołu Sterującego Ewaluacją PS Tomasz Kot, Kielce.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE 2015 DZIELNICA REMBERTÓW ZDJĘCIE DZIELNICY.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
PRZEWODNIK. ODZNAKA JAKOŚCI ETWINNING Odznaka Jakości jest przyznawana najciekawszym, kreatywnym i innowacyjnym projektom eTwinning i wskazuje osiągnięcie.
Seminaria nt. komitetów monitorujących na lata
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 2017 r.
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych

Dlaczego monitoring konsultacji - Od początku objęcia urzędu przez min. Zalewską zapowiadane były „szerokie konsultacje” - Zmiana ustawy o systemie oświaty z 29 grudnia nie była poprzedzona żadnymi konsultacjami - Ten fakt skłonił stronę społeczną do zorganizowania obywatelskiego wysłuchania publicznego w tej sprawie

Z kim konsultujemy? Standardem jest prowadzenie konsultacji publicznych w sposób otwarty i dostępny dla każdego zainteresowanego. Wytyczne prowadzenia konsultacji publicznych w Ministerstwie Edukacji Narodowe

Kiedy konsultujemy? Konsultacje publiczne prowadzone są na takim etapie prac, aby zebrane w ich trakcie informacje, opinie, uwagi i wnioski mogły zostać uwzględnione w przygotowywanym dokumencie. Wytyczne prowadzenia konsultacji publicznych w Ministerstwie Edukacji Narodowej

Siedem zasad konsultacji publicznych Dobra wiara Powszechność Przejrzystość Responsywność Koordynacja Przewidywalność Poszanowanie interesu ogólnego

Dlaczego debaty MEN nie są formą konsultacji publicznych? 1) Nie wiemy kim są eksperci 2) Nie znamy harmonogramu ani zakresu tematycznego spotkań zespołu 3) Do wewnętrznej dyskusji służy zamknięta platforma 4) W debacie nie mogą brać udziału osoby spoza zespołu ekspertów 5) Nie znamy przebiegu debat w MEN 6) Nie wiemy czy i jak spotkania są protokołowane 7) Nie mamy dostępu do ustaleń ze spotkań 8) Nie wiemy w jaki sposób MEN wykorzysta ustalenia z debat

Harmonogram konsultacji „W styczniu 2016 r. zostanie przedstawiony harmonogram konsultacji społecznych, które będą służyć dobremu i płynnemu wprowadzaniu zmiany w systemie oświaty” (15 grudnia 2015r.) Nie został przedstawiony do dziś

Harmonogram konsultacji Watchdog Polska otrzymuje odpowiedź „harmonogram prac Zespołu Ekspertów Dobrych Zmian jest w trakcie opracowania (...) Harmonogram spotkań jest na bieżąco uaktualniany”. (9 marca br.)

Niespójność Kilkanaście dni wcześniej FIO dostaje jednak odpowiedź (25 lutego br), że oficjalnym powodem nieprzyjęcia ich partnerstwa w ubieganiu się o wniosek w konkursie „Zmiany w systemie edukacji w Polsce odpowiedzią na oczekiwania społeczne i zmiany gospodarcze” jest brak spójności pomiędzy ich propozycją a harmonogram debat.

Zgłoszenia do Zespołu „Jedynym warunkiem włączenia zainteresowanej osoby do grona uczestników debaty w ramach grupy „Ekspertów Dobrej Zmiany”, było wysłanie przez osobę zainteresowaną odpowiedniego formularza, który miał charakter informacyjny. Formularz ten mógł wysłać każdy (…) „Nie istniała też procedura oceny zgłoszeń (…) Jedynie nieodesłanie ankiety mogło być podstawą do nieuwzględnienia zgłoszenia” (22.02.2016 r)

Konsultacje publiczne – powtórzony konkurs Podobnie jak wiele innych organizacji – składamy wniosek o udostępnienie szczegółów odwołania i wznowienia konkursu. Do tej pory wspólny wniosek MEN i wybranego partnera nie został jeszcze złożony https://efs.kprm.gov.pl/aktualnosci/lista-projekt- w-z-o-onych-w-odpowiedzi-na-konkurs-nr- powr021600-ip06-00-00516

Protokoły ze spotkań ekspertów Występujemy z wnioskiem o udostępnienie danych z 39 spotkań, o których minister Zalewska mówiła w czasie przedstawiania półrocznych prac rządu. 1 czerwca otrzymujemy odpowiedź „przebieg (debat) nie był utrwalany w formie oficjalnych dokumentów, które mają walor informacji publicznej”. 13 czerwca kierujemy do WSA skargę na bezczynność.

Obserwacja uczestnicząca – spotkania EDZ - spotkania przebiegały bez wcześniej przygotowanego planu - uczestnicy wypowiadali się swobodnie - spotkania nie były moderowane wokół jednego z tematów - uczestnicy nie dostawali materiałów do opiniowania czy zapoznania się - dyskusja „przed i po” toczyła się na zamkniętej platformie

Debaty zdaniem MEN „Chcę przypomnieć, jak wyglądają debaty. Są to luźne sformułowania, które nie przekładają się na decyzje MEN. Na tym polega dyskusja” (telewizjarepublika.pl, 21. 04. 2016) „Spotkaliśmy się z tysiącami rodziców, których przede wszystkim interesuje podstawa programowa, nauczyciele, podręczniki, to, żeby nie płacić za korepetycje, żeby dziecko było świetnym studentem lub pracownikiem. Bardzo poważnie traktujemy debatę, dlatego dopiero po jej podsumowaniu powiemy, jak to będzie wyglądać” (telewizjarepublika.pl, 21. 04. 2016) „Debaty nie są konsultacjami publicznymi” (Radio Tok FM, 14 06.2016 r.)

Nasza ocena procesu Nie znamy zapisów debat zespołu EDZ – ich programu, przebiegów, wniosków. Nie jesteśmy w stanie ocenić jaki te debaty mają wpływ na kształt zmian, które poznamy 27 czerwca. Pomysł organizacji debat oceniamy pozytywnie, jego realizację negatywnie – był to proces nieprzejrzysty, o niejasnych zasadach, w naszej opinii – mający na celu jedynie nadanie uzasadnienia przygotowywanym wcześniej zmianom. Debata „Rodzic-Uczeń-Nauczyciel. Dobra zmiana w ogóle nie uwzględnia zdania (i udziału) w niej uczniów