Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pakiet edukacyjny do lekcji MOJA OJCZYZNA
Advertisements

Autor pakietu : Nina Włodarczyk
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Szkolny wolontariat Centrum Kształcenia Ustawicznego Nr1
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Pakiet edukacyjny do lekcji Gdzie i kiedy toczy się akcja „Zemsty”?
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Nie zaśmiecaj Ziemi WebQuest
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Gdzie jest wiosna? Autorzy projektu: Uczniowie klasy II
Webquest Wojciech Korfanty
Tworzymy nasz kodeks Zakładamy kącik przyrodniczy.
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
W ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” uczniowie klasy I realizowali projekt pod nazwą „Wiosenne inspiracje”
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
TOPIC: BUDOWA I FUNKCJONOWANIE UKŁADU ODDECHOWEGO
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Luty / Marzec Czekamy na wiosnę.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla WebQuest – z edukacji plastyczno –przyrodniczo - polonistycznej „Zwiastuny wiosny” dla klasy II szkoły podstawowej Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla

Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela

Wprowadzenie Wysłuchanie utworu A Vivaldiego „Cztery pory roku - Wiosna” http://www.dailymotion.pl/video/x94qed_antonio-vivaldi-wiosna_music http://www.youtube.com/watch?v=SSS9Lt_tNjk Nawiązanie do nowej pory roku – wiosny Rozwiązanie zagadki: Nadchodzi po zimie, znasz dobrze jej imię. Kroczy w kwiatów pąkach i promieniach słońca” /Wiosna/

Zadanie Co kojarzy się Wam ze słowem „Wiosna?” Podzielimy się na 4 grupy/obserwatorzy pogody, obserwatorzy roślin, obserwatorzy ptaków, tropiciele wszystkich zwierząt/. Każda z grup będzie miała przydzielone zadania do wykonania. Jako podsumowanie pracy na zajęciach wykonacie plakat na temat: „Zwiastuny wiosny”.

Grupa I /obserwatorzy pogody/ Proces Grupa I /obserwatorzy pogody/ Waszym zadaniem będzie wyszukanie w Internecie informacji o pogodzie. http://pogoda.onet.pl http://pogoda.money.pl Znalezioną informację wydrukujcie i umieśćcie na plakacie.

Grupa II /Obserwatorzy roślin/ Proces Grupa II /Obserwatorzy roślin/ Waszym zadaniem będzie wyszukanie w Internecie informacji i zdjęć o pierwszych wiosennych kwiatach. www.ga.com.pl/wiosna.htm http://www.bryk.pl/teksty/podstawowa/przyroda/botanika/1001609-wiosenne_kwiaty.html http://www.se.pl/kobieta/dom-wnetrza/byliny-przedwiosnia-pierwsze-wiosenne-kwiaty_133341.html Najciekawsze okazy umieśćcie na plakacie i opiszcie je.

Grupa III /obserwatorzy ptaków/ Proces Grupa III /obserwatorzy ptaków/ Waszym zadaniem będzie wyszukanie w Internecie informacji i zdjęć o ptakach zwiastujących wiosnę. http://ptaki.polska.pl/wiosna/index.htm http://www.otopjunior.org.pl/pl/nowosci/cztery_pory_roku/wiosna Najciekawsze zdjęcia i informacje umieśćcie na plakacie .

Grupa IV /tropiciele wszystkich zwierząt/ Proces Grupa IV /tropiciele wszystkich zwierząt/ Waszym zadaniem będzie wyszukanie informacji i zdjęć o tym, jak zwierzęta zachowują się wiosną. http://www.bosko.pl/relaksik/?art=1040 http://portalwiedzy.onet.pl http://encyklopedia.pwn.pl http://wikipedia.org Najciekawsze zdjęcia i informacje umieśćcie na plakacie.

Źródła http://pogoda.onet.pl http://pogoda.money.pl www.ga.com.pl/wiosna.htm http://ptaki.polska.pl/wiosna/index.htm http://www.otopjunior.org.pl/pl/nowosci/cztery_pory_roku/wiosna http://portalwiedzy.onet.pl http://encyklopedia.pwn.pl http://wikipedia.org http://www.bibliotekawszkole.pl/

Ewaluacja Wymagania Podstawowe Zaawansowane Wzorowe Zawartość merytoryczna Częściowo opracowane zagadnienie. Brak kompletnych informacji. Prawidłowo opracowane zagadnienie. Właściwy sposób przedstawienia informacji. Wzorcowe opracowanie zagadnienia wykraczające poza zamierzone zadania. Sposób przekazania informacji /współpraca grupy/ Rzetelna informacja. Częściowa współpraca w grupie. Dobra organizacja pracy w grupie i właściwa komunikacja. Aktywne uczestnictwo wszystkich członków grupy i dobra współpraca między członkami grupy. Efekt końcowy – estetyka, prezentacja Plakat wykonany mało estetycznie. Plakat estetyczny i ciekawy. Zawiera elementy graficzne i tekstowe. Bardzo ciekawe wykonanie zadania. Plakat zawiera informacje wykraczające poza plan działań. Trafny dobór grafiki i tekstu. Ewaluacja

Konkluzja Myślę, że każdy z Was po dzisiejszych zajęciach będzie umiał dostrzec wiosenne zmiany w przyrodzie /określić pogodę, nazwać kwiaty wiosenne, rozpoznać ptaki zwiastujące wiosnę, zrozumieć zachowanie zwierząt/. Będziecie wiedzieli, dlaczego należy chronić przyrodę? Zachowacie bezpieczeństwo podczas posługiwania się ostrymi narzędziami pracy.

Podręcznik dla nauczyciela Zajęcia można poprzedzić wycieczką po okolicy, obserwacją zmian w przyrodzie Można zrobić zdjęcia, które dzieci wykorzystają podczas wykonywania plakatu. Zgromadź inne potrzebne materiały (czasopisma przyrodnicze, kartony, papier kolorowy, klej, nożyczki, kredki, mazaki itp.).

Literatura: Dunin- Borkowski J., Gregorczyk G., Oglądać czy budować, czyli rozdroża technologii informacyjnej, Toruń 2002 Jarosz B., Konstruktywizm – technologia informacyjna – zmiany w procesie kształcenia (http://www.ap.krakow.pl/ptn/REF2003/ref/2003.html) Wilk M., Szafraniec M.(2009), Metodyka nauczania przez Internet Rybnickie Centrum Edukacji Zawodowej, Centrum Kształcenia Ustawicznego oraz Praktycznego Rybnik Razem w szkole. Program edukacji wczesnoszkolnej. Klasy 1–3 (aut. programu: J. Brzózka, K. Harmak, K. Izbińska, A. Jasiocha, W. Went)