Technologia informacyjna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Przedmiotowy System Oceniania)
Ocenianie i jego wpływ na efekty kształcenia
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wewnątrzszkolny system oceniania
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Marek Białoń Witold Naglik
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Zespół Szkół Nr 2 w Bukownie
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
Projekt opracowany przez
Sprawdzian szóstoklasisty
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
OBSZAR EWALUACJI Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki WYMAGANIE 1.4 Respektowane.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Ocenianie w Statucie szkoły
MATURA 2017.
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Technologia informacyjna Informatyka Technologia informacyjna Wnioski dotyczące ulepszeń PSO można zgłaszać do nauczycieli technologii informacyjnej i informatyki.

Cele oceniania: – diagnoza osiągnięć ucznia – wspieranie rozwoju ucznia – motywowanie ucznia do dalszej pracy – dostarczanie informacji o skuteczności procesu nauczania

Wymagania programowe: O wymaganiach programowych oraz kryteriach i zasadach oceniania uczeń jest informowany ustnie przez nauczyciela na początku roku szkolnego. Program jest realizowany w zakresie podstawowym i rozszerzonym. Szczegółowe kryteria dotyczące wymagań na poszczególne oceny znajdują się w bibliotece szkolnej i na tablicach informacyjnych w pracowniach komputerowych.

Metody sprawdzania osiągnięć ucznia: prace klasowe: odbywają się po zakończeniu określonego działu programowego składają się z kilku zadań otwartych i trwają 1–2 godzin lekcyjnych każde zadanie jest punktowane mogą zawierać zadanie na ocenę celującą

testy diagnozujące i podsumowujące: składają się z większej liczby krótkich zadań zamkniętych lub otwartych trwają jedną godzinę lekcyjną kartkówki: obejmują treści z trzech ostatnich lekcji trwają do 20 min

odpowiedzi ustne: zadania domowe: ustne sprawdzenie opanowania treści i umiejętności z ostatnich kilku lekcji zadania domowe: mają na celu utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcji, a także ich poszerzenie za brak zadania domowego z zakresu wymagań podstawowych uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną

Sposoby przeprowadzania prac pisemnych: prace klasowe powinny być zapowiedziane z wyprzedzeniem jednego tygodnia kartkówki mogą odbywać się bez zapowiedzi termin oddania sprawdzonej pracy klasowej nie może przekroczyć 21 dni, a kartkówki 14 dni warunkiem przeprowadzenia kolejnej pracy pisemnej jest oddanie poprzedniej w ciągu ostatnich 2 tygodni przed posiedzeniem klasyfikacyjnym Rady Pedagogicznej nie można przeprowadzać prac klasowych i zaliczać zaległego materiału

Sposoby ustalania ocen cząstkowych i semestralnych: punkty uzyskane z prac klasowych i sprawdzianów przelicza się na stopnie według następującej skali: od 86% do 100% + zad. dodatkowe - celujący od 86% do 100% - bardzo dobry od 71% do 85% - dobry od 51% do 70% - dostateczny od 34% do 50% - dopuszczający poniżej 34% - niedostateczny

wszystkie formy aktywności ucznia oceniane są w skali sześciostopniowej ocena semestralna i roczna nie są średnią arytmetyczną ocen cząstkowych i stosuje się gradację ważności ocen ocena powinna uwzględniać takie elementy jak możliwości intelektualne ucznia, chęć poprawiania ocen, motywacja do pracy, pilność ocenę celującą może otrzymać uczeń, który spełnia kryteria oceny bardzo dobrej oraz osiągnął sukcesy w konkursach informatycznych na szczeblu pozaszkolnym

Sposoby poprawiania ocen: uczeń może poprawić ocenę niedostateczną z pracy klasowej w ciągu dwóch tygodni od oddania prac w terminie uzgodnionym z nauczycielem poprawiać można tylko raz nauczyciel wpisuje do dziennika ocenę z poprawy pod warunkiem, że jest ona pozytywna kartkówki, prace domowe i odpowiedzi ustne nie podlegają poprawie

Sposoby odnotowywania osiągnięć ucznia w dzienniku lekcyjnym: nauczyciel na bieżąco wpisuje do dziennika oceny cząstkowe uzyskiwane przez ucznia oceny z prac klasowych należy wpisywać kolorem czerwonym, a z kartkówek kolorem zielonym wyniki testów diagnozujących podaje się w punktach i nie mają one wpływu na ocenę semestralną

Formy przekazywania informacji zwrotnej dla uczniów i rodziców: oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców uczeń jest informowany o ocenie w momencie jej wystawienia rodzice są informowani o ocenach w czasie zebrań, „drzwi otwartych” i indywidualnych rozmów nauczyciel przekazuje wychowawcy klasy informacje o grożącej ocenie niedostatecznej na koniec semestru lub na koniec roku szkolnego