Technologia informacyjna Informatyka Technologia informacyjna Wnioski dotyczące ulepszeń PSO można zgłaszać do nauczycieli technologii informacyjnej i informatyki.
Cele oceniania: – diagnoza osiągnięć ucznia – wspieranie rozwoju ucznia – motywowanie ucznia do dalszej pracy – dostarczanie informacji o skuteczności procesu nauczania
Wymagania programowe: O wymaganiach programowych oraz kryteriach i zasadach oceniania uczeń jest informowany ustnie przez nauczyciela na początku roku szkolnego. Program jest realizowany w zakresie podstawowym i rozszerzonym. Szczegółowe kryteria dotyczące wymagań na poszczególne oceny znajdują się w bibliotece szkolnej i na tablicach informacyjnych w pracowniach komputerowych.
Metody sprawdzania osiągnięć ucznia: prace klasowe: odbywają się po zakończeniu określonego działu programowego składają się z kilku zadań otwartych i trwają 1–2 godzin lekcyjnych każde zadanie jest punktowane mogą zawierać zadanie na ocenę celującą
testy diagnozujące i podsumowujące: składają się z większej liczby krótkich zadań zamkniętych lub otwartych trwają jedną godzinę lekcyjną kartkówki: obejmują treści z trzech ostatnich lekcji trwają do 20 min
odpowiedzi ustne: zadania domowe: ustne sprawdzenie opanowania treści i umiejętności z ostatnich kilku lekcji zadania domowe: mają na celu utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcji, a także ich poszerzenie za brak zadania domowego z zakresu wymagań podstawowych uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną
Sposoby przeprowadzania prac pisemnych: prace klasowe powinny być zapowiedziane z wyprzedzeniem jednego tygodnia kartkówki mogą odbywać się bez zapowiedzi termin oddania sprawdzonej pracy klasowej nie może przekroczyć 21 dni, a kartkówki 14 dni warunkiem przeprowadzenia kolejnej pracy pisemnej jest oddanie poprzedniej w ciągu ostatnich 2 tygodni przed posiedzeniem klasyfikacyjnym Rady Pedagogicznej nie można przeprowadzać prac klasowych i zaliczać zaległego materiału
Sposoby ustalania ocen cząstkowych i semestralnych: punkty uzyskane z prac klasowych i sprawdzianów przelicza się na stopnie według następującej skali: od 86% do 100% + zad. dodatkowe - celujący od 86% do 100% - bardzo dobry od 71% do 85% - dobry od 51% do 70% - dostateczny od 34% do 50% - dopuszczający poniżej 34% - niedostateczny
wszystkie formy aktywności ucznia oceniane są w skali sześciostopniowej ocena semestralna i roczna nie są średnią arytmetyczną ocen cząstkowych i stosuje się gradację ważności ocen ocena powinna uwzględniać takie elementy jak możliwości intelektualne ucznia, chęć poprawiania ocen, motywacja do pracy, pilność ocenę celującą może otrzymać uczeń, który spełnia kryteria oceny bardzo dobrej oraz osiągnął sukcesy w konkursach informatycznych na szczeblu pozaszkolnym
Sposoby poprawiania ocen: uczeń może poprawić ocenę niedostateczną z pracy klasowej w ciągu dwóch tygodni od oddania prac w terminie uzgodnionym z nauczycielem poprawiać można tylko raz nauczyciel wpisuje do dziennika ocenę z poprawy pod warunkiem, że jest ona pozytywna kartkówki, prace domowe i odpowiedzi ustne nie podlegają poprawie
Sposoby odnotowywania osiągnięć ucznia w dzienniku lekcyjnym: nauczyciel na bieżąco wpisuje do dziennika oceny cząstkowe uzyskiwane przez ucznia oceny z prac klasowych należy wpisywać kolorem czerwonym, a z kartkówek kolorem zielonym wyniki testów diagnozujących podaje się w punktach i nie mają one wpływu na ocenę semestralną
Formy przekazywania informacji zwrotnej dla uczniów i rodziców: oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców uczeń jest informowany o ocenie w momencie jej wystawienia rodzice są informowani o ocenach w czasie zebrań, „drzwi otwartych” i indywidualnych rozmów nauczyciel przekazuje wychowawcy klasy informacje o grożącej ocenie niedostatecznej na koniec semestru lub na koniec roku szkolnego