Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
KONKURSY ORGANIZOWANE PRZEZ SZKOŁĘ wykorzystujące komputer i Internet.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
” t rzeba mieć odwagę i głównie wiarę w siebie, i głównie wiarę w siebie, że się jest do czegoś zdolnym że się jest do czegoś zdolnym i że do tego czegoś.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Szkoła Podstawowa nr 192 im. prof. Heleny Radlińskiej ul. Krzemieniecka 24a Łódź tel./fax Dyrektor szkoły Violetta Gortat Oferta naszej.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CZYSTA MAŁOPOLSKA FOLDER INFORMACYJNY 2015/2016 „CZYSTA MAŁOPOLSKA, TO PIĘKNA MOJA POLSKA” Nazwa szkoły- SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
UL. PERLA ŁÓDŹ TEL./FAX (042)
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Długosza w Radomiu ul. Sobieskiego 12 tel.: (48) fax: (48)
Szkoła Podstawowa nr 41 im. Króla Władysława Jagiełly ul. Rajdowa Łódź tel
TIK w naszej szkole Ile jest komputerów w naszej szkole? Do czego służą? Kto z nich korzysta? Wszystkiego dowiecie się podczas tej prezentacji.
Oferujemy następujące zajęcia pozalekcyjne: Zajęcia taneczne Koło teatralne Koło historyczne Koło przyrodnicze Koło matematyczne Koło.
JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE U UCZNIÓW? Szkoła Podstawowa, a Gimnazjum – Twórcze myślenie na lekcjach matematyki. Moje własne przemyślenia i spostrzeżenia.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
System edukacji w Polsce
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Sześciolatek idzie do szkoły
„Programowanie to nasza przyszłość”
Co to jest spacer edukacyjny?
Przyroda.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Programy nauczania.
Informacja o maturze w 2018 roku
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
„Nasza szkoła dzisiaj”
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
REFORMA EDUKACJI
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
dr Marzena Żylińska Łódź
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
ul. Grzybowska Warszawa
Szkolny Festiwal Czytelniczy
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Eksperyment edukacją przyszłości
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku 22 maja 2009r. Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku

Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 Artykuł do prasy: "Echo Turku" "Obserwator" BIP Turek Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 W roku szkolnym 2008/2009 Szkoła Podstawowa nr 5 w Turku przystąpiła do programu „Szkoła myślenia”. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy w praktyce. Program realizowany jest w ramach prowadzonej od sześciu lat akcji "Szkoła z klasą". Program realizuje idee zawarte w projekcie Podstawy Programowej Kształcenia Ogólnego, przygotowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Swoje osiągnięcia nauczyciele i uczniowie przedstawili na Szkolnym Festiwalu Nauki, który odbył się 22 maja 2009r. Program festiwalu był bardzo bogaty. Uczniowie z nauczycielami przygotowali prace, które prezentowali były to: wystawa prac plastycznych, prac orgiami, książeczek z pracami, wystawa albumów (albumy o Turku, albumy o Papieżu Janie Pawle II). Swoje zdolności artystyczne prezentowali uczniowie podczas prezentacji piosenek oraz występów zespołów tanecznych.

W pracowniach komputerowych odbyły się prezentacje multimedialne nt. „BHP z komputerem”, zaś w bibliotece szkolnej uczniowie mogli obejrzeć prezentację „Od książki do Internetu” oraz wystawę pięknie złożonych serwetek. Na festiwalu „królowała” matematyka. W auli szkolnej była prezentowana wystawa prac uczniów z brył „Figurolandia”, na podłodze ułożona była barwna mozaika z figur geometrycznych. Odbył się również konkurs dl uczniów klas VI „Matematyczny detektyw”. Ciekawe doświadczenia prezentowali uczniowie na lekcjach przyrody były to: grające warzywa, labirynt magnetyczny, wybuch wulkanu, rakieta z herbaty, zjawiska optyczne, zjawisko tęczy, pływające jajko, produkcja wodoru, badanie obecności powietrza. Gośćmi na festiwalu byli przedstawiciele Ligii Ochrony Przyrody z Ośrodka Kultury Leśnej w Gołuchowie: p. Edward Karnicki i p. Stanisław Czerniak. Taka forma zajęć stawiająca pytania, budząca poczucie zdziwienia tym, co się dzieje w przyrodzie, historii, społeczeństwie jest o wiele ciekawsza niż przekazywanie „suchej” wiedzy. Należy odnosić wiedzę do rzeczywistości i na dostępnym w szkole poziomie badać świat. Należy widzieć wiedzę jako zbiór problemów i hipotez, by podchodzić do nich - razem z uczniami - krytycznie, twórczo i naukowo. Szkolny Festiwal Nauki przygotowały: p. Dorota Michalska, p. Elżbieta Muszyńska, p. Magdalena Strymer, p. Emilia Helt, p. Aneta Sylwestrzak, p. Dorota Bonikowska, p. Agnieszka Wilkanowska, p. Małgorzata Tyczka.