„Nie słyszymy, nie mówimy, ale marzyć potrafimy”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MÓJ MAŁY ŚWIAT aUTOR AUTOR: EWA BOROWSKA SOKÓŁKA, 20 LIPIEC 2010 R.
Advertisements

Oto my !  Uczniowie spędzający czas w świetlicy
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Sonia Floryańska Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Cześć! Chciałabym się nauczyć tworzyć matematyczne gry komputerowe Umiem robić takie gry, a więc z chęcią nauczę Cię.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Wychowawca : Sylwia Szczęsna - Cichoń
…w malenkiej wsi zwanej Sarnów, dawniej Reishan.
Poniedziałek 8:00-12:00 1.Gry i Zabawy 2.Z komputerem 3.Historia 4.Planeta Ziemia 5. Zrozum francuza 6. Historia współczesna
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Karoliny Kazimierczak
TO MY KLASA 4c.
Konkurs dla klas 1-3 SP Organizatorzy: U. Boguszewska A. Bayer Rok szkolny 2013/2014 Moje ulubione miejsce w szkole.
Wywiad Pytały: Katarzyna Załupska, Julia Kowalska i Weronika Błażejewska. Wywiadu udzieliła: Mirosława Salamon.
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
Zadanie TIK – lekcja pt. Nasza klasowa netykieta
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
„Ortograffiti w mojej szkole”
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
ILE MAMY WZROSTU??? JAKIEGO KOLORU MAMY OCZY.
Cześć. Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr 69 w Szczecinie
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Lekcje z komputerem, 2006.
Zadaliśmy sobie pytanie: Jak wykorzystać tablet do nauki liczenia i pisania? Okazało się, że jest wiele ciekawych programów edukacyjnych do wykorzystania.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Konkurs e-Portfolio dla szkół specjalnych Marcin Józef Klasa III A Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Leśnicy.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
MOJE HOBBY.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
O MNIE MOJE HOBBY MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI MOJE ULUBIONE GRY POLECANE STRONY INTERNETOWE POLECANY KANAŁY NA YOUTUBE MOJE MARZENIA ULUBIONE PRZEDMIOTY W SZKOLE.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
,,Moja szkoła’’- oczami uczniów SP w Szczęsnem. Wypowiedzi naszych uczniów na temat naszej fantastycznej szkoły!!
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
Programowanie dla każdego
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
czyli czas wolny przed i po lekcjach…
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
Lubię czytać!.
Projekt biblioteczny 1C
BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ!
Imię i nazwisko nauczyciela
Zapis prezentacji:

„Nie słyszymy, nie mówimy, ale marzyć potrafimy” Praca uczniów SP10 w SOSW dla dzieci niesłyszących w Radomiu

Prezentację opracował zespół w składzie: Paweł Owczarek, Bartosz Szeląg, Adam Tomaszewski, pod kierownictwem p. Ewy Barszczowskiej. Ww. członkowie zespołu są uczniami Szkoły Podstawowej nr 10 mieszczącej się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących w Radomiu.

Cześć. Jestem Paweł. Uczę się w WYJĄTKOWEJ klasie Cześć! Jestem Paweł. Uczę się w WYJĄTKOWEJ klasie. WYJĄTKOWEJ, ponieważ mało kto w Polsce, ale i na świecie uczy się w klasie, w której żaden uczeń nie mówi (dosłownie!). W naszej klasie porozumiewamy się głównie gestami, piktogramami i językiem migowym. Uczymy się też porozumiewania za pomocą pisma. Mimo, że uczę się w WYJĄTKOWEJ klasie wszyscy uczymy się tego samego, czego uczą się inni w innych szkołach.

Nauka to wielka przyjemność Nauka to wielka przyjemność. Ale zanim opowiem Wam więcej o mojej szkole, chciałbym najpierw przedstawić Wam kolegów z mojej klasy, którzy wspólnie ze mną przygotowywali niniejszą prezentację.

To mój najlepszy kolega Adam To mój najlepszy kolega Adam. Z Adamem uwielbiam grać w ping-ponga i piłkę nożną. Adam jest bardzo silny. Na zdjęciu możecie zobaczyć ulubioną układankę mojego kolegi.

A to mój drugi kolega Bartosz A to mój drugi kolega Bartosz. Bartosz uwielbia szkicować lampy i budynki. Mama mówi do niego pieszczotliwie: „Mój Picasso”. Być może kiedyś będziecie mieli okazję zobaczyć jego prace na jakiejś wielkiej wystawie.

A to pani Ewa. Niestety musicie ją sobie wyobrazić, ponieważ Pani nie lubi, gdy robi się jej zdjęcia, bo podobno brzydko na nich wychodzi. Pani Ewa tak jak ja uwielbia jeść rogaliki z czekoladą. Lubię ją za to, że pozwala mi od czasu do czasu pograć w szkole na komputerze. Moja ulubiona gra to Minecraft

A to ja z moją ulubioną książką.

A tak wygląda moja klasa i moja szkoła.

W szkole robimy mnóstwo ciekawych rzeczy W szkole robimy mnóstwo ciekawych rzeczy. Uczymy się czytać, pisać, dodawać, odejmować, rysować, korzystać z komputera, grać na instrumentach. Poznajemy też przyrodę. Czasami eksperymentujemy. Gdy jest ciepło wychodzimy na podwórko pograć w nogę na boisku. Od czasu do czasu wyjeżdżamy na wycieczki. Najbardziej podobał mi się wyjazd na warsztaty z robotyki. Podczas zajęć udało mi się zrobić lwa, który ruszał się, ryczał, spał i chrapał. A po zajęciach mogliśmy pobawić się w wielkiej sali z ogromną ilością klocków lego. Sami zobaczcie jak było:

A teraz chciałbym przedstawić Wam lekcje marzeń A teraz chciałbym przedstawić Wam lekcje marzeń. Spróbuję pokazać je na zasadzie podobieństw. Z lewej strony będziecie mogli zobaczyć to, co robimy w szkole obecnie, a z prawej to, co chcielibyśmy robić. W przygotowaniu poniższych slajdów pomagała nam pani Ewa, która jest zafascynowana nowoczesnymi technologiami edukacyjnymi.

W mojej obecnej szkole pracujemy na podręcznikach papierowych. A w szkole marzeń pracujemy na podręcznikach multimedialnych. Pani Ewa podpowiada, że takie podręczniki można znaleźć np. na stronie: epodreczniki.pl

W mojej obecnej szkole nauczyciele uczą nas języka migowego. A w szkole marzeń sami uczymy się języka migowego na tablecie. Pani Ewa podpowiada, że języka migowego można samodzielnie uczyć się z aplikacją Migam.

W mojej obecnej szkole tworzymy papierowe lapbooki przyrodnicze. A w szkole marzeń tworzymy kolekcje przyrodnicze on-line. Pani Ewa podpowiada, że świetnym narzędziem do tego jest Pearltrees, na którym można zamieszczać zdjęcia, teksty, nagrania.

W mojej obecnej szkole rozwiązujemy krzyżówki na kartkach. A w szkole marzeń tworzymy i rozwiązujemy krzyżówki na tablecie. Pani Ewa podpowiada, że interaktywne krzyżówki można robić w programie EclipseCrossword.

W mojej obecnej szkole Pani czyta nam książki W mojej obecnej szkole Pani czyta nam książki. Już niebawem sami będziemy czytać książki. A w szkole marzeń nie tylko czytamy książki, ale także je tworzymy i udostępniamy wszystkim z całego świata. Pani Ewa podpowiada, że takie książki można tworzyć w Storybird i StoryJumper.

W mojej obecnej szkole nauczyciele tworzą dla nas papierowe karty pracy z zadaniami. A w szkole marzeń pomagamy nauczycielom tworzyć karty pracy do zajęć. Pani Ewa podpowiada, że interaktywne karty pracy można tworzyć m.in. w LearningApps, Educaplay, Blendspace, HotPotatoes, generatorach Superkid i wielu innych ciekawych programach.

W mojej obecnej szkole jeszcze nie uczymy się programowania. A w szkole marzeń bawimy się codziennie w programowanie. Pani Ewa podpowiada, że programowania można uczyć się na platformie Code. Można również robić to przy pomocy Scratcha.

W mojej obecnej szkole Pani powiedziała, że już niebawem będziemy czytać komiksy. A w szkole marzeń sami tworzymy komiksy. Pani Ewa podpowiada, że komiksy można tworzyć w ToonDoo i ToonyTool.

W mojej obecnej szkole uwielbiam grać w gry planszowe, szczególnie z Panią, ponieważ Pani zawsze przegrywa. A w szkole marzeń codziennie gramy na tablecie. Pani Ewa podpowiada, że warto grać na Matzoo, ponieważ można tam pouczyć się matematyki.

W mojej obecnej szkole Pani od czasu do czasu robi nam quizy. A w szkole marzeń rozwiązujemy quizy na tabletach. Pani Ewa podpowiada, że quizy można tworzyć m.in. w Quizlet lub ExamTime. W ExamTime można także tworzyć np. fiszki ortograficzne. lub matematyczne.

W mojej obecnej szkole często robimy zdjęcia aparatem fotograficznym Pani. A w szkole marzeń nie tylko robimy zdjęcia, ale również je obrabiamy i zamieniamy w filmiki. Pani Ewa powiedziała, że stworzyć filmik ze zdjęć nie jest trudno. Wystarczy PhotoStory lub PowToon, kilka kliknięć i filmik gotowy. Pani Ewa podpowiada, że umie także ożywiać zdjęcia. Wykorzystuje do tego Animoto, Blabberize oraz Fotobabble. Gdy będziemy mieć w klasie tableta, to pokaże nam jak się to robi.

To chyba tyle. Chciałbym, aby mój zespół wygrał iPada lub tableta To chyba tyle. Chciałbym, aby mój zespół wygrał iPada lub tableta. Dzięki niemu łatwiej byłoby nam się porozumiewać w klasie. Wykorzystywalibyśmy go również do nauki, np. ortografii, mnożenia, oglądania zdjęć przedstawiających kosmos (uwielbiam oglądać albumy na temat kosmosu) czy zwierzęta z różnych zakątków świata (to szczególnie uwielbia Adam). Bartek za to mógłby tworzyć swoje WIELKIE DZIEŁA w wersji cyfrowej. Sprawdzilibyśmy też możliwości programów i aplikacji o których pani Ewa nam podpowiadała podczas przygotowywania prezentacji. Ale jak mówi powiedzenie: NIECH WYGRA NAJLEPSZY ZESPÓŁ! Pozdrawiam serdecznie w imieniu swoim, jak i kolegów, którzy pomagali mi przy tworzeniu prezentacji, Paweł. Do pozdrowień dołącza się również Pani Ewa.

Paweł, Bartosz, Adam, pani Ewa A gdybyście kiedyś byli w Radomiu – odwiedźcie nas. Przekonacie się na własne oczy, a dokładnie uszy, że istnieje w Polsce klasa, w której uczniowie nie mówią. ZAPRASZAMY Paweł, Bartosz, Adam, pani Ewa

Podsumowanie: pani Ewa przekładała komunikaty niewerbalne na pismo, podpowiadała i zadbała o ogólny wygląd prezentacji, Paweł dyktował treść, przenosił tekst pisany z Worda na poszczególne slajdy i podsuwał pomysły, Bartosz wykonywał zdjęcia i z pomocą pani Ewy umieszczał je w prezentacji, Adam zrobił znaczek w programie Paint na wszystkie slajdy, dobrał tło do prezentacji i wykonywał zdjęcia.