Zakładanie i obsługa kartotek magazynowych towarów w programie Subiekt GT wykonała: mgr A. Gajewska
KROK 1 Zakładanie kartotek magazynowych W celu założenia kartotek magazynowych wybieramy moduł Towary i usługi, bądź z zakładki Lista modułów opcję Towary i usługi.
Na ekranie pojawi się plansza Towary i usługi. Wprowadzanie towarów rozpoczynany od funkcji Dodaj, wpisując ich nazwy i opisy.
W celu ustalenia ceny sprzedaży towarów należy w oknie Towary wybrać opcję kalkulacja cen i ręcznie lub za pomocą kalkulatora wpisać cenę kartotekową towaru, która jest ceną zakupu. W kolumnie Narzut wpisujemy procentowy narzut zysku i zatwierdzamy wybór klawiszem OK.
Pozostałe towary, usługi, opakowania bądź ich komplety wprowadzane są podobnie wybierając ponownie Dodaj.
Gdy skorzystamy z funkcji Drukuj otrzymamy informacje o towarze w postaci papierowej, która będzie wyglądała następująco:
KROK 2 Wprowadzenie stanów początkowych. Stany początkowe towarów wprowadzamy na podstawie bilansu otwarcia, poprzez wystawienie dowodów PW- przychód wewnętrzny. W tym celu z listy modułów wybieramy Magazyn / Przyjęcie magazynowe.
Poprzez funkcję Dodaj należy wybrać dokument Przychód Wewnętrzny Poprzez funkcję Dodaj należy wybrać dokument Przychód Wewnętrzny. Wykorzystując kalendarz lub ręcznie należy wpisać datę wystawienia dokumentu. Następnie wpisz nazwę towaru z listy , którą można wyświetlić naciskając klawisz F2, lub korzystając z opcji Specyfikacja towarowa/ Lista towarów i usług.
Podświetl wybrany towar i zatwierdź klawiszem Wybierz. W oknie dialogowym Ilość wpisz ręcznie ilość towaru i naciśnij OK. W ten sam sposób wybierz pozostałe towary. Po dodaniu wszystkich towarów zatwierdź listę poprzez opcję Zamknij.
Na ekranie pojawi się okno Przychód wewnętrzny Na ekranie pojawi się okno Przychód wewnętrzny. Korzystając z selektora ▼ wybierz imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za wystawienie dokumentu. Również korzystając z selektora ▼ wybierz opcję Wywołaj skutek magazynowy, aby program mógł w kartotekach magazynowych nanieść stany początkowe towarów. Następnie należy sprawdzić poprawność wystawionego dokumentu PW i zatwierdzić klikając Zapisz.
KROK 3 Drukowanie dokumentu PW- przychód wewnętrzny. Wydrukuj wystawiony dokument, korzystając z funkcji Drukuj. Dokument PW- przychód wewnętrzny będzie wyglądał następująco:
Aby sprawdzić jakie zmiany zaszły w ilości towarów w magazynie skorzystaj z zakładki Towary i usługi. Teraz widać, że stany z zerowych zmieniły się na te które przyjęto do magazynu, a które zaproponowano w prezentowanym przykładzie.
Każda zmiana stanu magazynowego może nastąpić pod wpływem obrotu towarami, usługami, opakowaniami i ich kompletami. Ruch środków obrotowych musi być zawsze udokumentowany odpowiednimi dokumentami. W podobny sposób jak dowód PW- przychód wewnętrzny wystawiane są PZ- Przyjęcie zewnętrzne i WZ- wydanie zewnętrzne.