Kształcenie i szkolenia zawodowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Advertisements

Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Comenius - Wizyta w Danii. Dzień Pierwszy – Sobota Podróż: We wczesnych godzinach rannych wylecieliśmy z Katowic-Pyrzowic do Frankfurtu by tam się przesiąść
Realizacja unijnego Programu Leonardo da Vinci. Projekt realizowany jest z funduszy pozyskanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w ramach programu.
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
System edukacji w Polsce
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Mobilność techników CE SZANSA szansą na dobry początek kariery zawodowej „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Doświadczenie zdobyte na europejskim rynku pracy poprzez staż zagraniczny - bezcenne STAŻ W HISZPANII Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Jedynymi elementami przemieszczania się między kolejnymi slajdami są ikony umieszczone w prawym dolnym rogu każdego slajdu. lub Zdjęcia: Po kliknięciu.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Czego nauczyliśmy się, biorąc udział w programie?
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
ERASMUS+ PRAKTYKI ZA GRANICĄ N EUMÜNSTER – T ARNÓW 2016.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Włochy – Rimini – r. Tytuł projektu:
Program Erasmus+ „Mistrz w zawodzie-Meister im Beruf”
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
Akcja 1 - Kształcenie i szkolenia zawodowe
Londyn 2015/2016.
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„DO HISZPANII PO WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
STAŻ W IRLANDII - Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Doświadczenie zdobyte na europejskim rynku pracy – bezcenne
Zagraniczne praktyki zawodowe – technik informatyk
Systemy internetowe do obsługi projektów
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Wyjazd Klasy 3 Technikum
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Zagraniczny Staż Zawodowy uczniów ZS Nr 1 im. M
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
Vitalis-Niemcy 2017 Dominik Gwizdała.
Zapis prezentacji:

Kształcenie i szkolenia zawodowe Projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+ Kształcenie i szkolenia zawodowe Akcja 1 - Mobilność Edukacyjna

Tytuł projektu: Odkryj swoje możliwości zawodowe w Europie i uwierz w siebie (Discover your professional capabilities in Europe and believe in yourself)

Rekrutacja W tym roku na praktyki do Hiszpanii mogło pojechać tylko 12 uczniów z III klas informatycznych. Chętnych było więcej, dlatego też odbyła się rekrutacja, by wyłonić osoby, które najbardziej się nadają.

Rekrutacja Na stronie szkoły pojawił się post dotyczący szczegółów rekrutacji. W naszym przypadku mieliśmy do wykonania: - plakat nawiązujący do tematyki projektu, - dokument Europass CV w języku polskim, - dokument Europass CV w języku angielskim, - list motywacyjny w języku polskim, - list motywacyjny w języku angielskim.

Autor : Łukasz Kowalik III IM Rekrutacja Plakat, który został wytypowany jako najlepszy: Autor : Łukasz Kowalik III IM

Rekrutacja Wszyscy którzy oddali plakaty mogli przystąpić do drugiego etapu rekrutacji czyli do rozmowy kwalifikacyjnej w języku polskim oraz w języku angielskim. Miała ona na celu wybranie osób, które sprawnie posługują się językiem angielskim i mają wystarczającą wiedze na temat miejsca do którego się udają.

Rekrutacja Ważna była także opinia nauczycieli uczących w wytypowanych klasach oraz frekwencja. Dodatkowe punkty w ramach rekrutacji uzyskuje się na podstawie opinii nauczycieli z przedmiotów zawodowych oraz wychowawcy, który bierze pod uwagę frekwencję oraz zachowanie. Kryteria są klarowne, uczestnik ma do nich wgląd.

Rekrutacja Osoby, które uzyskały najwięcej punktów podczas rekrutacji (12 osób + 3 rezerwowych) zostało zakwalifikowanych do wyjazdu na staż. Od tego momentu rozpoczeły się zajęcia które miały na celu przygotować nas do odbycia praktyk za granicą.

UCZESTNICY Dominik Dutkiewicz Dawid Gąsiorowski Patryk Gut Monika Jędrysiak Robert Knopik Łukasz Kowalik Karol Mazurkiewicz Dawid Mrosek Dawid Ostafin Wioleta Ranik Nicole Rydzewska Dawid Tumiłowicz

Przygotowania Rekrutacji zakończyła się niedługo przed zakończeniem roku szkolnego, więc od razu po wakacjach pełną parą ruszyły przygotowania. Były to: - kurs języka hiszpańskiego, - dodatkowe zajęcia z języka angielskiego, - zajęcia z historii, geografii, polityki Hiszpanii, - dodatkowe zajęcia z informatyki. Podczas przygotowań uczniowie z listy rezerwowych również chodzili na zajęcia. W przypadku zdarzenia losowego osoby z listy głównej, osoba z listy rezerwowej miała szansę na wyjazd.

Przygotowania Podczas okresu przygotowawczego uczniowie musieli stworzyć wszystkie potrzebne dokumenty oraz podpisać niezbędne umowy. Wszystkie informacje były dostarczane drogą mailową bezpośrednio od koordynatora projektu.

Zebranie Przed samym wyjazdem odbyło się zebranie z rodzicami, aby przedstawić wszystkie detale dotyczące mobilności.

Podróż spod szkoły przejazd busem do Pyrzowic (minibus) z Pyrzowic do Warszawy (samolot) z Warszawy do Malagi (samolot) z Malagi do Grenady (do miejsca zakwaterowania) - minibus

WARSZAWA KATOWIICE MALAGA

PYRZOWICE OKĘCIE (WARSZAWA)

LOTNISKO W MALADZE - ODBIÓR BAGAŻY

Podróż o 2:00 Byliśmy już w Grenadzie

Apartamenty przydzielono nam 2 apartamenty z pełnym wyposażeniem. Z pokojami dwu lub jedno-osobowymi.

APARTAMENT - KUCHNIA

APARTAMENT - KUCHNIA

APARTAMENT - POKOJE

APARTAMENT - POKOJE

APARTAMENT - POKOJE

APARTAMENT - ŁAZIENKA

APARTAMENT - SALON

APARTAMENT - BALKON

APARTAMENT – NA ZEWNĄTRZ

Instytucja pośredniczaca Współorganizatorem stażu w Hiszpanii była Firma M.E.P (Mobility European Projects) mająca swoją siedzibę w Grenadzie. Do zadań instytucji należało zorganizowanie miejsca praktyk oraz wyżywienie, zakwaterowanie, program kulturowy oraz dodatkowy kurs hiszpańskiego.

Miejsca praktyk Praktyki odbywały się w różnych firmach informatycznych o różnych profilach. Ugościły nas 4 firmy :

Miejsca praktyk 1. W firmie Ekoprint pracowały 4 osoby na dwie zmiany. rano: Nicole Rydzewska, Monika Jędrysiak popołudnie: Karol Mazurkiewicz, Dawid Tumiłowicz

Firma Ecoprint zajmowała się projektowaniem i drukowaniem różnych plakatów, ulotek, bannerów, oraz produkcją różnych grafik dla klientów. Nasi uczniowie nauczyli się obsługi wielu urządzeń takich jak plotery, laminarki oraz obsługi programów graficznych w języku hiszpańskim. Uczniowie zajmowali się projektowaniem, produkcją oraz wycinaniem różnego rozmiaru plakatów.

ZDJECIE WSZYSCY RAZEM

Miejsca praktyk 2. W firmie Informática Reparnet pracowały 4 osoby na dwie zmiany rano : Robert Knopik, Łukasz Kowalik popołudnie: Dawid Ostafin, Dawid Mrosek

Jest to firma, która głownie zajmuje się serwisem komputerowym Jest to firma, która głownie zajmuje się serwisem komputerowym. Nasi uczniowe pracowali głownie przy naprawie komponentów, wyszukiwaniu usterek, oraz przy instalacji systemów. Nie było to proste zadanie gdyż komputery klientów miały hiszpańskie oprogramowanie.

Miejsca praktyk 3. W firmie DSIspain pracowały 3 osoby na jedną poranną zmienę: Wioleta Ranik Dawid Gąsiorowski Dominik Dutkiewicz

Jest to firma, która zajmuje się tworzeniem, optymalizacją, oraz pozycjonowaniem (SEO) stron WWW. Uczniowie uczyli się jak budować w opraciu o pewne programy, różne strony WWW jak zmniejszyć ich rozmiar oraz jak wypozycjonować je w internecie.

Miejsca praktyk 3. W firmie Seriplas Rotulos pracowała tylko 1 osoba na poranną zmienę: Patryk Gut

Firma Seriplas Rotulos to firma zajmująca się tworzeniem banerów i grafik reklamowych dla swoich klientów. Zleciła naszemu uczniowi zrobienie dobrej strony internetowej, która będzie solidnie wykonana i będzie nadawała się na ich strone główną.

Zajęcia z języka hiszpańskiego W trakcie trwania projektu mieliśmy zagwarantowane dodatkowo 10 godzin lekcji języka hiszpańskiego. Lekcje były przeprowadze w siedzibie firmy M.E.P, a były prowadzone przez rodowitego Hiszpana, więc trzeba było się postarać.

Zajęcia z języka hiszpańskiego

Zajęcia z języka hiszpańskiego

Zajęcia z języka hiszpańskiego

Zajęcia z języka hiszpańskiego

Zajęcia z języka hiszpańskiego

Wyżywienie W Tygodniu mieliśmy zapewniony lunch (obiad) oraz dinner (kolacje) w jednej z dwóch restauracji: „La Cocina de Carmela” w centrum handlowym Neptuno (gdzie jedliśmy dwu-daniowe obiady i kolacje), Hotel Corona de Granada (wyłącznie kolacje)

Wyżywienie Jedzenie było wyśmienite, w restauracji w której mieliśmy obiady serwowano nam różne potrawy regionalne takie jak: - Pealla - Tortilla de patatas - Flan oraz Natillas Natomiast w Hotelu „Corona”, każdy jadł to co lubi i ile chciał, gdyż oferowano tam jedzenie w postaci bufetu. W weekendy musieliśmy zdać się na własne umiejętności kulinarne.

JEDZENIE

JEDZENIE

Wycieczki W weekendy czyli dni w, których mieliśmy wolne. Zwiedziliśmy takie miejsca jak: - Malaga - Sewilla - Kordoba oraz uczestniczyliśmy w programie „Discovery Granada in depth”, dzięki któremu zwiedziliśmy różne ciekawe miejsca i zakątki w Grenadzie.

Malaga

Malaga

Malaga

Malaga

Malaga

Malaga

Malaga

Malaga

Malaga

Malaga

Sewilla

Sewilla

Sewilla

Sewilla

Sewilla

Sewilla

Sewilla

Sewilla

Sewilla

Kordoba

Kordoba

Kordoba

Kordoba

Kordoba

Kordoba

Kordoba

Kordoba

Discovery Granada in depth Program dotyczył zwiedzania Grenady etapowo przez 4 dni (piątek, sobota, niedziela, poniedziałek) w każdy dzień były inne atrakcje.

Discovery Granada in depth DZIEŃ 1 : Przejażdżka busikiem turystycznym po najciekawszych zakątkach Grenady

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth DZIEŃ 2 : Wizyta w ogromnym parku nauki (Parque de las Ciencias) znajdującego się niedaleko naszego miejsca zakwaterowania.

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth DZIEŃ 3 : Zwiedzanie najbardziej charakterystycznego miejsca w Grenadzie: ALHAMBRY

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth DZIEŃ 4: Zwiedzanie dwóch katedr: Monasterio de San Jeronimo Monasterio de la Cartuja

Discovery Granada in depth

Discovery Granada in depth

Czas wolny Aby czas mijał przyjemniej w wolnym czasie, każdy mógł robić to co lubi: - wyjść na miasto pozwiedzać Grenadę, - grać w piłkę nożną z tubylcami, - wyskoczyć na „tapas” (do każdego napoju dodaje się różnego rodzaju przekąski w barach), - odpocząć w ramach siesty, - grać na komputerze, - szukać regionalnych przekąsek, - oglądać filmy.

Podsumowanie Przed wyjazdem odbyło się podsumowanie naszych praktyk oraz rozdanie certyfikatów ukończenia projektu w siedzibie firmy goszczącej (M.E.P)

Podsumowanie

Powrót Po pracowitym i dobrze spożytkowanym miesiącu trzeba było wrócić do Polski, dlatego dzień przed wyjazdem wszyscy zajęci byli pakowaniem oraz sprzątaniem apartamentów.

Powrót W sobotę z samego rana po zniesieniu walizek udaliśmy się do busa który nas przewiózł do Malagi na lotnisko z którego mieliśmy wylot do Warszawy (Modlin). Następnie z Modlina pod szkołę gdzie czekali na nas rodzice zabrał nas minibus. Tak skończyła się nasza przygoda z praktykami.

Warszawa Bytom Malaga

Certyfikaty Na koniec projektu otrzymaliśmy certyfikaty: Europass Mobilność (w języku pol. i ang.), Certyfikat of firmy goszczącej , Certyfikat of firmy pośredniczącej, Certyfikat wydany przez ZSTIO, Certyfikat ukończenia kursu językowego.

Europass Mobilność (w języku pol. i ang.)

Europass Mobilność (w języku pol. i ang.)

Certyfikat of firmy goszczącej

Certyfikat of firmy pośredniczącej

Certyfikat wydany przez ZSTIO

Certyfikat ukończenia kursu językowego

Projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+