ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Advertisements

OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
ANALIZA SWOT ETAP 1 : WYBÓR KLUCZOWYCH OBSZARÓW DZIAŁALNOŚCI * OBSŁUGA POSPRZEDAŻOWA I SERWIS * MARKETING I.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Agenda Geneza orientacji strategicznej;
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Analiza SWOT… a po co mi to?
1.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Biznesplan.
Sporządzanie biznesplanu
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Analizy portfelowe.
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1 Klastry szansą na poprawę konkurencyjności i innowacyjności regionu.
Analiza SWOT – ĆW 4.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.
Adam Husar Mateusz Kamiński Bartłomiej Parowicz
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących…
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Rola Państwa w gospodarce
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Rola Państwa w gospodarce
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości O – oportunities – szanse T – threates – zagrożenia

POZYTYWNE NEGATYWNE MOCNE STRONY SŁABE STRONY WEWNĘTRZNE SZANSE ZAGROŻENIA ZEWNĘTRZNE

S – silne strony organizacji W – słabe strony organizacji Wewnętrzne unikalne zasoby, umiejętności lub inne aspekty odróżniające daną organizację od konkurencji, będące w dyspozycji organizacji. Wszystkie te aspekty funkcjonowania organizacji, zasoby, czynności, które ograniczają jej sprawność lub blokują jej rozwój. Potencjalne mocne strony: zasoby: finansowe, technologiczne, zdolności do innowacji produktowych, umiejętności marketingowe, umiejętności zarządzania organizacją, w tym doświadczona kadra kierownicza, wizerunek organizacji, tzn. dobra opinia u zleceniodawców, klientów, lokalizacja, terytorialny zakres działalności, pozycja na rynku, uznany (groźny) lider, inne ... Potencjalne słabe strony: brak jasno wytyczonej strategii, brak środków, brak lidera wśród kadry kierowniczej, sztywność struktur organizacyjnych, brak kluczowych umiejętności w zarządzaniu oraz w marketingu, zła jakość świadczonych usług, słaby image organizacji, słaba pozycja konkurencyjna, zła kondycja jednostek powiązanych z daną organizacją,

O – szanse dla organizacji T – zagrożenia zewnętrzne Pozytywne czynniki w otoczeniu, które wpływają na funkcjonowanie organizacji, a nad którymi nie ma kontroli. Negatywne czynniki tych obszarów na zewnątrz organizacji, nad którymi organizacja nie ma kontroli, a które wpływają na jej funkcjonowanie. Potencjalne szanse: korzystne warunki gospodarcze, korzystne rozwiązania legislacyjne, szybszy wzrost rynku, nowe grupy klientów, wejście na nowe rynki, możliwości poszerzenia oferty usługowej, możliwość współpracy z partnerem, ograniczona rywalizacja w sektorze organizacji terrorystycznych, słabość służb powołanych w celu identyfikowania zagrożeń, słabość systemu chroniącego system infrastruktury krytycznej, inne ... Potencjalne zagrożenia: niekorzystne ogólne warunki gospodarcze kraju np.: kondycja gospodarki, stopa inflacji, niekorzystna: polityka pieniężna, w tym poziom stóp procentowych, niekorzystna polityka fiskalna, stopa podatkowa, niekorzystne rozwiązania systemowe, pojawienie się nowych konkurentów, wolniejszy wzrost rynku, złe warunki na rynkach międzynarodowych, dobre zabezpieczenia techniczne systemów infrastruktury krytycznej,

Mocne strony Cecha 1 Cecha 2 Cecha 3 Cecha 4 Cecha 5 Waga 0,3 0,3 0,2 0,1 0,1 1,00 Słabe strony Cecha 1 Cecha 2 Cecha 3 Cecha 4 Cecha 5 Waga Szanse Zagrożenia

Otoczenie Szanse Zagrożenia 1. 2. Silne strony Słabe strony

pytania Czy silna strona sprzyja szansie? +++ Czy silna strona sprzyja urzeczywistnieniu szansy? + Czy słaba strona zagraża poważnie wykorzystaniu szansy? --- Czy słaba strona utrudnia szansie? - Czy nie istnieje relacja pomiędzy silną lub słabą stroną a szansą? 0 Czy silna strona w znacznym stopniu łagodzi zagrożenie? +++ Czy silna strona zmniejsza istniejące zagrożenie? + Czy słaba strona zwiększa bardzo poważnie istniejące zagrożenie? --- Czy słaba strona zwiększa istniejące zagrożenie? - Czy nie istnieje relacja pomiędzy silną lub słabą stroną a zagrożeniem? 0

Strategia agresywna (maxi-maxi) - ekspansji i zdywersyfikowanego rozwoju: aktywne wykorzystywanie pojawiających się szans, wzmacnianie pozycji na rynku, przejmowanie organizacji o tym samym profilu, koncentracją zasobów na konkurencyjnych produktach. Strategia konserwatywna (maxi-mini) - minimalizacja negatywnego wpływu otoczenia poprzez maksymalne i zarazem aktywne wykorzystanie potencjału tkwiącego w organizacji: selekcję produktów, segmentację rynku, redukcję kosztów, ulepszanie produktów konkurencyjnych, rozwój rynków, rozwój produktów, wchodzenie z nowymi produktami na nowe rynki.

Strategia konkurencyjna (mini-maxi) - eliminacja słabych stron oraz maksymalne wykorzystanie szans: powiększanie zasobów finansowych, powiększanie zasobów handlowych, ulepszanie linii produktowych, zwiększanie produktywności, redukcja kosztów, usprawnianie organizacji, inwestowanie w utrzymanie i powiększanie istniejących przewag konkurencyjnych lub stworzenie nowych potrzebnych do dorównania konkurentom. Strategia defensywna (mini-mini) - przetrwanie poprzez minimalizowanie wpływu słabości jak i zagrożeń ze strony otoczenia. Wyciągnięcie maksymalnych korzyści przed zlikwidowaniem firmy: redukcję kosztów, zmniejszenie zdolności produkcyjnych i zatrzymanie procesu inwestowania.