SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Advertisements

LEAN MANAGEMENT. Zarządzanie odchudzone – wyszczuplone. Zmiany zakresów działania, struktury majątku, sposobów zarządzania, wielkości zatrudnienia itd.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Doświadczenia ośrodków EURO INFO w upowszechnianiu wśród polskich przedsiębiorców informacji na temat oznakowania CE Anna Hutyra Centrum EURO INFO w Gdańsku.
1 System Zarządzania Jakością PODSTAWOWE INFORMACJE NT. SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ ISO 9001:2000 Prowadzący: Barbara Bralewska Wilno, 29 marca 2007.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wykład 2 Podstawowe pojęcia 1. Czym jest rachunkowość?  Definicja rachunkowości:  „Rachunkowość jest uniwersalnym i elastycznym systemem informacyjno.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
„O lataniu wiemy wszystko…”.  FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/ Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy:
Projektowanie organizacji i jej struktura
1 Pomyślne zarządzanie projektami z zastosowaniem metody PCM przez Partnerstwa na rzecz Rozwoju Inicjatywy Wspólnotowej Equal Bartosz Grucza – Szkoła Główna.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Zarządzanie systemami dystrybucji
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Z wykorzystaniem z wykorzystaniem wirtualnego przedsiębiorstwa Greenpole Sp. z o. o. Blok Specjalnościowy „ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE FIRMĄ”
Wykorzystanie potencjału internetu Dr hab. Jerzy Cieślik.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Organizacja i funkcjonowanie kontroli zarządczej w Urzędzie Miasta Sosnowca oraz w jednostkach organizacyjnych Gminy Sosnowiec.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
Nazwa projektu Nazwa firmy Nazwa prezentera:
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
DIALOG TECHNICZNY – KW-P-11/ Poznań, r.
ZARZĄD POWIATU W RYKACH
Zarządzanie ograniczeniami
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki
ORGANIZACJA.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
oraz Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2008
Zarządzanie w ochronie zdrowia
Metoda projektu.
Daniel Lesiński, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Specjalność: MARKETING
- efektywne wsparcie doradcze
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Marketing wewnętrzny „Nie możesz uczynić gości szczęśliwymi, mając nieszczęśliwych pracowników” /Willard Marriott/
Języki programowania.
Portale Korporacyjne (Enterprise Portals)
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Zgłoszenie do konkursu
Plan projektu biznesowego
Microsoft Office Project 2003 Professional
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Zgłoszenie do konkursu
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Uruchomienie firmy i co dalej?
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI

FUNKCJE GENEZA - powtarzanie jednakowych czynności i sposobów działania; Jest zbiorem działań; Wykonawcze – produkcyjne (wytwarzanie i zbyt) i pozaprodukcyjne (usługi na rzecz pracowników); Zarządcze – planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrolowanie.

PROCESY - GENEZA Najwięcej problemów na styku między służbami – struktura funkcjonalna; Organizacja funkcjonalna udoskonala się w ramach poszczególnych funkcji, specjalności, a nie z punktu widzenia wartości dostarczanej klientowi Nie wiadomo gdzie błąd skoro wszystko działa

FUNKCJE A PROCES funkcja proces SZEF K L I E N T KLIENT

FUNKCJE A PROCES SZEF tłumaczenie Janda kontakt sprzęt tłumaczenie związki kontakt sprzęt kursy Szukanie klientów wykładowcy przysięgli tłumacze Szukanie klientów kursy wykładowcy

FUNKCJE A PROCES SZEF program Kenia hotel przejazd sprzęt schronisko wspinaczka schronisko przewodnicy catering animatorzy młodzież kwatery

PROCES - CECHY wszystko to, co się dzieje w organizacji od momentu zaopatrzenia do dostarczenia klientowi wartości dodanej. Komunikacja pozioma; Koordynacja wzdłuż procesów dostawca - klient; Koncentracja na rezultatach a nie doskonalenie wewnątrz danej funkcji; Autonomia zespołów zadaniowych a nie komórek funkcjonalnych;

PROCES – CECHY c.d. Inni pracownicy, inne funkcje w organizacji – to są klienci wewnętrzni; Zespoły wielodyscyplinarne; Mniej szczebli hierarchicznych; Przecinają strukturę funkcjonalną i hierarchiczną; Oceniane na podstawie wartości dostarczonej klientowi.

RODZAJE PROCESÓW Operacyjne – wytwarzanie wartości dla klienta i innych zainteresowanych stron; Pomocnicze – tworzą warunki do realizacji procesów operacyjnych.  

PROCESY POMOCNICZE I ZARZĄDZAJĄCE PROCESY OPERACYJNE PROCESY POMOCNICZE I ZARZĄDZAJĄCE Rozumienie rynków i klientów; Opracowanie wizji i strategii; Wytwarzanie produktów i usług; Marketing i sprzedaż Produkcja i dostawy Fakturowanie i obsługa klientów. Zarządzanie zasobami ludzkimi; Zarządzanie systemami informacyjnymi; Zarządzanie zasobami finansowymi; Wdrażanie programów środowiskowych; Zarządzanie relacjami zewnętrznymi; Zarządzanie zmianami.

OD FUNKCJI DO PROCESU Struktura funkcjonalna; Reforma z punktu widzenia klienta - przerzucanie zadań między funkcjami, pojawiają się zespoły wielodyscyplinarne; Struktura macierzowa – odpowiedzialność wiąże się z realizacją procesów. Problem – nakładanie się szefów funkcjonalnych i procesowych.

4. Pozioma struktura procesów: Pracownicy przypisani do procesów; Odpowiedzialność za procesy; Kierownicy pionów funkcjonalnych zmieniają się w trenerów.

ZARZĄDZANIE PROCESAMI Ocena ich efektów; Podtrzymywanie ich funkcjonowania; Wprowadzanie korekt; Przeformułowanie procesów; Wszystko pod kątem dostarczania klientowi wartości.

DOBRY PROCES Elastyczny; Działa według systemu „zero defektów” (nawet minimalne odchylenie od normy daje nieproporcjonalnie duży spadek zadowolenia klienta); Jak najkrótszy czas cykli – oszczędza czas, ogranicza defekty (!).

W jakiej branży działa firma? W jaki sposób sprzedaje? Jak wygląda jej struktura i czym jest to uwarunkowane? Co nie działa w tej strukturze?

PRZEDSIĘWZIĘCIA Organizacja jest zbiorem projektów realizowanych jednocześnie; Cechy przedsięwzięć: Tymczasowość; Niepowtarzalność; Złożoność; Dość duża autonomia.

PROJEKT A PROCES Przekrojowy charakter; Efekty dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych; Zorientowanie na cel; Złożoność działań; Różnica: tymczasowość, niepowtarzalność, procesami łatwiej zarządzać.

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI Czas – harmonogramy, programy komputerowe (PERT); Koszty – dokładne budżetowanie; Jakość – określanie wymagań technicznych produktu; Można spełnić dobrze tylko 2 z tych kryteriów. Pomaga ustalanie zadań priorytetowych.

https://www.youtube.com/watch?v=8x7msPfjASo

INTERESARIUSZE PROJEKTU Osoby związane z przedsięwzięciem: klient; zespół projektowy; kierownik projektu; komitet sterujący.

FAZY PROJEKTU Sformułowanie; Planowanie – precyzowane, aktualizowane, korygowane; Realizacja; Kontrola - na bieżąco; Ocena – w określonych momentach; Zakończenie – przekazanie projektu odbiorcy i jego akceptacja.