Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Advertisements

Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Usługi EURES dla pracodawców Doradca EURES – Elżbieta Amulewicz Olsztyn 2010 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Odpowiedzialność porządkowa pracowników Za nieprzestrzeganie przez pracownika: ustalonego porządku, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie zapotrzebowania na pracowników wśród.
Mój przyszły zawód: WETERYNARZ.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
„MARZĘ O ZAWODZIE…” Wykona ł a prezentacj ę : Aleksandra Ż ak kl.6c Ze szko ł y podstawowej nr 66 w Warszawie.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Fryzjerstwo.
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Aktywny RODZIC.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Rola IOD w zapewnieniu bezpieczeństwa Systemu Informatycznego
Osoby młode na rynku pracy w świetle danych statystycznych
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
10 kroków do zmiany nawyków
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Przedszkole Promujące Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Czy mamy do czynienia z „przegrzaniem rynku pracy”
Certyfikaty branżowe Odbiorcy docelowi:
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Prezentacja planu biznesowego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Case managment i empowerment – żeby klientowi chciało się chcieć
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa firmy Biznesplan.
Aktywny RODZIC.
Klub Compensation & Benefits
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Wspomaganie pracy szkół

Zapis prezentacji:

Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika Regionalna Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika Polityka Klaudia Zagórowicz doradca zawodowy Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Gdańsku Rynku Pracy Gdańsk, dnia 10 października 2017 r.

Projekty w ramach Poddziałania 5. 4. 2 Projekty w ramach Poddziałania 5.4.2. Zdrowie na rynku pracy RPO WP 2014-2020 ukierunkowane są na wzmocnienie potencjału zdrowia osób pracujących, poprzez eliminowanie zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, dostosowane do potrzeb konkretnych pracodawców i ich pracowników, w tym przewidujące działania służące przekwalifikowaniu osób narażonych na zdrowotne czynniki ryzyka w miejscu pracy. Przekwalifikowanie rozumiane jest jako nabycie kompetencji, umiejętności lub kwalifikacji, których celem jest umożliwienie pracownikowi kontynuowania pracy na zmodernizowanym stanowisku lub rozpoczęcie pracy na innym stanowisku o mniejszym obciążeniu dla zdrowia tego pracownika.

Jak można wspomóc pracownika i jednocześnie pracodawcę w tym procesie? Przekwalifikowanie jest jednym ze sposobów na odnalezienie się i dostosowanie do zmieniającej się sytuacji na rynku pracy. Nie ma przy tym znaczenia wiek, płeć czy wykształcenie. Każdy może się przekwalifikować. Przebywanie pracownika w sytuacji długotrwałego narażenia na czynniki niekorzystnie wpływające na zdrowie sprawia, iż pojawia się potrzeba przekwalifikowania go. Jak można wspomóc pracownika i jednocześnie pracodawcę w tym procesie?

Zmiana jako proces Przekwalifikowanie jest procesem zmiany, z którym wiążą się również koszty psychologiczne (osłabienie poczucia bezpieczeństwa oraz komfortu, w związku z zaistniałą sytuacją oraz stres). Zmiana może być dla pracownika procesem trudnym, podczas którego może on potrzebować wsparcia, może odczuwać niepokój, stres czy złość, mieć trudność z zaakceptowaniem nowej sytuacji.

Trudność w zaakceptowaniu procesu zmiany, wynika również z naszych własnych przekonań. Przekonania – Mity Zawód wybieramy na całe życie i możemy rozwijać się tylko w ramach obranej specjalizacji. Wraz ze zmianą branży Twoje zawodowe życie będzie usłane różami. Zawód zmieniają tylko ludzie, którzy nie potrafią znaleźć pracy w swoim zawodzie. /

pracownik Wsparcie specjalistów w procesie zmian psycholog kierownik coach doradca zawodowy doradca personalny mentor kierownik

Proces przekwalifikowania Ważne jest, żeby proces przekwalifikowania został starannie zaplanowany. Decyzja o zmianie, którą podejmie klient powinna zapaść świadomie, z uwzględnieniem predyspozycji i oczekiwań. Dlatego też powinien to być proces zindywidualizowany. Należy wskazać klientowi korzyści, jakie przyniesie przekwalifikowanie, pokazać mu zmianę, jako lepszą perspektywę, jako możliwość wyjścia z rutyny. Proces zmiany jest inwestowaniem w przyszłość, zarówno pracodawcy, jak i pracownika.

Pracownik może nie mieć świadomości posiadanych kompetencji Pracownik może nie mieć świadomości posiadanych kompetencji. Należy go wspomóc w ich odkryciu, podkreślić zasoby, jakimi dysponuje.

Proces przekwalifikowania Potrzeb i oczekiwań pracodawcy Zasobów i sytuacji pracownika Rynku pracy Przed podjęciem działań należy dokonać analizy:

Korzyści z przekwalifikowania Wybór odpowiedniego kierunku przekwalifikowania oznacza korzyść nie tylko dla pracownika, ale i dla pracodawcy. Pracodawca większe zaangażowanie i lojalność pracowników – mniejsza fluktuacja kadr – mniejsze koszty związane z rekrutacją nowych pracowników wyższe kwalifikacje – większa efektywność – wyższe zyski dla firmy pozytywny wizerunek na rynku – wzrost przewagi konkurencyjnej firmy.

Korzyści z przekwalifikowania Pracownik większe zaangażowanie i energia do wykonywania pracy możliwość pełnego wykorzystania swoich talentów większa pewność siebie możliwość pracy u dotychczasowego pracodawcy odkrycie nowych możliwości.

Dziękuję za uwagę. Klaudia Zagórowicz doradca zawodowy Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Gdańsku Kontakt Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku Ul. Podwale Przedmiejskie 30 80-824 Gdańsk tel.: 58 326 18 01 email: wup@wup.gdansk.pl faks: 58 326 48 94