Organizacja Kuratorium Oświaty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Kuratorium Oświaty w Lublinie Nadzór pedagogiczny Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/2012 r. 1 Lublin, r.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
USTAWA z dnia 8 stycznia 1999 r. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego. (Dz. U. z dnia 12 lutego 1999 r.) Art. 1.1.Przepisy ustawy z dnia 7.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
1 Narada z dyrektorami szkół/placówek województwazachodniopomorskiego sierpnia 2016 r.
Akty prawne opublikowane
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego Łódzkiego Kuratora Oświaty - rok szkolny 2016/2017
zmiany od września w naszych placówkach
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Kuratorium Oświaty w Opolu.
Nowy rok szkolny – nowe przepisy w zakresie organizacji roku szkolnego

Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Programy nauczania.
UCZEŃ OBJĘTY KSZTAŁCENIEM SPECJALNYM – PRAWIDŁOWE ODCZYTYWANIE ORZECZEŃ I OPINII PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NA POTRZEBY SIO OPRACOWAŁY:
Sześciolatek idzie do szkoły
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
kształcących w zawodach
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dokumentacja przebiegu nauczania
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Konferencja dla Dyrektorów
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Arkusze organizacji pracy szkoły
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNYCH
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Opiniowanie zmian do arkuszy organizacji
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Wspomaganie pracy szkół
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Kierunek 3. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Elżbieta Bukowiecka-Górny.
Zapis prezentacji:

Organizacja Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Wydział Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych i Kształcenia Specjalnego (PPK)

§ 18. 1. Do zakresu działania Wydziału Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych i Kształcenia Specjalnego należy w szczególności: sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad publicznymi i niepublicznymi poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz specjalnymi: przedszkolami, innymi formami wychowania przedszkolnego, szkołami podstawowymi, szkołami ponadpodstawowymi, szkołami ponadgimnazjalnymi, gimnazjami, szkołami przysposabiającymi do pracy, młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi, młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii, specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi, specjalnymi ośrodkami wychowawczymi, ośrodkami rewalidacyjno-wychowawczymi, poprzez: ewaluację działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkoli, szkół i placówek, kontrolę przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkoli, szkół i placówek, kontrolę spełniania przez niepubliczne szkoły warunków określonych w art. 14 ust. 3 ustawy, wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek w zakresie ich działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej, monitorowanie pracy przedszkoli szkół i placówek;

2) wykonywanie innych, niż wskazane w pkt 1, zadań i czynności z zakresu nadzoru pedagogicznego, określonych w art. 55 ustawy; 3) udział w komisjach dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego i dyplomowanego, zgodnie z zakresem działania Wydziału; 4) przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach przeniesienia ucznia, który podlega obowiązkowi szkolnemu, do innej szkoły, zgodnie z zakresem działania Wydziału, na wniosek dyrektora szkoły; 5) wykonywanie zadań organu wyższego stopnia, zgodnie z zakresem działania Wydziału w stosunku do: a) organów jednostek samorządu terytorialnego - w sprawach szkół publicznych, zakładanych i prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne oraz szkół i placówek niepublicznych, b) dyrektorów szkół - w sprawach z zakresu obowiązku szkolnego i obowiązku nauki oraz w sprawach skreślenia uczniów z listy uczniów; 6) rozpatrywanie odwołań nauczycieli od oceny dorobku zawodowego oraz oceny pracy z jednostek objętych nadzorem Wydziału; 7) rozpatrywanie odwołań od orzeczeń wydanych przez zespoły orzekające działające w poradniach psychologiczno-pedagogicznych;

8) przygotowywanie opinii, zgodnie z zakresem działania Wydziału, w sprawach: a) powołania na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki osoby niebędącej nauczycielem, b) odwołania nauczyciela ze stanowiska kierowniczego w przypadkach szczególnie uzasadnionych w czasie roku szkolnego bez wypowiedzenia, c) zamiaru likwidacji lub przekształcenia szkoły i placówki prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego, d) zamiaru połączenia szkół prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego w zespół, e) spełniania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy w przypadku szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły ponadgimnazjalnej oraz gimnazjum ubiegających się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności lub w trakcie prowadzenia działalności, na wniosek osoby prowadzącej, f) spełniania wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust.1 pkt 1 ustawy w przypadku niepublicznych młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych ubiegających się o wpis do ewidencji placówek niepublicznych, na wniosek osoby prowadzącej, g) sieci publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych wraz z publicznymi innymi formami wychowania przedszkolnego oraz planu sieci szkół specjalnych, h) arkuszy organizacji pracy przedszkoli, szkół i placówek;

9) dokonywanie oceny pracy dyrektora szkoły lub placówki oraz nauczyciela, któremu czasowo powierzono pełnienie obowiązków dyrektora w porozumieniu z organem prowadzącym; 10) opiniowanie uchwał jednostek samorządu terytorialnego z zakresu działania Wydziału przekazanych przez Wojewodę Podlaskiego; 11) wspomaganie dyrektorów z rejonów wizytacyjnych w zakresie zadań nadzoru pedagogicznego poprzez organizację narad, konferencji, szkoleń oraz w realizacji ich statutowych zadań; 12) rozpatrywanie skarg i wniosków w zakresie działania Wydziału; 13) udział w opracowywaniu i przedstawianiu Kuratorowi wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru, we współpracy z Wydziałem Szkół Ponadpodstawowych, Ponadgimnazjalnych i Gimnazjów; 14) udział w opracowywaniu i przedstawianiu Kuratorowi koncepcji nadzoru pedagogicznego na rok szkolny we współpracy z Wydziałem Szkół Ponadpodstawowych, Ponadgimnazjalnych i Gimnazjów; 15) uczestnictwo w komisjach konkursowych na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki objętej nadzorem Wydziału; 16) wykonywanie innych zadań zleconych przez Kuratora.

Plan nadzoru pedagogicznego Wydziału Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych i Kształcenia Specjalnego

Zadania wskazane przez Ministra Edukacji Narodowej w zakresie ewaluacji: Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Kształtowane są normy społeczne Niepubliczne Przedszkole Specjalne „Promis” w Bielsku Podlaskim Niepubliczne Przedszkole Specjalne Dla Dzieci Niepełnosprawnych „Mini-Mini”, w Hajnówce Niepubliczne Przedszkole Specjalne „Jasny Cel” w Białymstoku Niepubliczne Przedszkole Terapeutyczne „Przyjazny Domek” w Białymstoku Przedszkole Terapeutyczne „Zaczarowany Zakątek” w Białymstoku Przedszkole Specjalne nr 9 w Suwałkach dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym, z autyzmem oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi  

Zadania wskazane przez Ministra Edukacji Narodowej w zakresie kontroli planowych: Ocena prawidłowości współpracy poradni psychologiczno-pedagogicznych z przedszkolami i szkołami (listopad’17 – czerwiec’18) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1 w Łomży Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 2 w Łomży Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Dąbrowie Białostockiej Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Sejnach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Sokółce Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Suwałkach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Zambrowie Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bielsku Podlaskim Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Hajnówce Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1 w Białymstoku Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 2 w Białymstoku Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Augustowie   cd

Zadania wskazane przez Ministra Edukacji Narodowej w zakresie kontroli planowych: Ocena prawidłowości współpracy poradni psychologiczno-pedagogicznych z przedszkolami i szkołami (listopad’17 – czerwiec’18) 13. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Grajewie 14. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolnie 15. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Mońkach 16. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wysokiem Mazowieckiem 17. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach 18. Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Białymstoku 19. Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Siemiatyczach 20. Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci I Młodzieży ze Specjalnymi Potrzebami Rozwojowymi I Edukacyjnymi w Białymstoku 21. Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci I Młodzieży z Zaburzeniami Emocjonalnymi w Białymstoku 22. Specjalistyczna Publiczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Białymstoku Dla Dzieci Ze Spektrum Autyzmu

Zadania wskazane przez Ministra Edukacji Narodowej w zakresie monitorowania: Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej we wszystkich typach szkół (listopad’17- marzec’18) Przedszkola specjalne Szkoły podstawowe specjalne Gimnazja specjalne Licea ogólnokształcące specjalne Technika specjalne Zasadnicze szkoły zawodowe specjalne Szkoły specjalne przysposabiające do pracy Branżowe szkoły I stopnia specjalne

Zadania wskazane przez Podlaskiego Kuratora Oświaty w zakresie ewaluacji: Wychowankowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Wychowankowie są aktywni Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy „Promyk” w Goniądzu im. Unii Europejskiej Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Augustowie

Zadania wskazane przez Podlaskiego Kuratora Oświaty w zakresie kontroli doraźnych: Kontrola wykonania zaleceń wydanych w roku szkolnym 2016/2017 na podstawie art. 55 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe Kontrola spełniania warunków określonych w art. 14 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2017 roku – Prawo oświatowe przez szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych Kontrola w zakresie organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli

Zadania wskazane przez Podlaskiego Kuratora Oświaty w zakresie kontroli doraźnych: Kontrola wykonania zaleceń wydanych w roku szkolnym 2016/2017 na podstawie art. 55 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „Błękitny Delfin” w Wasilkowie Specjalistyczna Publiczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogicznej dla dzieci ze spektrum autyzmu w Białymstoku Niepubliczna Szkoła Podstawowa dla Dzieci z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu „Uśmiech w Białymstoku” Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy w Zespole Szkół nr 16 w Białymstoku Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Siemiatyczach Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Białymstoku Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ADA w Białymstoku Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „Jaś i Małgosia” w Białymstoku cd

Zadania wskazane przez Podlaskiego Kuratora Oświaty w zakresie kontroli doraźnych: Kontrola wykonania zaleceń wydanych w roku szkolnym 2016/2017 na podstawie art. 55 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe 9. Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Allegro w Białymstoku 10. Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Alter w Białymstoku 11. Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Białymstoku 12. Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Białymstoku 13. Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Terapia w Białymstoku 14. Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Łomży 15. Szkoła Podstawowa nr 8 w Zespole Szkół Specjalnych w Łomży 16. Gimnazjum nr 6 Specjalne w Augustowie 17. Gimnazjum nr 7 Specjalne w Augustowie 18. Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy nr 4 w Augustowie

Zadania wskazane przez Podlaskiego Kuratora Oświaty w zakresie kontroli doraźnych: Kontrola spełniania warunków określonych w art. 14 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2017 roku – Prawo oświatowe przez szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy przy Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Perkach Karpiach Oddziału Regionalnego Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Łomży Ośrodek Szkolno-Terapeutyczno-Opiekuńczy dla Dzieci i Młodzieży ze Spektrum Autyzmu w Białymstoku. Szkoła Przysposabiająca do Pracy. Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy AKTYWNI w Białymstoku Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy w Kostrach Noskach Niepubliczna Szkoła Podstawowa Specjalna im. św. Siostry Faustyny Kowalskiej dla Dzieci i Młodzieży ze Spektrum Autyzmu i Niepełnosprawnością Intelektualną w Białymstoku Niepubliczna Szkoła Podstawowa Specjalna dla dzieci i młodzieży z autyzmem „Akademia Tygrysa” w Białymstoku

Zadania wskazane przez Podlaskiego Kuratora Oświaty w zakresie kontroli doraźnych: Kontrola w zakresie organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli Szkoła Podstawowa nr 46 Specjalna w Białymstoku Zespół Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Bielsku Podlaskim Szkoła Podstawowa Specjalna nr 35 w Białymstoku Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Hajnówce Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach Młodzieżowe Centrum Edukacji I Readaptacji Społecznej w Goniądzu Zespół Szkół Specjalnych w Siemiatyczach Specjalny Ośrodek Szkolno-Wycharczy im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku Szkoła Podstawowa Specjalna nr 1 w Suwałkach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolnie Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Zambrowie Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wysokiem Mazowieckiem Szkoła Podstawowa Specjalna nr 8 w Łomży Szkoła Podstawowa Specjalna nr 3 w Grajewie

Zadania wskazane przez Podlaskiego Kuratora Oświaty w zakresie wspomagania: 1. Cykliczne narady z dyrektorami szkół i placówek w rejonach wizytacyjnych. 2. Zamieszczanie przykładów „Dobrych praktyk” oraz obowiązujących przepisów dotyczących zakresu działania wydziału – na stronie internetowej Kuratorium Oświaty. Będzie opracowana procedura, prosimy o przekazywanie informacji. 3. Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek Poradnia – Uczeń – Szkoła (w poszczególnych powiatach na terenie całego województwa) – 6 konferencji