Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chroń środowisko- segreguj odpady
Advertisements

Akcje ekologiczne w Szkole Podstawowej w Łowiczku
Lokalny ekorozwój-XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Małgorzata Szymla klasa V B
Mielec i Ekologia Szkoła Podstawowa nr 1 w Mielcu
„Bezbronne i bezdomne zwierzęta mojej okolicy”
Nasz projekt „Recykling- szansa dla ochrony środowiska. Szkolna akcja zbierana makulatury” Adrian Kordek Robert Kordek Wojciech Grudziądz Mateusz Ceberek.
Przygotował: Michał Woźniak
EKOLOGICZNIE I EKONOMICZNIE
Zbierając makulaturę chronisz naturę
Dzieci dla Ziemi - Fundacja Fundacja powstała w 2010 roku z inicjatywy osób, które dostrzegają wielkie potrzeby pogłębiania świadomości ekologicznej naszego.
DRUGIE ŻYCIE ŚMIECI.
Projekt FWIE Pilotażowa selektywna zbiórka odpadów w systemie workowym na terenie Dzielnicy VII w Krakowie - uzasadnienie Dobry przykład" gmin, w których.
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
Śmieci mniej , ziemi lżej.
Wyk. Oliwia Bartosik kl. II e
Konferencja otwierająca projekt Elektro – nie – śmieci Debata: Jak przeprowadzić skuteczną kampanię edukacyjną nt. elektrośmieci w naszym mieście?
Makulatura - czy warto ją zbierać?
Prezentację wykonała opiekunka SKE mgr Ewa Straszak
NASZ WSPÓLNY DOM.
Czy gimnazjaliści wiedzą jak właściwie postępować z odpadami?
Prezentacja zawiera 10 slajdów o łącznej pojemności 9,26MB
Projekt edukacyjny Postawy proekologiczne uczennic Ośrodka oraz mieszkańców społeczności lokalnej.
Ekologia w gospodarstwie domowym
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
„Jak było do tej pory?” Ocena działań ekologicznych podjętych w naszej szkole i prezentacja nowych pomysłów.
Akcja Sprzątania Świata Zespół Szkół nr2 im.A.Świętochowskiego
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
ODPADY A ŚRODOWISKO.
Naturalne zagrożenie dla Ziemi
ODPADY – WIEM JAK Z NIMI POSTEPOWAĆ
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
ZNAKI EKOLOGICZNE CZYLI E K O - Z N A K I
Joanna Pawłowska-Kramer nauczyciel przyrody SP nr 31 w Częstochowie
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
RADY NA ODPADY. Kupuj świadomie Nie ulegaj modzie i reklamie Wybieraj produkty bezodpadowe lub łatwe do utylizacji po zużyciu.
„EKO – JA segregacja i recykling moją przyszłością”
Olgierd Dziedzic & Radosław Wasiak. Zasada czterech R.
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
Jestem przyjacielem lasu!
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
Zestawienie wyników dwukrotnych pomiarów zużycia zasobów naturalnych w gospodarstwach domowych uczniów Analiza pomiarów.
Jak dbać o Ziemię ?.
Wykonała grupa uczniów koła fizycznego „Fizykomania” z Gimnazjum nr 8 w Łodzi Czy zawartość CO 2 w napoju C-C wpływa na ocieplenie naszego klimatu? Konkurs.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
MY i nasze śmieci.
Siły natury (zdjęcie wodospadu).
ZIEMIA NASZĄ MATKĄ -CHROŃMY JĄ
EKOZONA Zespo ł u Szkó ł Zawodowych nr 1 w Zdu ń skiej Woli.
PROGRAM EKOLOGICZNY „MOJA EKOPRZYGODA” realizowany w ZSiP w Czerniewicach w roku szkolnym 2014/2015.
Zagospodarowanie odpadów
MAKULATURA Źródło: Krzysztof Świerkosz i Mariusz Sołtysik. MNIEJ ODPADÓW? TAK! Wrocław : Stowarzyszenie Ekologiczne „EKO-UNIA” i „EKO-EDUKACJA” 2009.
Recykling. Definicja Recykling, (ang. recycling) – jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych.
Zanim utoniemy w „śmieciach” Krakowski system gospodarki odpadami komunalnymi.
Ograniczenie ilości surowców zużytych do wytworzenia produktu Nieszkodliwy sposób wytwarzania Zminimalizowane zużycie energii na każdym etapie produkcji.
Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”
Chcemy być szczupli, zdrowi i mądrzy. Warsztaty Ekologiczne Dbamy o naszą Ziemię.
● GUS podał, że w Polsce nadal jest bardzo dużo dzikich wysypisk śmieci, mimo że ich liczba spada. W poprzednim roku tego typu miejsc było 2539.
Segregacja i przetwarzanie odpadów Grupa projektowa klasy 1 D Zespół Szkół nr 1 Gimnazjum nr 1 Koluszki, 2010/2011.
EKOLOGIA.
Ekologia.
Autor: Kacper Nowak II A
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
Zbiórka surowców wtórnych – I semestr roku szkolnego 2017/2018
Temat: Sgregacja odpadów, jak żyć ekologicznie. Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. W Polsce obecnie wytwarza.
Informacje ogólne. Informacje ogólne Ile odpadów wytwarzamy w ciągu roku?
Zapis prezentacji:

Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!

Makulatura – niepotrzebne lub zniszczone wyroby papiernicze, nadające się bezpośrednio do wtórnego wykorzystania w innych celach niż były przeznaczone pierwotnie lub nadające się jako jeden z surowców do produkcji nowego papieru.

Problemy -Zbyt duża ilość odpadów papierniczych -Niepotrzebne marnowanie wody i energii -Nadmierna wycinka drzew

Główne cele projektu -Ograniczyć ilość odpadów papierniczych -Chronić lasy -Zmniejszyć wykorzystanie energii elektrycznej -Ograniczyć zużycie wody

Etapy realizacji projektu: 1.Ogłoszenie konkursu w szkole. 2.Wykonanie plakatu informacyjnego. 3.Zbiórka makulatury od uczniów. 4.Pakowanie, ważenie i segregowanie makulatury. 5.Wyłonienie zwycięzcy konkursu. 6.Uroczyste wręczenie dyplomów i nagród. 7.Podsumowanie projektu plakatem i prezentacją. 8.Oddanie makulatury do punktu skupu odpadów.

Papier można odzyskiwać aż do siedmiu razy i dzięki temu zużywamy mniej drzew i energii przy produkcji nowego. Dwie  tony odzyskanej makulatury odpowiadają rocznej emisji spalin wytwarzanych przez jeden samochód osobowy.

Opis naszej pracy W tym roku po raz trzeci zorganizowaliśmy wielką zbiórkę makulatury w naszej szkole. Łącznie całkowita ilość odzyskanego surowca wyniosła 1730 kg.

Dodając do tej ilości wyniki zbiórki z lat poprzednich w sumie daje nam to ilość prawie 5 ton. Z tego wynika, iż uratowaliśmy już około 85 drzew. Wszyscy uczniowie naszej szkoły mocno zaangażowali się w zbiórkę.

Wyniki indywidualne Uczniowie którzy w tym roku zebrali największą ilość makulatury to : I Miejsce : Izabela Bartos (Kl. II A) 227,3 kg II Miejsce : Oliwia Ujma (Kl. I B) 198,9 kg III Miejsce : Julia Chojnacka (Kl. III B) 158,2 kg IV Miejsce : Paweł Wieczorek (Kl. II A) 157,8 kg V Miejsce : Szymon Muszalik (Kl. II A) 145,7 kg VI Miejsce : Ela Buchenfeld (Kl. II A) 138 kg

Wyniki klasowe I Miejsce : Kl. II A – 725,2 kg II Miejsce : Kl. I B – 339,8 kg III Miejsce : Kl. III B - 234,8 kg IV Miejsce : Kl. I A – 184,4 kg V Miejsce : Kl. III A – 140,7 kg VI Miejsce : Kl. II B – 85,8 kg

Nasza samoocena Udało nam się przeprowadzić zbiórkę makulatury oraz zmobilizować uczniów naszej szkoły do wspólnego działania. Największą trudność stanowiło ważenie i segregowanie surowca. Jesteśmy zadowoleni z dobrych wyników naszej akcji. Projekt nauczył nas współpracy oraz dbania o naszą planetę.

Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim za wkład i zaangażowanie. Korzyści dla nas, dla Ziemi, dla pokoleń jest wiele. Na wysypisku i wokół nas będzie mniej śmieci. Oszczędzimy zasoby wodne i energetyczne.   

Uczniowie realizujący projekt edukacyjny: Karolina Badora Michał Nokielski Paweł Wieczorek Oliwia Myrcik Wiktoria Klukowicz Opiekun projektu edukacyjnego: mgr Daria Płaszczymąka Dziękujemy za uwagę 