WYMAGANA DOKUMENTACJA DO TECZEK AWANSU ZAWODOWEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Zasady konstruowania programów projakościowych
Awans zawodowy nauczycieli - terminy
Awans zawodowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w świetle obowiązujących przepisów Autor: Joanna Dembowa.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Awans zawodowy nauczycieli -kilka uwag
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA oprac. Aleksandra Bek i Małgorzata Rzepa
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
SPRAWY RÓŻNE.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela dyplomowanego Renata Lipniewska,
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Płock, październik 2014 roku
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Język obcy w przedszkolu
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela „ Jaki awans zawodowy nauczycieli?” Warszawa, 23 czerwca 2010 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Przygotowanie dokumentacji: podstawa prawna
Awans zawodowy nauczyciela mianowanego na nauczyciela dyplomowanego
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Szkoła Nauczycielem stoi
Zmiany w procedurze uzyskania stopni awansu zawodowego
Awans zawodowy nauczycieli
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI Opracowanie Jolanta Bedner
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – Zmiany w procedurach prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela r. LESZEK ZALEŚNY.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

WYMAGANA DOKUMENTACJA DO TECZEK AWANSU ZAWODOWEGO

UKŁAD TECZKI 1.       Możemy kupić plastikowe skoroszyty, w które kolejno włożymy poszczególne części dokumentacji składającej się na teczkę (przygotowujemy też, tzw. strony działowe z tytułami poszczególnych paragrafów). 2.       Rezygnujemy ze skoroszytów, przygotowujemy tylko strony działowe, pod którymi zamieszczamy poszczególne dokumenty oraz opisy.

( FORMALNA) CZĘŚĆ I

DOKUMENTACJA NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Adres domowy: Adres miejsca pracy:

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe § 9 ust.1 pkt 1 Kserokopie dyplomów ukończenia studiów Kserokopie dyplomów ukończenia studiów podyplomowych Akt nadania awansu na stopień nauczyciela mianowanego

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Zaświadczenie dyrektora szkoły o wymiarze zatrudnienia oraz zajmowanym stanowisku ( § 9 ust.1 pkt 2 )

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Zatwierdzony Plan Rozwoju Zawodowego ( § 9 ust.1 pkt 3 )

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego za okres stażu ( § 9 ust.1 pkt 3 )  

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Ocena dorobku zawodowego za okres stażu ( § 9 ust.1 pkt 4 )  

CZĘŚĆ II

Maja Kowal nauczyciel mianowany Szkoła Podstawowa nr 3 w Głogowie DOKUMENTACJA POTWIERDZAJĄCA SPEŁNIENIE WYMAGAŃ NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Maja Kowal nauczyciel mianowany Szkoła Podstawowa nr 3 w Głogowie

W teczkach dotyczących paragrafu 8 ust W teczkach dotyczących paragrafu 8 ust.2 pkt 1 ,2 ,3 piszemy OPIS I ANALIZĘ naszych działań ze wskazaniem w szczególności wpływu podejmowanych działań na podniesienie jakości realizowanego w szkole procesu dydaktyczno – - wychowawczego

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły   § 8 ust. 2 pkt 1

Przedstawiamy pozytywne efekty w pracy na skutek wdrożenia działań Przedstawiamy pozytywne efekty w pracy na skutek wdrożenia działań . Mogą to być również przedsięwzięcia i programy. PRZYKŁADY: - Wszelkie formy kształcenia i doskonalenia - Prowadzenie rad szkoleniowych - Pedagogizacja rodziców - Programy własne , projekty edukacyjne, programy naprawcze, prozdrowotne, ekologiczne, sportowe - Przygotowywanie uczniów i udział w różnorodnych konkursach - Różne formy promocji szkoły w środowisku - Przykłady oryginalnych rozwiązań dydaktycznych - Opisy ciekawych zajęć dydaktycznych - Organizowanie wycieczek

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ( § 8 ust. 2 pkt 2 )

Nauczyciel powinien opisać konkretne sposoby wykorzystywania technologii informacyjnej i komunikacyjnej: - w procesie dydaktyczno – wychowawczym - w badaniach pedagogicznych, psycholog. - w terapii, w profilaktyce - w organizacji warsztatu pracy Wskazać jaki wpływ miały nasze działania na podniesienie jakości szkoły, jaka była ich celowość i efekty ich wdrożenia

PRZYKŁADY Stosowanie i wykorzystanie Internetu w życiu codziennym i w pracy Publikacje w Internecie Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych ( scenariusze lekcji , testy, karty pracy , prezentacje multimedialne Umieszczanie informacji na stronach szkoły nt. organizowanych konkursów ,wynikach Prowadzenie lekcji otwartych z wykorzystaniem TI Ukończenie kursów dotyczących stosowania TI i TK Organizowanie konkursów przedmiotowych z wykorzystaniem TK (prace literackie, książeczki w wydruku komputerowym

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć   ( § 8 ust. 2 pkt. 3 )

Nauczyciel powinien wykazać się : posiadaną umiejętnością pracy z innymi nauczycielami opisać proces dzielenia się wiedzą i umiejętnościami, wskazać sposoby realizacji ,przebieg zajęć,efekty działań i ich skuteczność PRZYKŁADY: - lekcje koleżeńskie , zajęcia otwarte dla nauczycieli - publikacje tradycyjne i elektroniczne - pełnienie funkcji opiekuna stażu - propagowanie nowatorskich sposobów działań jako wychowawca i nauczyciel - współpraca z nauczycielami innych przedmiotów - opracowanie i upowszechnienie testów, scenariuszy zajęć - wygłoszenie referatów, wspólnie opracowane scenariusze

W teczkach dotyczących paragrafu 8 ust W teczkach dotyczących paragrafu 8 ust.2 pkt 4 a,b,c,d,e,f piszemy SPRAWOZDANIA Z REALIZACJI ZADANIA

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Dokumentacja realizacji co najmniej trzech zadań z wymienionych w § 8 ust. 2 pkt. 4 Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich §8 ust. 2 pkt 4 a

W sprawozdaniu dotyczącym opracowania i wdrożenia programu: Zamieszczamy cel , któremu ma służyć program Przedstawiamy sposób wdrożenia , realizacji i ewaluacji programu Określamy na podstawie wniosków z ewaluacji, jakie efekty przyniósł wdrożony program Uzasadniamy potrzebę kontynuowania zajęć w kolejnych latach na podstawie zewaluowanego i ewentualnie zmodyfikowanego programu

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Wykonywanie zadań doradcy metodycznego ,egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej..... §8.ust.2 pkt.4 b

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Dokumentacja realizacji co najmniej trzech zadań z wymienionych w § 8 ust. 2 pkt 4   Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych § 8. ust. 2 pkt 4 c

W tym punkcie można umieścić to co nie mieściło się w innych punktach np. w 8.2.1 lub w 8.2.4 a

W sprawozdaniu należy uwzględnić różne działania podejmowane przez nauczyciela, które umożliwiają poszerzenie zakresu działań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych szkoły PRZYKŁADY: - Ukończone formy doskonalenia zawodowego lub nowe kwalifikacje (ale tylko takie, które poszerzą zakres działań szkoły, np. prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych czy nowego przedmiotu - Organizacja i przygotowanie wystaw - Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” szkoły - Organizowanie konkursów przedmiotowych - Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów , wypoczynku dla dzieci

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Dokumentacja realizacji co najmniej trzech zadań z wymienionych w § 8 ust. 2 pkt Uzyskiwanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym § 8 ust.2 pkt 4 d Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Dokumentacja realizacji co najmniej trzech zadań z wymienionych w § 8 ust. 2 pkt 4    Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami  § 8. ust. 2 pkt 4 e

W sprawozdaniu należy opisać zadania realizowane we współpracy z innymi, uwzględnić swój wkład w realizację zadania oraz zwrócić uwagę na uzyskane efekty PRZYKŁADY: Współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji,pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich Współpraca z samorządem poprzez udział w projektach i programach przez niego organizowanych Współpraca z Domami Dziecka, z domem spokojnej starości Współpraca z sądami, poradniami specjalistycznym Podejmowanie działań na rzecz zapobiegania przestępstwom i patologiom w rodzinie

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Dokumentacja realizacji co najmniej trzech zadań z wymienionych w § 8 ust. 2 pkt 4 Uzyskanie innych znaczących osiągnięć § 8. ust. 2 pkt 4 f 

- Nagrody MENiS - Powołanie fundacji, prowadzenie akcji charytatywnych - Pozyskanie środków finansowych ( na rozbudowę bazy szkoły , pracowni informatycznej, remont szkoły - Uzyskanie znaczących miejsc na olimpiadach i konkursach przez naszych uczniów - Organizacja międzyszkolnych imprez integrujących lokalną młodzież( konkursy, festyny, przeglądy teatrzyków)

Maja Kowal , n-l mianowany Szkoła Podstawowa nr3 w Głogowie Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony § 8 ust.2 pkt 5

Prezentację dokonaną na podstawie: 1 Prezentację dokonaną na podstawie: 1. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004r. 2.Materiałów edukacyjnych Ogólnopolskiego Programu Doskonalenia Przewodniczących Komisji Kwalifikacyjnych i Egzaminacyjnych, CODN w W-wie przygotowała: Ludmiła Bukowska n - l Szkoły Podstawowej nr 3 w Głogowie