Współczesne przemiany struktury miast i obszarów metropolitalnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej metropolii - ruch rowerowy dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet.
Zmiany regulacji prawnych dotyczących planowania przestrzennego w kontekście realizacji KPZK 2030 Dariusz Brzozowski, BPP w Lublinie Spotkanie zespołu.
Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Trybunalskim Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Metody ewaluacji projektów inwestycyjnych w sektorze nieruchomości komercyjnych mgr Małgorzata Waszkiewicz
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
CELE STRATEGICZNE Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Artur Szymon Michalski – Zastępca Prezesa Zarządu NFOŚiGW Warszawa Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Aktualna oferta finansowa.
CELE STRATEGICZNE Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania.
Badanie ewaluacyjne finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawko-Pomorskiego.
Justyna Danielewicz Małgorzata Żak-Skwierczyńska Uniwersytet Łódzki DELIMITACJA WARSZAWSKO-ŁÓDZKIEGO OBSZARU FUNKCJONALNEGO W STRATEGII ROZWOJU WARSZAWSKO.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
ZIT ZIT Plus = METROPOLIA.
MODUŁ OBSŁUGI PRAC I ZADAŃ URZĄDZENIOWO-ROLNYCH Zapraszamy na prezentację.
Projekt koncepcyjny zagospodarowania Rynku Starego Miasta oraz obszaru staromiejskiego w Rawie Mazowieckiej. BRANŻA DROGOWA Opracował: mgr inż. Krzysztof.
Politechnika Krakowska
Wpływ zróżnicowanej gospodarki przestrzennej
„POROZMAWIAJMY O …………”
Dofinansowanie UE [PLN]
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
MAM PRAWO WIEDZIEC I DZIAŁAĆ!
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
Ewaluacja LSR Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
kształcących w zawodach
„Zarządzanie szkołą” 13 listopada 2017 r.
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
Zastosowanie metody DEA do oceny efektywności działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego w ujęciu województw w Polsce Barbara Fura Uniwersytet.
Edukacja globalna w przestrzeni lokalnej
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
PROCESY SZLIFOWANIA POWIERZCHNI ŚRUBOWYCH
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 18 kwietnia 2018 r.
Wyniki pomiarów natężenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM Trójmiasto Sp. z o.o. oraz badań preferencji i.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, czerwca 2018 r.
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+
Ograniczanie zużycia energii w Gminie - rola Energetyków Gminnych
Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska?
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Rodzina jako system, funkcje rodziny w kontekście diagnozy sytuacji dziecka dr J. Matejek.
Rozbudowa PSZOK w Sandomierzu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
REJESTRY, EWIDENCJE I ARCHIWA PROWADZONE PRZEZ MPU
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
NARODOWY PROGRAM FORESIGHT „POLSKA 2020”
WIELOFUNKCYJNOŚĆ OBSZARÓW
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Współczesne przemiany struktury miast i obszarów metropolitalnych Panel: Problemy planowania terenów miejskich i metropolitarnych Wojciech Suchorzewski Politechnika Warszawska Katowice, 23 wreśnia 2016

Kopenhaga – 5 Finger Plan Start – 1947 Konsekwentna realizacja – Plan 2007 Układ „wielopalczasty”, pasma obsługiwane sprawnym transportem publicznym Zasada bliskości stacji/przystanku: budynki pow.1500m2 max.600 m od stacji Tereny zielone między pasmami

Warszawski Zespół Miejski „Optymalizacja warszawska”- 1964 Wyniki analizy Proponowana klasyfikacja jednostek zagospodarowania przestrzennego dla roku 1985

Warszawa SUiKZP 2006 Rys. 17 Struktura funkcjonalno- przestrzenna Chłonność 3 mln mieszkańców

Planowana struktura funkcjonalno- przestrzenna w roku 1985 Warszawa Plan rozwoju 1970 Planowana struktura funkcjonalno- przestrzenna w roku 1985 Stan 2013 i plany rozwoju 5

Wnioski Funkcjonalno-przestrzenna struktura (SFP) miasta ma istotny wpływ na energochłonność i transportochłonność życia i gospodarki oraz jakość środowiska w miastach i ich otoczeniu. Kontrolowanie popytu na transport jest jednym z kluczowych celów polityki zrównoważonego rozwoju (ZR). Kształtowanie systemu transportu jest efektywnym środkiem stymulowania pozytywnych przekształceń SFP’ Koordynacja planowania przestrzennego i transportu jest skutecznym środkiem osiągania celów ZR. Niestety w Polsce planowanie przestrzenne nie pomaga w realizacji celów zrównoważonego rozwoju miast. Jedną z głównych przyczyn jest stan prawny. Konieczna jest „całkowita reforma systemu planowania przestrzennego” (KPZK 2011) i polityki miejskiej (GKUA, PRGP, TUP, SARP, UMP , PKE i in.)

Dziękuję za uwagę! W.Suchorzewski@il.pw.edu.pl 7 7