Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Badanie zagrożeń związanych z poznawaniem nowych osób
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Badanie Beneficjentów Ostatecznych Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich Toruń, 20 czerwca 2007 Projekt współfinansowany.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Pytania konkursowe.
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport listopad-grudzień 2006.
Biznes Trendy opiniaAdHoc Agencja Badań Rynku OPINIA Wrzesień 2006.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Instytut Statystyki i Demografii
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
Beata Toboła.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Zapis prezentacji:

Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów

2 Spis treści Cel i metodologia badania Wyniki wyszukiwania – linki sponsorowane Wyniki wyszukiwania……… Opinie Klientów NetSprint ……………………………………………………………………………………………. Demografia

3 Cel i metodologia badania

4 Głównym celem badania było uzyskanie informacji na temat: –oceny sposobów prezentacji wyników wyszukiwania w formie linków sponsorowanych; –oceny sposobów prezentacji wyników wyszukiwania. Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były w dniach lutego Analizą objęto internautów w wieku co najmniej 15 lat, którzy zadeklarowali korzystanie z jakiejkolwiek wyszukiwarki internetowej oraz wypełnili ankietę do końca. Z pośród tych osób wyodrębniono najliczniejsze kategorie wiekowe oraz odpowiadającą im pod względem udziału w próbie, trzecią kategorię wiekową. W ten sposób wydzielono trzy grupy ankietowanych: najmłodszą (15-20 lat), średnią (25-34 lata) i najstarszą (45 lat i powyżej). Dla wyłonionych w ten sposób grup przeprowadzono dodatkowe analizy. Oprócz tego ogół ankietowanych został podzielony na dwie grupy w oparciu o płeć. Dla wyodrębnionych w ten sposób grup przeprowadzono analizy, analogiczne jak dla wyróżnionych kategorii wiekowych. Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z grudniowego badania Interbus TNS OBOP. Dane zawarte w rozdziale Opinie Klientów NetSprint pochodzą z Badania satysfakcji i potrzeb Klientów NetSprint. Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych rozsyłanych pocztą elektroniczną do Klientów NetSprint.pl. Ankiety rozesłane zostały 03 lutego i zbierane były do 08 lutego 2006 roku. Analizą objęto 81 Klientów współpracujących z NetSprint.pl, którzy wypełnili ankietę do końca.

5 Wyniki wyszukiwania – linki sponsorowane

6 62,3% badanych twierdzi, że odróżnia linki sponsorowane od pozostałych wyników wyszukiwania. Jednak rozważając uzyskane dane w podziale na płeć to tylko nieco ponad połowa kobiet (53,2%) odróżnia linki sponsorowane od pozostałych wyników wyszukiwania. W przypadku mężczyzn analogiczny wskaźnik wyniósł 69,5%. Co ciekawe najwyższy odsetek osób, które odróżniają linki sponsorowane od pozostałych wyników wyszukiwania zanotowano wśród osób powyżej 45 roku życia (69,1%). 55,1 % badanych twierdzi, że nigdy nie klika na linki sponsorowane lub klika na nie rzadko. Natomiast 11,0% twierdzi, że klika na linki sponsorowane często lub zawsze. 67,2% kobiet twierdzi, że nie klika lub klika rzadko na wyniki wyszukiwania w formie linków sponsorowanych. Analogiczny wynik dla mężczyzn jest o 19,3 punktów procentowych niższy (47,9%). Co ciekawe, wśród najstarszych internautów (45 lat i więcej) tylko 6,3% odpowiedziało, że nigdy nie klika na linki sponsorowane. Wynik ten jest znacznie niższy niż dla pozostałych grup wiekowych. 46,6% osób ocenia strony, które otworzyły się po kliknięciu na linki sponsorowane, jako czasami przydatne. 9,3% osób twierdzi, że takie strony nigdy nie są przydatne. Co ciekawe 55,8% kobiet uważa, że strony, które otwierają się po kliknięciu na linki sponsorowane są rzadko przydatne lub nigdy nie są przydatne. Podobnego zdania jest 34,9% mężczyzn. Warto zaznaczyć, że dla 60,0% osób powyżej 45 roku życia strony otwierające się po kliknięciu na linki sponsorowane są czasami przydatne. 54,9% osób rzadko lub nigdy nie czyta opisów linków sponsorowanych. Takie opisy czyta czasami 31,8% ankietowanych. Natomiast zawsze takie opisy czyta 5,0% mężczyzn i 1,5% kobiet. 24,7% badanych deklaruje, że czyta tylko do 3 opisów włącznie z linkami sponsorowanymi. 14,4% czyta od 3 do 5 opisów. Największy odsetek internautów (27,1%) deklaruje, że czyta od 5 do 10 opisów wyników wyszukiwania włącznie z linkami sponsorowanymi. Wśród mężczyzn największy odsetek deklaruje, że czyta do 3 opisów wyników wyszukiwania (29,5%). Natomiast wśród kobiet największy odsetek (31,6%) deklaruje czytanie od 5 do 10 opisów wyników wyszukiwania. Z kolei prawie połowa (44,6%) internautów w wieku 45 lat i więcej deklaruje, że czyta tylko do 3 opisów wyników wyszukiwania. Najmłodsza grupa internautów (15-20 lat) najczęściej czyta od 5 do 20 opisów wyników wyszukiwania (54,3%).

7 18,0% ankietowanych deklaruje, że czasami zapamiętuje adresy stron internetowych, prezentowanych jako linki sponsorowane. 38,4% twierdzi, że nigdy nie zapamiętuje takich adresów, natomiast 8,1% deklaruje, że zapamiętuje takie adresy zawsze bądź często. Co warte podkreślenia, 9,3% osób z najmłodszej badanej grupy (15-20 lat) deklaruje, że często zapamiętuje adresy stron internetowych, które były prezentowane w wynikach wyszukiwania jako linki sponsorowane. 25,0% respondentów twierdzi, że czasami zdarza im się wchodzić na strony internetowe, których adresy zapamiętali, gdy były wyświetlone jako linki sponsorowane. 6,0% deklaruje, że robi to często. 1/10 najmłodszych internautów (15-20 lat) deklaruje, że często wchodzi na strony, których adresy zapamiętali, gdy były prezentowane jako linki sponsorowane (10,8%). Według 73,8% ankietowanych korzystanie przez firmę z linków sponsorowanych nie wpływa na jej wiarygodność. Jednak 14,0% badanych uważa, że jeśli firma korzysta z linków sponsorowanych to staje się bardziej wiarygodna. Tak też twierdzi 16,3% mężczyzn oraz 21,9% osób w wieku lata.

8 Czy odróżnia Pan(i) linki sponsorowane (wyświetlające się na samej górze) od pozostałych wyników wyszukiwania? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

9 Czy odróżnia Pan(i) linki sponsorowane (wyświetlające się na samej górze) od pozostałych wyników wyszukiwania? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

10 Czy odróżnia Pan(i) linki sponsorowane (wyświetlające się na samej górze) od pozostałych wyników wyszukiwania? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

11 Jak często klika Pan(i) na linki sponsorowane? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

12 Jak często klika Pan(i) na linki sponsorowane? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

13 Jak często klika Pan(i) na linki sponsorowane? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

14 Jak często strony, które otwierają się po kliknięciu na linki sponsorowane, ocenia Pan(i) jako przydatne? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

15 Jak często strony, które otwierają się po kliknięciu na linki sponsorowane, ocenia Pan(i) jako przydatne? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

16 Jak często strony, które otwierają się po kliknięciu na linki sponsorowane, ocenia Pan(i) jako przydatne? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

17 Jak często czyta Pan(i) opisy linków sponsorowanych? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

18 Jak często czyta Pan(i) opisy linków sponsorowanych? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

19 Jak często czyta Pan(i) opisy linków sponsorowanych? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

20 Opisy ilu wyników wyszukiwania (włącznie z linkami sponsorowanymi) zazwyczaj Pan(i) czyta? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

21 Opisy ilu wyników wyszukiwania (włącznie z linkami sponsorowanymi) zazwyczaj Pan(i) czyta? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

22 Opisy ilu wyników wyszukiwania (włącznie z linkami sponsorowanymi) zazwyczaj Pan(i) czyta? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

23 Czy zdarzyło się Panu(i) zapamiętać adresy stron internetowych, prezentowanych jako linki sponsorowane? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

24 Czy zdarzyło się Panu(i) zapamiętać adresy stron internetowych, prezentowanych jako linki sponsorowane? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

25 Czy zdarzyło się Panu(i) zapamiętać adresy stron internetowych, prezentowanych jako linki sponsorowane? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

26 Czy zdarzyło się Panu(i) wchodzić na strony internetowe, których adresy zapamiętał(a) Pan(i), gdy były wyświetlone jako linki sponsorowane? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

27 Czy zdarzyło się Panu(i) wchodzić na strony internetowe, których adresy zapamiętał(a) Pan(i), gdy były wyświetlone jako linki sponsorowane? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

28 Czy zdarzyło się Panu(i) wchodzić na strony internetowe, których adresy zapamiętał(a) Pan(i), gdy były wyświetlone jako linki sponsorowane? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

29 Czy korzystanie firmy z linków sponsorowanych wpływa według Pana(i) na jej wiarygodność? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

30 Czy korzystanie firmy z linków sponsorowanych wpływa według Pana(i) na jej wiarygodność? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

31 Czy korzystanie firmy z linków sponsorowanych wpływa według Pana(i) na jej wiarygodność? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

32 Wyniki wyszukiwania

33 Wśród osób, które nie odróżniają linków sponsorowanych od pozostałych wyników wyszukiwania, 35,4% czyta zazwyczaj 5 do 10 wyników wyszukiwania. Powyżej 10 do 20 wyników czyta 25,9%. Natomiast do 3 wyników wyszukiwania czyta 7,9% osób. Z grupy osób, które nie odróżniają linków sponsorowanych od pozostałych wyników wyszukiwania, 13,9% mężczyzn deklaruje, że czyta tylko do 3 wyników wyszukiwania. Analogiczny wynik dla kobiet jest o 11,1 punktów procentowych niższy. 1/4 kobiet czyta od 3 do 5 wyników wyszukiwania (25,3%). Badane grupy wiekowe również wyraźnie różnią się między sobą pod tym względem. 45,4% osób w wieku 45 lat i więcej czyta do 5 wyników wyszukiwania, podczas gdy dla pozostałych grup wiekowych analogiczne wyniki są znacznie niższe – 20,8% dla grupy lat oraz 25,2% dla grupy lata. 38,7% najmłodszych internautów (15-20 lat) czyta od 5 do 10 wyników wyszukiwania, podczas gdy 34,8% osób z grupy wiekowej lata czyta od 10 do 20 wyników wyszukiwania. 10,3% osób, deklaruje, że często zapamiętuje adresy stron internetowych, które były wyświetlone jako wyniki wyszukiwania. Do tego, że czasami zapamiętuje takie adresy, przyznaje się 38,1% badanych. Analizy uwzględniające podział, ze względu na płeć wykazały, że 18,6% kobiet nigdy nie zapamiętuje takich adresów, a jednocześnie 11,8% kobiet deklaruje, że zapamiętuje je często. Często takie adresy zapamiętuje natomiast 14,1% najmłodszych internautów (15-20 lat) oraz 11,4% ankietowanych w wieku lata. Ponad 1/3 badanych (37,5%) deklaruje, że czasami wchodzi na strony internetowe, których adresy zapamiętali, gdy były wyświetlone jako wyniki wyszukiwania. 11,1% twierdzi, że na takie strony wchodzi często. Uwzględniając podział, ze względu na płeć można stwierdzić, że 4,7% mężczyzn zawsze wchodzi na strony, których adresy zapamiętali, gdy były wyświetlone jako wyniki wyszukiwania, natomiast 47,4% mężczyzn wchodzi na takie strony czasami. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku kobiet – 2,9% deklaruje, że zawsze wchodzi na takie strony, a 29,2% że robi to czasami.

34 25,8% ankietowanych deklaruje, że czasami zapamiętuje nazwy firm, których strony znajdują się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania. Jednak 35,3% odpowiada, że rzadko zapamiętuje takie nazwy. Co warte podkreślenia, wśród osób najmłodszych (15-20 lat) aż 37,5% nigdy nie zapamiętuje nazwy firm, których strony znalazły się wśród pierwszych wyników wyszukiwania. W przypadku tego pytania również widać różnice – 6,0% kobiet twierdzi, że zawsze lub często zapamiętuje nazwy firm, których strony znajdują się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania, podczas gdy takiego samego zdania jest 15,5% mężczyzn. Prawie 1/3 badanych (30,2%) uważa, że obecność strony internetowej firmy na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania, zwiększa jej wiarygodność. Takiego zdania jest 36,2% osób w wieku 45 lat i więcej. Natomiast 64,9% uważa, że nie ma to wpływu na wiarygodność firmy. Analiza odpowiedzi na to pytanie w podziale na grupy wiekowe wykazała, że dla 70,1% najmłodszych internautów wiarygodność firmy nie zależy od obecności strony internetowej tej firmy wśród pierwszych wyników wyszukiwania. Wśród osób najstarszych (45 lat i więcej) podobnego zdania jest 59,1%.

35 Treść ilu wyników wyszukiwania zazwyczaj Pan(i) czyta? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

36 Treść ilu wyników wyszukiwania zazwyczaj Pan(i) czyta? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

37 Treść ilu wyników wyszukiwania zazwyczaj Pan(i) czyta? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

38 Czy zdarzyło się Panu(i) zapamiętać adresy stron internetowych, gdy były wyświetlone jako wyniki wyszukiwania? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

39 Czy zdarzyło się Panu(i) zapamiętać adresy stron internetowych, gdy były wyświetlone jako wyniki wyszukiwania? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

40 Czy zdarzyło się Panu(i) zapamiętać adresy stron internetowych, gdy były wyświetlone jako wyniki wyszukiwania? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

41 Czy zdarzyło się Panu(i) wchodzić na strony internetowe, których adresy zapamiętał(a) Pan(i), gdy były wyświetlone jako wyniki wyszukiwania? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

42 Czy zdarzyło się Panu(i) wchodzić na strony internetowe, których adresy zapamiętał(a) Pan(i), gdy były wyświetlone jako wyniki wyszukiwania? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

43 Czy zdarzyło się Panu(i) wchodzić na strony internetowe, których adresy zapamiętał(a) Pan(i), gdy były wyświetlone jako wyniki wyszukiwania? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

44 Czy zapamiętuje Pan(i) nazwy firm, których strony znajdują się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

45 Czy zapamiętuje Pan(i) nazwy firm, których strony znajdują się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

46 Czy zapamiętuje Pan(i) nazwy firm, których strony znajdują się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

47 Czy obecność strony internetowej firm na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania wpływa na wiarygodność tych firm? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

48 Czy obecność strony internetowej firm na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania wpływa na wiarygodność tych firm? Dane dla płci Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

49 Czy obecność strony internetowej firm na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania wpływa na wiarygodność tych firm? Dane dla wybranych grup wiekowych Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

50 Opinie Klientów NetSprint.pl

51 Większość ankietowanych (55.6%) planuje w najbliższej przyszłości zwiększyć swój budżet reklamowy. Natomiast zaledwie 3.7% zamierza go zmniejszyć. Ankietowani najczęściej zgadzali się z następującymi opiniami dotyczącymi kampanii Linku Sponsorowanego: –łatwo rozpocząć kampanię reklamową – 93.9% wskazań –łatwo zarządzać reklamą w czasie jej trwania – 93.8% wskazań –łatwo obserwować statystyki kampanii – 92.6% wskazań. Badani oceniający ofertę Linku Sponsorowanego, najczęściej zgadzali się, że w ofercie tej są przejrzyście przedstawione warunki współpracy (88.9%). Natomiast najczęściej badani nie zgadzali się ze stwierdzeniem, że zawiera ona przejrzyste informacje o możliwych rabatach cenowych (18.5%). Większość ankietowanych (54.3%) pracuje w małych firmach zatrudniających do pięciu osób – w tym 14.8% to osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.

52 Większość ankietowanych (55.6%) planuje w najbliższej przyszłości zwiększyć swój budżet reklamowy. Natomiast zaledwie 3.7% zamierza go zmniejszyć. Ankietowani najczęściej zgadzali się z następującymi opiniami dotyczącymi kampanii Linku Sponsorowanego: –łatwo rozpocząć kampanię reklamową – 93.9% wskazań –łatwo zarządzać reklamą w czasie jej trwania – 93.8% wskazań –łatwo obserwować statystyki kampanii – 92.6% wskazań. Badani oceniający ofertę Linku Sponsorowanego, najczęściej zgadzali się, że w ofercie tej są przejrzyście przedstawione warunki współpracy (88.9%). Natomiast najczęściej badani nie zgadzali się ze stwierdzeniem, że zawiera ona przejrzyste informacje o możliwych rabatach cenowych (18.5%). Większość ankietowanych (54.3%) pracuje w małych firmach zatrudniających do pięciu osób – w tym 14.8% to osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.

53 Czy w najbliższej przyszłości zamierza Pan(i) dokonać zmian w budżecie reklamowym przeznaczonym na promocje w wyszukiwarkach? Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

54 Określenia kampanii Linku Sponsorowanego, z którymi ankietowani najczęściej się zgadzali /odpowiedzi zdecydowanie tak i raczej tak/ Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

55 Określenia oferty Linku Sponsorowanego, z którymi ankietowani najczęściej się zgadzali /odpowiedzi zdecydowanie tak i raczej tak/ Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

56 Liczba osób zatrudnionych w firmie Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

57 Demografia (dotyczy badania ogółu internautów)

58 Płeć Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

59 Wiek (w latach) Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

60 Wielkość miejsca zamieszkania Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

61 Status zawodowy Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

62 Częstotliwość korzystania z internetu Źródło: gemiusAdHoc; luty 2006

63 Gemius S.A. ul. Domaniewska 41 budynek Mars, klatka D Warszawa tel. (0 22) fax. (0 22) Osoba kontaktowa z Działu Realizacji Badań: Gabriel Matwiejczyk Stanowisko: Asystent w Dziale Realizacji Badań