Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
EFEKTYWNA POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA I KSZTAŁCENIE SPECJALNE
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Integracja w kształceniu zawodowym
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
BARBARA WOLAŃSKA WRZESIEŃ 2011
Indywidualne nauczanie
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w roku szkolnym 2015/ sierpnia 2015 r.
Zmiany w przepisach prawa oświatowego
Formalnoprawne podstawy rozwoju placówek oświatowych i obszary podnoszenia jakości pracy 24 września 2015 r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Joanna Brzoskowska Dyrektor PP-P 4 4 listopad 2015 r.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym wchodzące w życie od dnia 1 września 2017 r. Przypominam art. 307 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Szkolenie związkowe: 1. Prawa i obowiązki związku zawodowego związane z arkuszem organizacyjnym szkoły. 2.Wybory związkowe: procedury, dokumenty, terminy.
Przepisy oświatowe PPP, Beata Dyjas.
LESZEK ZALEŚNY - Przygotowanie organizacji placówki do roku szkolnego 2018/ wg stanu prawnego na r. LESZEK ZALEŚNY.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i uczniów
ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W SZKOŁACH I PLACÓWKACH OGÓLNODOSTĘPNYCH Liliana Zientecka Warszawa 14 maja 2018 r.
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Kształcenie specjalne
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Kształcenie uczniów przybywających z zagranicy w polskim systemie oświaty: możliwości, wsparcie i integracja Prawo oświatowe Szczecin, dnia 20.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017, poz. 649)

Liczba dzieci w oddziale przedszkola – 25 Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym przedszkola ogólnodostępnego – 20 !!! W tym nie więcej niż 5 dzieci niepełnosprawnych !!! Liczba dzieci niepełnosprawnych – za zgodą organu – ww. placówek może być większa. !!! W przypadku, gdy dziecko uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w trakcie roku szkolnego !!!

Liczebność dzieci w oddziałach: Doboru dzieci do grupy dokonuje dyrektor w porozumieniu z rodzicami oraz z uwzględnieniem potrzeb i możliwości dzieci. Liczebność dzieci w oddziałach: oddział dla dzieci z autyzmem (zespół Aspergera) – 4 oddział dla dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi – 4 oddział dla dzieci niesłyszących i słabosłyszących - 8 oddział dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (umiarkowana/znaczna) - 8 oddział dla dzieci niewidomych i słabowidzących - 10 oddział dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową (afazja) - 12 oddział dla dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności - 5

Godzina zajęć nauczania, wychowania i opieki – 60 minut. Zajęcia religii, zajęcia z języka mniejszości narodowej, zajęcia z języka mniejszości etnicznej (języka regionalnego) i zajęć rewalidacyjnych: 15 minut – dzieci 3-4 letnie 30 minut – dzieci 5-6 letnie Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia, zgodny z oczekiwaniami rodziców, ustalony przez dyrektora na wniosek rady pedagogicznej.

Arkusz organizacji przedszkola: liczba oddziałów liczba dzieci w oddziałach tygodniowy wymiar zajęć czas pracy oddziałów liczba pracowników ogółem liczba nauczycieli (stopień awansu, stanowiska kierownicze, kwalifikacje, liczba godzin prowadzonych zajęć) liczba pracowników administracji i obsługi liczba godzin pracy finansowanych ze środków organu prowadzącego (zajęcia edukacyjne, opiekuńcze, rewalidacyjne, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, inne)

!!! W tym nie więcej niż 5 dzieci niepełnosprawnych !!! Liczba uczniów w oddziałach klas I-III – 25 !!! Liczba ta może być zwiększona za zgodą organu prowadzącego szkołę – w takim przypadku zatrudnia się asystenta nauczyciela !!! Liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym szkoły ogólnodostępnej – 20 !!! W tym nie więcej niż 5 dzieci niepełnosprawnych !!! Liczba uczniów niepełnosprawnych – za zgodą organu – może być większa. !!! W przypadku, gdy dziecko uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w trakcie roku szkolnego !!!

Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej i oddziale specjalnym szkoły ogólnodostępnej: uczniowie z autyzmem (Asperger) – 4 uczniowie z niepełnosprawnością sprzężoną (w tym intelektualna w stopniu umiarkowanym/znacznym) – 4 uczniowie z niepełnosprawnością sprzężoną (z wyłączeniem intelektualnej w stopniu umiarkowanym/znacznym – 6 uczniowie niesłyszący i słabosłyszący – 8 uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną (umiarkowana/znaczna) – 8 uczniowie niewidomi i słabowidzący – 10 uczniowie z niepełnosprawnością ruchową (afazja) – 12 uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim – 16 uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności - 5

!!! Godzina zajęć rewalidacyjnych – 60 minut !!! Liczba uczniów pod opieką jednego nauczyciela podczas zajęć świetlicowych – 25 !!! W przypadku szkół integracyjnych/z oddziałami integracyjnymi - 5 !!! Godzina lekcyjna – 45 minut Zajęcia mogą trwać nie krócej niż 30 i nie dłużej niż 60 minut – z zachowaniem tygodniowego rozkładu zajęć. Czas trwania zajęć w klasach I-III ustala nauczyciela – zachowując tygodniowy wymiar. !!! Godzina zajęć rewalidacyjnych – 60 minut !!!

Arkusz organizacji szkoły: liczba oddziałów poszczególnych klas Liczba uczniów w oddziałach tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych, obowiązkowych dla poszczególnych oddziałów tygodniowy wymiar zajęć religii, wdż, języka mniejszości, etc. tygodniowy wymiar zajęć rewalidacyjnych dla uczniów wymiar godzin z doradztwa zawodowego, zajęć świetlicowych, pracy świetlicy szkolnej wymiar Dodatkowych godziny przyznanych z organu prowadzącego (dodatkowe edukacyjne, obowiązkowe) liczba pracowników ogółem liczba nauczycieli (stopień awansu, stanowiska kierownicze, kwalifikacje, liczba godzin prowadzonych zajęć) liczba pracowników administracji i obsługi liczba godzin pracy finansowanych ze środków organu prowadzącego (zajęcia edukacyjne, opiekuńcze, rewalidacyjne, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, inne)

Oddziały przysposabiające do pracy dla uczniów (powyżej 15 roku życia), którzy nie rokują ukończenia szkoły podstawowej w normalnym trybie oraz otrzymali promocję nie otrzymali promocji do klasy VII do klasy VIII

Nauczanie w klasach łączonych: Klasy I – edukacja muzyczna, edukacja plastyczna, wychowanie fizyczne Klasy II-III – edukacja muzyczna, edukacja plastyczna, wychowanie fizyczne oraz nie więcej niż połowę wymiaru godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych Klasa IV-VII – muzyka, plastyka, wychowanie fizyczne oraz pozostałe zajęcia edukacyjne bez przekraczania połowy wymiaru godzinowego Klasy VIII – tylko wychowanie fizyczne

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. 2017, poz. 1603)

Wymiar dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych: 8 dni – szkoły podstawowe 10 dni – licea ogólnokształcące i technika 6 dni – branżowe szkoły I°, branżowe szkoły II°, szkoły policealne, placówki kształcenia praktycznego Ustalone mogą być na: egzamin ósmoklasisty, maturalny, potwierdzający kwalifikacje w zawodzie. !!! Do 30 września dyrektor szkoły informuje o dniach wolnych. W przypadku dni wolnych od zajęć dydaktycznych na egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie – do 31 grudnia !!! Obowiązek zorganizowania zajęć wychowawczo-opiekuńczych oraz poinformowania rodziców o możliwości udziału uczniów w ww. zajęciach.