Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Dzieciństwo jest snem rozumu
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Dydaktyka ogólna.
PEDAGOG SZKOLNY.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
psychologiczno –pedagogiczne
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi Al. Piłsudskiego 101, 92-332 Łódź Tel: 42 674-59-73, 42 674-45-88 ppp4lodz@poczta.onet.pl www.ppp4.edu.lodz.pl

Misja poradni: Jesteśmy po to, aby rozumieć i pomagać. Wspieramy dzieci i młodzież w osiąganiu kolejnych etapów rozwojowych, rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień, w przezwyciężaniu trudności szkolnych i kłopotów rodzinnych oraz w wyborze kierunku kształcenia i zawodu.

W 2008 roku poradnia obchodziła 45 - lecie swojej działalności.

W poradni znajdują się: Gabinety psychologiczno-pedagogiczne Gabinety logopedyczne Pracownia terapii integracji sensorycznej Pracownia biofeedback Gabinety spotkań grupowych

Diagnoza psychologiczno- pedagogiczna Wyspecjalizowana kadra rozumie i pomaga rozwiązywać problemy podopiecznych. Poprzez szereg specjalistycznych badań określamy deficyty i potrzeby rozwojowe dziecka. Udzielamy fachowych porad i wskazówek dotyczących form pomocy.

Nasi pracownicy prowadzą: Terapię Biofeedback Terapię rodzin Specjalistyczną diagnozę Terapię psychologiczną Terapię pedagogiczną Terapię logopedyczną Zajęcia edukacyjne i warsztatowe Doradztwo Terapię integracji sensorycznej

Terapia logopedyczna: W poradni zatrudnionych jest czterech logopedów Prowadzimy terapię indywidualną i zajęcia grupowe W pracy z dziećmi wykorzystujemy metody polisensoryczne, korzystamy z nowoczesnych pomocy terapeutycznych Proces terapii wspieramy również wykorzystując programy multimedialne

Gabinet logopedyczny :

Gabinet terapii Biofeedback W poradni funkcjonuje nowocześnie wyposażony gabinet terapii Biofeedback. Pomagamy dzieciom z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami koncentracji uwagi, problemami emocjonalnymi oraz z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD).

Jesteśmy jedną z nielicznych placówek w Łodzi, która korzysta z innowacyjnych rozwiązań wspierających rozwój dziecka. Biofeedback poprawia : koncentrację uwagi twórcze myślenie pamięć szybkość uczenia się zdrowy sen koordynację ruchową

Pracownia integracji sensorycznej: Terapia Integracji Sensorycznej ma postać „zabawy która uczy", pomaga w tym specjalistyczny sprzęt znajdujący się w poradni. Nauka i prawidłowe funkcjonowanie dziecka jest możliwe dzięki odpowiedniej terapii integracji sensorycznej. Integracja czynności zmysłowo-ruchowych jest to uporządkowanie wrażeń zmysłowych, aby mogły być wykorzystane w celowym działaniu.

Pracownia integracji sensorycznej

Przykładowe programy realizowane w PPP4: Szkoła dla rodziców i wychowawców Ortograffiti Program dla rodziców i wychowawców pragnących doskonalić swoje umiejętności wychowawcze i poprawić relacje z dziećmi. Wspieramy dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w przyswojeniu zasad pisowni i wyrównaniu deficytów rozwojowych, podniesieniu samooceny. Dogoterapia Szkoła przetrwania Współpraca z fundacją Ama Canem – gry i ćwiczenia służące rozwojowi dziecka, pobudzeniu jego zmysłów oraz pozytywnych emocji Program socjoterapeutyczny dla uczniów z trudnościami w kontaktach społecznych i problemami emocjonalnymi.

„Porozumienie bez szklanej szyby” Innowacyjny program pracy korekcyjno-terapeutycznej z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ADHD, jego rodzicami i nauczycielami – m.in. opracowanie indywidualnych programów pracy z dzieckiem, metoda Dennisona, wideotrening komunikacji, terapia zaburzeń zachowania, trening umiejętności społecznych, psychoedukacja, trening umiejętności wychowawczych, program realizowany jest w poradni, szkole i domu rodzinnym dziecka

Oferta zajęć, konsultacje: W poradni prowadzimy punkty konsultacyjne : 1. Dla młodzieży, rodziców i nauczycieli przemoc w rodzinie, sytuacje molestowania seksualnego dzieci porady, wskazówki, aspekt psychologiczny i prawny prowadzony przez psychologa, biegłego sądowego. 2. Konsultacje logopedyczne- punkt informacyjny dla rodziców i opiekunów 3. Punkt konsultacyjny dla rodziców, wczesnej interwencji – problemy eksperymentowania przez dzieci z alkoholem, narkotykami, przemoc w rodzinie 4. Konsultacje dla rodziców dzieci z problemami dyslektycznymi 5. Konsultacje dla rodziców i opiekunów prawnych dzieci niepełnosprawnych

Gry interaktywne Nową formą zajęć w poradni są gry interaktywne dla dzieci uczestniczących w terapii oraz ich rodziców. W grach „Na tropie gżegżółki” , „Fabryka św. Mikołaja”, „Dlaczego krokodyl Dyl jest smutny?”, „Odliczanie do wakacji” dzieci poznawały tajniki ortografii, stymulowały zmysły, a przy okazji odkrywały zakątki poradni. Rodzice uczestniczyli w pokazie multimedialnym „Współpraca terapeuta-rodzic-dziecko” oraz w ćwiczeniach gimnastyki mózgu.

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty