PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA ZNAJOMOŚCI I WIZERUNKU ORAZ SATYSFAKCJI KLIENTÓW Z USŁUG FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
ZAKRES BADANIA Ocena poziomu znajomości nazwy firmy „Wodociągi Płockie” Sp. z o.o. Ocena wizerunku firmy „Wodociągi Płockie” Sp. z o.o. Ocena znajomości usług „Wodociągów Płockich” Sp. z o.o. Zdefiniowanie mocnych i słabych stron wizerunku firmy „Wodociągi Płockie” Sp. z o.o Ocena poziomu usług „Wodociągów Płockich” Sp. z o.o. pod względem: jakości wody pitnej wysokości opłat za wodę i ścieki metod rozliczania oczekiwań klientów
METODOLOGIA BADANIA DOBÓR PRÓBY BADAWCZEJ Dorośli mieszkańcy Płocka 300 respondentów 45 gospodarstw mieszczących się w domkach jednorodzinnych 255 gospodarstw mieszczących się w domach wielorodzinnych
METODOLOGIA BADANIA c.d. TECHNIKA REALIZACJI WYWIADÓW Wywiad telefoniczny
ROZKŁAD PRÓBY
Nazwa przedsiębiorstwa dostarczającego wodę pitną i odprowadzającego ścieki budownictwo jednorodzinne
Nazwa przedsiębiorstwa dostarczającego wodę pitną i odprowadzającego ścieki budownictwo wielorodzinne
Cechy przypisywane „Wodociągom Płockim” Respondenci dokonywali wyboru jednej spośród 6 cech (3 negatywnych i 3 pozytywnych), która ich zdaniem najlepiej charakteryzuje „Wodociągi Płockie”. Wśród cech przypisywanych „Wodociągom Płockim” przeważają pozytywne, tj.: sprawność obsługi oraz fachowość usług. Wśród cech negatywnych przypisywanych przedsiębiorstwu dominuje przeciętność, natomiast brak fachowości działania i nieterminowość wykonania wskazywane były przez niewielki procent osób.
Instytucja ustalająca wysokość opłat za wodę i ścieki
Znajomość dodatkowych usług oferowanych przez „Wodociągi Płockie” budownictwo wielorodzinne
Znajomość dodatkowych usług oferowanych przez „Wodociągi Płockie” budownictwo jednorodzinne
Najdogodniejszy sposób informowania o usługach „Wodociągów Płockich” 13,7
Ocena jakości wody pitnej Budownictwo jednorodzinne Budownictwo wielorodzinne
Znajomość wysokości opłat budownictwo jednorodzinne opłata za wodę opłata za odprowadzanie ścieków
Znajomość wysokości opłat budownictwo wielorodzinne opłata za odprowadzanie ścieków opłata za wodę
budownictwo jednorodzinne Ocena wysokości opłat budownictwo jednorodzinne opłata za wodę opłata za odprowadzanie ścieków
Ocena wysokości opłat za wodę i odprowadzanie ścieków budownictwo wielorodzinne
Metoda rozliczania się respondenta z „Wodociągami Płockimi” Budownictwo jednorodzinne Budownictwo wielorodzinne
Czy respondentom odpowiada wskazana metoda? budownictwo jednorodzinne
Czy respondentom odpowiada wskazana metoda? budownictwo wielorodzinne
Oczekiwania w stosunku do „Wodociągów Płockich”
WNIOSKI Dość duża nieznajomość (gospodarstwa w domkach jednorodzinnych- 46,7%, w wielorodzinnych- 43,9%) poprawnej nazwy firmy, dostarczającej wodę i odprowadzającą ścieki i “przeciętność”, wymieniana najczęściej jako główna cecha “Wodociągów Płockich”, to najsłabsze strony wizerunku firmy, skłaniające do podjęcia działań odnośnie ich poprawy. Pomimo faktu, iż tylko niewielka część badanych zna rzeczywistą wysokość opłaty za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków, to cenę za wymienione usługi oceniają jako “wysoką” lub “bardzo wysoką”. Można zatem stwierdzić, iż wszystkie opłaty związane z mieszkalnictwem “pochłaniają” znaczną część dochodów większości rodzin i stąd też wielu ankietowanych nie rozgraniczając tych wydatków generalizuje, że są one “za wysokie”.
WNIOSKI c.d. Jakość wody zdaniem około 30% badanych z dwóch grup jest “zła” lub “bardzo zła”. Jeśli opinia ta jest zgodna ze stanem faktycznym- firma powinna położyć nacisk na poprawę jakości dostarczanej wody. Jeśli jednak opinia odbiorców nie jest słuszna- „Wodociągi Płockie” powinny postarać się o jej zmianę. Ulotki przesyłane pocztą, prasa lokalna oraz w przypadku gospodarstw mieszczących się w domkach jednorodzinnych również inkasent, stanowią najdogodniejsze formy informacji o usługach „Wodociągów Płockich”, zalecamy więc wykorzystywanie tych sposobów przekazu informacji w celu zwiększenia znajomości firmy i jej usług. Zapłata u inkasenta oraz z rachunku bankowego stanowią dla respondentów jedne z najdogodniejszych sposobów regulowania należności za wodę i odprowadzanie ścieków.