Prezentacja Zespołu Wychowawczego Natalia Deptuła Anna Grabowsk Katarzyna Harabin-Żesławska Iwona Lech Iwona Łodzikowska Violetta Orska Maria Sarnecka Anna Winkler Beata Winkler Ewa Terenda (gościnnie w ramach monitoringu dyżurów N)
Działania zespołu: Bezpieczna przerwa Ankietowanie rodziców klas I-VI dot. bezpiecznej przerwy WYNIKI I-III: Zdaniem 79 % rodziców klas I-III dzieciom zapewniona jest wystarczająca opieka podczas przerw; 7 rodziców odpowiedziało, że NIE 88 % uważa, że dzieci czują się bezpiecznie w szkole podczas przerw; 3 osoby odpowiedziało NIE Dzieci czują się w szkole bezpiecznie ponieważ: - nauczyciele pełnią dyżury (44%); uczniowie przyjaźnią się ze sobą (29%) ; uczniowie mają dobry kontakt z wychowawcami i nauczycielami (26%); oraz w szkole jest przyjazna atmosfera (24%) Miejsca, w których dzieci nie czują się bezpiecznie to: boisko szkolne (9 osób); korytarz (4); toaleta (4) szatnia na bloku sportowym (2) a 1 osoba uznała, że to świetlica 97 % rodziców odpowiedziało, że ich dzieci wiedzą do kogo się zwrócić w razie niebezpiecznej sytuacji podczas przerwy śródlekcyjnej; tylko 1 osoba odpowiedziała NIE
Działania zespołu: WYNIKI IV-VI: Zdaniem 61 % rodziców klas IV- VI dzieciom zapewniona jest wystarczająca opieka podczas przerw; 12 rodziców odpowiedziało, że NIE, a 28% nie wie 75 % uważa, że dzieci czują się bezpiecznie w szkole podczas przerw; 9 osób odpowiedziało NIE Dzieci czują się w szkole bezpiecznie ponieważ: - nauczyciele pełnią dyżury (63%); uczniowie przyjaźnią się ze sobą (29%) ; uczniowie mają dobry kontakt z wychowawcami i nauczycielami (22%); oraz w szkole jest przyjazna atmosfera (13%) Miejsca, w których dzieci nie czują się bezpiecznie to: boisko szkolne (23 osoby); toaleta (14) szatnia na bloku sportowym (13) korytarz (10);) a zdaniem 1 osoby jest to miejsce , gdzie nauczyciele dyżurujący nie widzą 96% rodziców odpowiedziało, że ich dzieci wiedzą do kogo się zwrócić w razie niebezpiecznej sytuacji podczas przerwy śródlekcyjnej; tylko 3 rodziców odpowiedziało NIE
WNIOSKI Z ANKIETY Dzieci czują się w naszej szkole bezpiecznie Uczniowie czują się bezpiecznie ponieważ w nauczyciele pełnią dyżury podczas przerw a dzieci mają z nimi dobry kontakt W szkole panuje przyjazna atmosfera a dzieci przyjaźnią się ze sobą Dzieci wiedzą do kogo zwrócić się w przypadku zaistnienia niebezpieczeństwa podczas przerwy Jednak - zdaniem rodziców klas starszych- należy zapewnić większą opiekę nad podopiecznymi, ponieważ są w szkole miejsca, w których dzieci nie zawsze czują się bezpiecznie podczas przerwy. Niebezpieczne miejsca to: boisko, toaleta; szatnia na bloku sportowym oraz korytarz. Uświadamiać uczniom zagrożenia wynikające z niewłaściwego zachowania na przerwach
Działania zespołu: Profilaktyka uzależnień: zajęcia dla uczniów wg opracowanych scenariuszy zajęć dla każdego poziomu edukacyjnego Zajęcia dla uczniów klas VI dot. odpowiedzialności prawnej od 13 r. Ż Zajęcia dla Rodziców klas I-IV z uzależnień Zajęcia dla uczniów klas I-IIII i IV –VI z dyskryminacji Zajęcia warsztatowe dla trzech klas II z inteligencji emocjonalnej „Uwolnij emocje! Komunikat dla rodziców dot. zwiększenia kontroli rodzicielskej zwiazanej z uzytkowaniem Internetu oraz gry Wieloryb Akcja plakatowa dot. uzależnień Akcja w klasach IV-VI "Telefon w szkole - przyjaciel czy wróg?" Akcja informacyjna w klasach I -III "Korzystam mądrze z urządzeń telekomunikacyjnych
Działania zespołu: Normy społeczne: Akcje: Zapoznanie z historią „Mazurka Dąbrowskiego” nauka wszystkich zwrotek hymnu państwowego,oraz odśpewanie pogadanki dot. szacunku do symboli narodowych, akcje plakatowe „Ja i symbole narodowe Akcja „Tacy sami, a jednak inni” Akcje: „Dbam o swoją szafkę” Monitorowanie Szkolnego Programu Profilaktyki – informacje zwrotne od rodziców nt. funkcjonowania programu (2d i 6c)
Wnioski do pracy Bezpieczna przerwa – działania Opracowanie Szkolnego Programu Wychowawczo – Profilaktycznego zgodnie z nowymi wytycznymi