I ty możesz tworzyć roboty!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lekcje !!! By: Ignac.
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wolontariat – o co w tym wszystkim chodzi?
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
KOMPUTER NARZĘDZIE, KTÓRE MNIE KSZTAŁCI I ROZWIJA.
Testy semestralne w naszej szkole!
ZAJĘCIA DODATKOWE.
Szkoła od kuchni… Czyli wędrówka po szkolnych salach i korytarzach
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
WYNIKI MATUR 2009 Wydział Edukacji UM w Koszalinie.
Zespół Szkół w Starzynie
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Najbardziej zadowolona z wyboru nowej szkoły jest klasa Ib najmniej klasa Ia W klasach Ib oraz Id uczniowie czują się dobrze Obóz.
Moje przyszłe gimnazjum- „KSO” EDUKATOR
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Wirujący tekst Lekcja fizyki projektu Comenius ul.Skłodowskiej 6
Fotografia naszym życiem
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Wykorzystaj czas.
- wywiad z byłym dyrektorem szkoły
Dobry dziennikarz powinien by ć przede wszystkim dobrym cz ł owiekiem. Ryszard Kapuściński.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Wybierz swoją klasę niezależnie od języków obcych. IA1 HUMANISTYCZNA IB BIOLOGICZNO- CHEMICZNA IC MATEMATYCZNO- INFORMATYCZNA ID WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Pomagać zawsze można. Pomoc w nauce  Pomoc w lekcjach pomaga większości uczniom pomaga w kartkówkach, sprawdzianach, zadaniach, lub testach.  Uczniowie.
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
„Ortograffiti w mojej szkole”
Praca z uczniem zdolnym – czyli Młodzieżowy Klub Techniki w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Autor: Jarosław Pieczkowski.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Jak wygląda statystyczny uczeń naszego gimnazjum?
To znowu my Grupa projektowa Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Dałkowskiego w Strzelnie.
Dlaczego warto korzystać z
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Stworzenie projektu w cubemx i kontunuacja w sw4stm32
Źródło: Microsoft Clip Organizer Zacznijmy od samego początku… Do czego używamy komputera?
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
„Uczyć się, aby być” – podsumowanie projektu realizowanego w Zespole Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim współfinansowanego przez Unię Europejską ze.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
i chcesz się go uczyć w dużej liczbie godzin.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Programowanie dla każdego
Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
gry dla przyszłych programistów
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Zapis prezentacji:

I ty możesz tworzyć roboty! Centrum Małej Robotyki przy Zespole Szkół Społecznych STO w Człuchowie

Plan lekcji Dlaczego zajmujemy się robotami? Garść faktów o robotyce. Fotorelacja z lekcji i materiały Jak przygotować miejsce pracy? Mikrokontroler Arduino – mózg naszego robota. Podstawowe elementy robota. Mały pierwszy projekt. Niech się zadzieje coś ciekawego! Podsumowanie.

Dlaczego zajmujemy się robotami? Zdobywamy umiejętności, które mogą się nam przydać w przyszłości. Dzięki programowaniu rozwijamy umiejętności logicznego myślenia. Poznajemy od środka jak działają większe i mniejsze maszyny. Tym razem Wojtek w roli nauczyciela.

Przygotowanie miejsca pracy Zaczynając pracę z Arduino potrzebne nam są: Płytka Arduino Uno. Komputer z programem Arduino IDE. Części układu, który chcemy stworzyć, takie jak: kable, diody, czujniki, oporniki. Nasze nauczycielki nie boją się wyzwań. Prąd im nie straszny!

Nauczyciele zapoznają się z elementami układów. Podstawowe elementy Do naszych dwóch pierwszych projektów potrzebujemy: płytkę Arduino, diodę, opornik 200 ohm, czujnik ultradźwiękowy, kilka kabli. Nauczyciele zapoznają się z elementami układów.

Mózg naszego robota „Mózgiem” robota jest mikrokontroler Arduino Zasilać układ można: kablem USB, z zewnętrznego zasilacza, z baterii lub akumulatorów.

Pierwszy mały projekt Na początek spróbujemy zrobić układ z mrugającą diodą. Poniższy schemat jest wykonany w programie Fritzing.

Pierwszy mały projekt Poniżej przedstawiono kod do programu z diodą: void setup(){ pinMode(13, OUTPUT); } void loop(){ digitalWrite(13, HIGH); delay(100); digitalWrite(13, LOW); Wojtek ma trudne zadanie – wytłumaczyć działanie kodu programu…

Fotorelacja Nasz nauczyciel W-Fu zawsze ma najwięcej pytań ;) Kacper wyjaśnia zasadę działania diody.

Fotorelacja cd. Nauczyciele składają układ z migającą diodą LED. Pani Dyrektor pisze kod sterujący świeceniem diody.

Fotorelacja cd. Czasem trzeba znaleźć błąd w kodzie programu sterującego. Nauczyciel matematyki sprawdza poprawność połączeń pod czujnym okiem Pani Dyrektor.

Fotorelacja cd. Nauczyciel chemii składa układ pomiaru odległości czujnikiem ultradźwiękowym. Grupa testuje układ.

Nauczycielka biologii testuje układ do pomiaru temperatury. Fotorelacja cd. Nauczycielka biologii testuje układ do pomiaru temperatury.

Znajomość języka angielskiego pomaga w pisaniu kodu programu. Fotorelacja cd. Znajomość języka angielskiego pomaga w pisaniu kodu programu. Tu nauczycielka j. angielskiego pisze kod sterujący czujnikiem ultradźwiękowym.

Fotorelacja cd. Komentarz nauczyciela WF: „Narciarze robią sobie zdjęcia z nartami, to ja zrobię z moim robotem!”

Nasza grupa Bartosz Kacper Wojtek Nasz opiekun: Krzysztof Kadowski

Podsumowanie Lekcja trwała 120 minut. W roli uczniów udział wzięli nauczyciele: p. Danuta K. (Dyrektor szkoły). p. Małgosia Ł. (j. angielski). p. Teresa B. (j. francuski i rosyjski). p. Basia M. (biologia). p. Leszek D. (matematyka). p. Krzysztof M. (WF). p. Ludwik T. (chemia). p. K>K> (informatyka i fizyka).

Podsumowanie cd. Lekcję przygotowali i prowadzili uczniowie klasy informatycznej uczestniczący w zajęciach CENTRUM MAŁEJ ROOTYKI: Wojciech Przytarski Bartosz Bryza Kacper Szyca Filip Gawin pod okiem opiekuna: Krzysztofa Kadowskiego.

Centrum Małej Robotyki przy Zespole Szkół Społecznych STO im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Człuchowie ul. Jana III Sobieskiego 7a, 77-300 Człuchów tel. 59 8341174, e-mail: losto@losto.net Strona www szkoły: www.losto.net Strona www CMR: www.cmr.losto.net