Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Mrągowo, Seminarium współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
PRIORYTET IX PRIORYTET IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
z Europejskiego Funduszu Społecznego
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Kompleksowe podejście do szkolnictwa zawodowego na Dolnym Śląsku.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości aplikowania o środki dla szkół podstawowych.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki perspektywą rozwoju dla lokalnego rynku pracy województwa lubelskiego Agnieszka Pidek – Klepacz Biuro Europejskiego.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
„Szkolne Centrum Nauki”
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Planowany sposób wdrażania POKL w Małopolsce w 2012r. Najważniejsze konkursy i kryteria Roman Ciepiela Wicemarszałek.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie opolskim (z wyłączeniem Działania 8.2) 01 grudnia 2014 r. Jacek Suski Dyrektor Wojewódzkiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.
Jaka jest struktura szkolnictwa zawodowego
Wsparcie szkolnictwa zawodowego: dotychczasowe doświadczenia i nowa perspektywa Opole, 7 listopada 2014 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
Wydział Gospodarki UMWD Luty Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020 Cel: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy Makrosfera: Edukacja, nauka,
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Współpraca partnerska na rzecz kształcenia zawodowego w nowej perspektywie finansowej DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Konferencja Inaugurująca Program Operacyjny Kapitał Ludzki Toruń 12 listopada 2007.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie

Finanse, którymi dysponujemy w latach Priorytet IX PO KL ,34 zł w tym: edukacja przedszkolna: ,75 zł programy rozwojowe szkół prowadzących kształcenie ogólne: ,19 zł programy rozwojowe szkół prowadzących kształcenie zawodowe: ,74 zł doskonalenia nauczycieli ,11 zł

Dotychczas wsparciem objęliśmy 267 ośrodków wychowania przedszkolnego i dzieci w wieku 3-5 lat stypendiów dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, którzy są szczególnie uzdolnieni w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych i technicznych 692 szkół prowadzących kształcenie ogólne, w tym: 253 z obszarów miejskich 439 z obszarów wiejskich 226 szkoły prowadzące kształcenie zawodowe, w tym: 111 szkół współpracowało z przedsiębiorcami uczniów ukończyło udział w stażach i praktykach nauczycieli uczestniczyło w doskonaleniu zawodowym w formach krótkich, w tym: z obszarów wiejskich 90 nauczycieli kształcenia zawodowego

Plany na rok 2013 tworzenie lub wsparcie przedszkoli lub innych form wychowania przedszkolnego programy rozwojowe szkół prowadzących kształcenie ogólne programy rozwojowe szkół prowadzących kształcenie zawodowe staże i praktyki obejmujące praktyczną naukę zawodu oraz pokrycie kosztów opiekuna stażu wsparcie nauczycieli kształcenia zawodowego i/lub instruktorów praktycznej nauki zawodu, w tym także zatrudnionych u pracodawców w doskonaleniu zawodowym w formach krótkich szkolenia i kursy skierowane do osób dorosłych zainteresowanych nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji w obszarach umiejętności ICT i znajomości języków obcych

Sukcesy działania, które odpowiadają najtrafniej na potrzeby w obszarze wyrównywania szans edukacyjnych i zapewnienia wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty w województwie lubelskim: tworzenia i/lub uruchamianie ośrodków wychowania przedszkolnego organizacja doradztwa i opieki psychologiczno – pedagogicznej rozszerzanie oferty edukacyjnej szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno-zawodowym modernizacja oferty kształcenia zawodowego i dostosowanie jej do potrzeb lokalnego i regionalnego rynku pracy

Rezultaty stosunkowo dobre wyniki nauczania w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych systematyczny wzrost liczby ośrodków wychowania przedszkolnego oraz poziomu upowszechnienia edukacji przedszkolnej

Słabe strony brak trwałości projektów po ich zakończeniu oraz brak pomysłu na ich kontynuację niska ranga i negatywne postrzeganie szkolnictwa zawodowego brak nowoczesnej lub przestarzała baza techniczna i dydaktyczna w większości szkół i placówek oświatowych nieefektywny system nauczania praktycznego słaba korelacja pomiędzy wynikami nauczania a doskonaleniem zawodowym nauczycieli niewystarczające wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym w szczególności uczniów zdolnych i uczniów niepełnosprawnych, zarówno w kontekście oferty edukacyjnej, jak i infrastruktury niewystarczająca dostępność sprawnych systemów opieki przedszkolnej i dla dzieci poniżej trzeciego roku życia

Szanse rozwój współpracy szkół zawodowych i ich organów prowadzących z pracodawcami, instytucjami otoczenia biznesu, klastrami i szkołami wyższymi wzrost efektywności kształcenia oraz wzrost dostępności do doradztwa zawodowego oraz wsparcia pedagogiczno-psychologicznego i logopedycznego na każdym etapie edukacji dostosowanie kształcenia zawodowego, tj. oferty edukacyjnej, jak i niezbędnej bazy dydaktycznej do branż strategicznych dla rozwoju województwa oraz do rynku pracy wykorzystanie dobrych praktyk wypracowanych w ramach okresu programowania wykorzystanie technik ICT w procesie kształcenia umożliwiających uatrakcyjnienie treści i form przekazu

ul. Czechowska 19, pok. nr Lublin tel. (081) bezpłatna Infolinia: Dziękuję za uwagę