Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Poradnictwo zawodowe świadczone przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze stan aktualny i projekty na przyszłość.
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Indywidualne Plany Działania
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Konferencja regionalna „Doradca metodyczny a jakość w edukacji”
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
ABC e-learningu.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
hm. Joanna Skupińska i hm. Zbigniew Paweł Skupiński
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
O metodzie harcerskiej i jej stosowaniu
Jaki powinien być program rozwoju Chorągwi?
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
Proces pracy z kadrą w ZHP – nasze mocne i słabe strony
Kształcenie a praca z kadrą w Chorągwi Stołecznej ZHP
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Dualne kształcenie zawodowe
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?

Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych doświadczeń, pokonywanych trudności, razem zdobywanych poglądów – w świetle wzajemnego braterskiego oddziaływania (Ewa Grodecka)

pomoc w poszerzaniu wiedzy w rozwoju umiejętności w modyfikowaniu funkcji (zmiana jakości i zmiana funkcji) w osobistym rozwoju w zwiększaniu osiągnięć w pracy instruktorskiej

wiedzapostawa i wartości doświadczenieumiejętności kształcenie

Kształcenie kadry Przygotowanie do pełnienia funkcji i pomoc w jej doskonaleniu Kształcenie instruktorskie(do stopnia) Kształcenie specjalistyczne (do funkcji)

Problem I Gdzie jest system? Elementy kształcenia: * Wymagania stopni instruktorskich * Treści pełnionych funkcji (opisy funkcji) * Różne formy uczestnictwa w kształceniu Kto kształci: * KSI – indywidualnie * Namiestnictwo – metodycznie i repertuarowo * Zespoły kadry kształcącej – instruktorsko i specjalistycznie System kształcenia (pracy z kadrą) * Spójność dokumentów * Wdrażanie i realizacja Zadania odpowiedzialnych za pracę z kadrą i kształcenie

Problem II Kształcenie aktywne czy formalne? Kształcenie formalne * Relacja wiedza a praktyka * Aktywne formy kształcenia – dostosowanie do celów, adaptacja a nie naśladownictwo * Brak ciągłości kształcenia Standardy czy poradniki * Brak poradników, programów i konspektów * Wsparcie kadry kształcącej Brak wsparcia * Wsparcie w szczepie, hufcu * Opieka na funkcji * Poradnictwo i wymiana doświadczeń Zarządzanie ideą, wartościami, emocjami, wspólnotą, przykładem

Problem III Zadania zespołów kadry kształcącej Formy szkoleniowe – kursy, warsztaty, seminaria, konferencje Praca z kadrą kształcącą – szkolenie, wsparcie, wymiana doświadczeń Wsparcie – poradnictwo, tworzenie materiałów kształceniowych, tworzenie nowych form (programy, konspekty, zajęcia, gry i ćwiczenia) Wyznaczanie zasad i wzorców: * Programy kursów, treści kształcenia * Specjalizacje środowiskowe

Problem IV Kto kształci? Kadra przygotowana specjalnie czy każdy harcmistrz? * Odznaki kadry kształcącej * Umiejętności zawodowe Kadra kształceniowa: * Luka pokoleniowa, brak ciągłości * Wiedza przekazywana, intuicyjna bez wzorców * Bez wsparcia i poradnictwa Osobowości: * Autorytety * Specjaliści wewnętrzni i zewnętrzni * Kursy autorskie

Problem V Jak uprościć kształcenie? Prostota treści Przykłady i praktyka Adekwatność form Naturalność form i organizacji Osobisty przykład Dostosowanie do poziomu i możliwości uczestników i kadry Zachowanie tradycyjnych form – (uczeń – mistrz, opiekun) Skupić się na skuteczności a nie na formie

Wartość kształcenia Ambitna kadra, uznani specjaliści, osobowości Doświadczenie, praktyka, tradycja Odczuwalna potrzeba kształcenia i doskonalenia Sprawdzony system

dziękuję