Ocena ryzyka wprowadzenia w błąd ze szczególnym uwzględnieniem podobieństwa towarów i usług. Warszawa, 15.03.2017r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bartosz Krakowiak Polska Izba Rzeczników Patentowych
Advertisements

po Prawie Autorskim i klauzuli "dozwolonego użytku"
Identyfikacja ryzyk ubezpieczeniowych w procesach inwestycyjnych
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Audyty w zakresie wydatkowania funduszy strukturalnych w Perspektywie.
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
dr inż. Włodzimierz Kujanek Zielona Góra, 20 marca 2009 r.
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Przyczyny utraty przez firmy informacji.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Kształtowanie motywacji pracowników
PRAWA OCHRONY WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
REFORMA SIECI EURES WDRAŻANIE ROK 2014
NARUSZENIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Przedmiot prawa WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
Znaki towarowe w Unii Europejskiej
P O P Y T , P O D A Ż.
Katedra Marketingu Usług
Wyszukiwanie w bazach - warsztaty szkoleniowe Urząd Patentowy RP
Marianna Zaremba Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej
Postępowanie w sprawie uzyskania prawa ochronnego na
Wzmacnianie ochrony praw własności intelektualnej i przemysłowej
Źródła prawa podatkowego
radca prawny Aneta Pankowska
Podatek od wartości dodanej VAT. Miejsce świadczenia Dostawa towarów.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Adwokat/Rzecznik Patentowy Krystian Kielar, Radca Prawny
Kluczowe czynniki sukcesu
INFORMACJA MARKETINGOWA
Specyfikacje publiczne komponentów operacyjnych Programu e-Cło
Dziedzictwo kulinarne w sektorze żywności naturalnej wysokiej jakości, ochrona i promocja poprzez wspólny znak towarowy gwarancyjny.
Kartele cenowe - nielegalne porozumienia pomiędzy przedsiębiorstwami
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Marka i jej znaczenie Michał Białek.
Retoryka w ekonomii, szkoły myślenia w ekonomii Metodologia Ekonomii Andrzej Szyperek Warszawa 2006.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
Gromadzenie informacji
Personal Management w bibliotece
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
O zatrudnianiu pracowników tymczasowych
POJĘCIE KONSUMENTA Zakres obejmujący prawo polskie oraz prawo Unii Europejskiej Barbara Denisiuk.
Definicja Jednego Przedsiębiorstwa Marcin Pawlak Warszawa,
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
T. Skoczny Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
Barbara Denisiuk. Art § 2 k.c. Przez produkt rozumie się rzecz ruchomą, choćby została ona połączona z inną rzeczą. Za produkt uważa się także.
PK4: Zakres ochrony znaków czarno- białych „Zharmonizowanie różnych interpretacji dotyczących zakresu ochrony znaków towarowych wyłącznie w kolorze czarnym,
PRAWA RZECZOWE - pojęcie, charakter, przedmiot. w znaczeniu przedmiotowym - prawo rzeczowe oznacza zbiór przepisów regulujących formy korzystania z rzeczy,
Zatrudnianie nauczycieli
Drugi wykład.
Ochrona własności.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Warsztat konsultacyjny
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Warsztat konsultacyjny
Prawo rzeczowe Treść i wykonywanie własności
Kontrola w administracji
PRAWA RZECZOWE - pojęcie, charakter, przedmiot
Art. 17. ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r
Konflikt interesów.
Wzór projektowy Przedmiot: Ochrona Własności Intelektualnej
Publiczne prawo konkurencji
Umowa Komisu Dorota Wieczorkowska
Dobrowolna reklamacja a koszt uzyskania przychodu
Umowy przenoszące prawa
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

Ocena ryzyka wprowadzenia w błąd ze szczególnym uwzględnieniem podobieństwa towarów i usług. Warszawa, 15.03.2017r.

Prawdopodobieństwo wprowadzenia odbiorców w błąd co do pochodzenia towarów - funkcja wskazywania pochodzenia: zagwarantowanie konsumentowi lub końcowemu użytkownikowi możliwości określenia pochodzenia towaru lub usługi C-39/97 - odnosi się do podobieństwa do wcześniejszych znaków: unijnych krajowych międzynarodowych

Prawdopodobieństwo wprowadzenia odbiorców w błąd co do pochodzenia towarów Możliwość błędnego, nieodpowiadającego rzeczywistości, przypisania przez odbiorcę pochodzenia danego towaru ze względu na nałożony na niego znak Postacie: odbiorca nie rozróżnia znaków lub rozróżniając je i tak myśli, że pochodzą od uprawnionego do wcześniejszych znaków odbiorca rozróżnia znaki, ale myśli, że pochodzą od podmiotów powiązanych C – 251/95 SABEL

Prawdopodobieństwo wprowadzenia odbiorców w błąd co do pochodzenia towarów - art.132 ust 2 pkt 2 do 15.04.2016 r. - art.1321 ust. 1. pkt 3 nie udziela się prawa ochronnego na znak towarowy identyczny lub podobny do znaku towarowego na który udzielono prawa ochronnego z wcześniejszym pierwszeństwem na rzecz innej osoby dla towarów identycznych lub podobnych jeżeli zachodzi ryzyko wprowadzenia odbiorców w błąd, które obejmuje, w szczególności ryzyko skojarzenia znaku zgłoszonego ze znakiem wcześniejszym

Prawdopodobieństwo wprowadzenia odbiorców w błąd co do pochodzenia towarów - art.296 ust. 2 pkt 2 Naruszenie prawa ochronnego na znak towarowy polega na bezprawnym używaniu w obrocie gospodarczym znaku identycznego lub podobnego do zarejestrowanego znaku towarowego, w odniesieniu do towarów identycznych lub podobnych, jeżeli zachodzi ryzyko wprowadzenia odbiorców w błąd, które obejmuje, w szczególności ryzyko skojarzenia znaku zgłoszonego ze znakiem zarejestrowanym

art.296 ust. 2 pkt 2 art.132 ust 2 pkt 2 - art.1321 ust. 1. pkt 3 Prawdopodobieństwo wprowadzenia odbiorców w błąd co do pochodzenia towarów art.296 ust. 2 pkt 2 art.132 ust 2 pkt 2 - art.1321 ust. 1. pkt 3 VI SA/WA 1186/11 VI SA/WA 600/10 VI SA/WA 693/11

Stary system Nowy system Prawdopodobieństwo wprowadzenia odbiorców w błąd co do pochodzenia towarów Stary system badanie z urzędu Nowy system badanie na wniosek - trzeba wykazać, w szczególności: podobieństwo towarów, czy jest podwyższony stopień rozpoznawalności znaku wcześniejszego art.152 17 tłumaczenia używanie znaku wcześniejszego (na wniosek)

identyczność lub podobieństwo towarów lub usług Prawdopodobieństwo wprowadzenia odbiorców w błąd co do pochodzenia towarów Kryteria oceny: identyczność lub podobieństwo towarów lub usług identyczność lub podobieństwo znaków rozpoznawalność znaku wcześniejszego inne czynniki np.: występowanie rzeczywistych pomyłek seria znaków oceniane z punktu widzenia przeciętnego odbiorcy

Identyczność lub podobieństwo oznaczeń kiedy znak jest podobny –kiedy, hipotetycznie, umieszczony na takich samych towarach, co znak wcześniejszy, wywołałby błędne przekonanie u odbiorców, co do źródła pochodzenia tych towarów płaszczyzny analizy: - wizualna - fonetyczna - znaczeniowa (koncepcyjna) łatwiejsze zapamiętywanie cech wspólnych całościowa analiza / ogólne wrażenie: - szczególne znaczenie elementów dominujących i odróżniających C-251/95 SABEL

cechy wewnętrzne - struktura Rozpoznawalność wcześniejszego znaku cechy wewnętrzne - struktura C -342/07 Lloyd cechy zewnętrzne – używanie: zasięg terytorialny czas intensywność używania udział w rynku odsetek odbiorców rozpoznających towary po znaku ciężar dowodu

Podobieństwo lub identyczność towarów - ustalenie wykazów towarów (znaki międzynarodowe, znaki unijne) - tłumaczenia - ustalenie rzeczywistej treści wykazu – problemy: nieprecyzyjne określenia w wykazach towarów np. w szczególności, zrozumienie, że usługi są dokonywane na rzecz osób trzecich /usługi ze swoim rynkiem i klientami/ błędy w Klasyfikacji Nicejskiej, konsekwencje zarzutu nieużywania wcześniejszego znaku, główki klas IP - Translator

Podobieństwo lub identyczność towarów - te same terminy - synonimy ubrania – odzież usługi spa – usługi odnowy biologicznej - umieszczenie w szerszej kategorii produkty mleczne – jogurty usługi edukacyjne – szkoły języków obcych

Podobieństwo lub identyczność towarów Kryteria podobieństwa: Canon C-39/97 - charakter - przeznaczenie - sposób użycia - charakter uzupełniający - charakter konkurencyjny Ponadto m.in.: kanały dystrybucji ustalone praktyki handlowe odnośnie pochodzenia towarów

Rodzaj/typ towaru, usługi Charakter towarów i usług: Rodzaj/typ towaru, usługi szminka – kosmetyk wino – napój alkoholowy - pomocniczo patrzymy np.: na skład, zasadę działania, rodzaj czynności wykonywanych na rzecz osób trzecich (przy usługach) Przeznaczenie Sposób użycia, który wynika z charakteru i przeznaczenia Charakter uzupełniający - kiedy jeden towar jest niezbędny lub ważny do używania drugiego - nie wystarczy, że towary są używane razem dla wygody - charakter uzupełniający pod względem estetycznym

charakter konkurencyjny - jedne towary mogą zastąpić drugie kanały dystrybucji - potencjalne, nie rzeczywiście wykorzystywane przez zgłaszającego ustalone praktyki handlowe odnośnie pochodzenia towarów - jaka praktyka w danym sektorze Analiza kryteriów podobieństwa towarów: - nie ma kryteriów nadrzędnych - poszczególne kryteria należy analizować we wzajemnym powiązaniu

Całkowita ocena ryzyka wprowadzenia w błąd ważenie wszystkich ustalonych relewantnych czynników - podobieństwa towarów/usług - podobieństwa znaków - rozpoznawalności znaku wcześniejszego itd. ocena z punktu widzenia przeciętnego odbiorcy danej kategorii towarów i usług

Przeciętny odbiorca odbiorcy towarów i usług, które uznano za podobne ogół społeczeństwa lub profesjonaliści różny poziom uwagi i zaangażowania w zakup odbiorca właściwie poinformowany, dostatecznie spostrzegawczy i rozsądny C-342/97

Dziękuję za uwagę. Kontakt: mchylinska@uprp.pl