Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Przegląd wytycznych i zalecanych rozwiązań wykorzystania oceny ryzyka w ustawodawstwie Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych Na podstawie informacji.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
Hotel Courtyard – Warszawa
ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Audity Opracował: Tomasz Greber
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
PAŃSTWOWY MONITORING ŚRODOWISKA
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Ochrona środowiska naturalnego
Projekt „Przejrzyste prawo”
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Adam Walicki - 30 września 2010
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Świat – UE - Polska prospekt 2050
Wsparcie na wdrożenie CSR
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
OD KONTROLI DO AUDITU HACCP
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Przewidywany harmonogram dostosowania do zmian akredytowanej certyfikacji wg ISO 14001:2015 Barbara Zengel Warszawa, r.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Analiza, testowanie oraz wdrożenie innowacyjnych rozwiązań wspomagających godzenie życia zawodowego i prywatnego w Wielkopolsce, opartych na idei flexicurity.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Program „Bezpieczna Chemia” jako element służący poprawie bezpieczeństwa w polskim przemyśle chemicznym 1.
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Prowadzący: Władysław Feist - Auditor Wiodący PRS Certyfikacja
Społeczna odpowiedzialność organizacji według norm ISO 26000, SA 8000
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według projektu normy ISO/DIS dr inż. Zofia Pawłowska.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zasady ogólne ochrony środowiska w Polsce
Zapis prezentacji:

Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO 26000 w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i miejsce: 23.03.2017, Zabrze Prowadzący: … Data, miejsce Data i miejsce: …

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Podstawą do oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000, jest wynik niezależnego audyt w Organizacji, opartego na liście pytań opracowanych na podstawie zaleceń zawartych w normie ISO 26000, dla każdego obszaru społecznej odpowiedzialności.

Audyt oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Podstawą do rozpoczęcia procedury Audyt oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 jest wypełnienie i przesłanie Formularzu Zgłoszeniowym. Plan auditu (zakres i czas) opiera się na informacjach zawartych w Formularzu Zgłoszeniowym. Audyt każdorazowo kończy się przekazaniem raportu z audytu Uczestnikowi konkursu.

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Obszary społecznej odpowiedzialności: Ład organizacyjny Prawa człowieka Stosunki pracy Ochrona środowiska naturalnego Uczciwe praktyki rynkowe Relacje z konsumentami Zaangażowanie społeczne

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Lista pytań audytowych Kluczowy obszar 1: ŁAD ORGANIZACYJNY L.p. Wymaganie TAK NIE CZĘŚĆ Uwagi 1 Organizacja posiada ustaloną, stosowną do jej potrzeb strukturę organizacyjną, wraz z rozkładem ról, funkcji, odpowiedzialności i uprawnień, odnoszących się do społecznej odpowiedzialności. 2 Organizacja ustaliła strukturę decyzyjną w zakresie społecznej odpowiedzialności na odpowiednich szczeblach organizacji i zarządza tymi decyzjami w sposób systemowy.

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Lista pytań audytowych Kluczowy obszar 2: PRAWA CZŁOWIEKA L.p. Wymaganie TAK NIE CZĘŚĆ Uwagi 1 Organizacja przeanalizowała i jest świadoma postanowień międzynarodowych dokumentów regulujących prawa człowieka i zasad z nich wynikających. 2 Organizacja analizuje ryzyka swojego potencjalnego współudziału w łamaniu praw człowieka i podejmuje

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Lista pytań audytowych Kluczowy obszar 3: PRAKTYKI Z ZAKRESU PRACY L.p. Wymaganie TAK NIE CZĘŚĆ Uwagi 1 Organizacja zapewnia świadczenie pracy przez osoby o ustalonym statusie prawnym, jako pracujących lub samo zatrudnionych. 2 Organizacja jest świadoma wymagań BHP w obszarze swoich działań, utrzymuje politykę BHP we wszystkich obszarach swoich działań, zapewnia szkolenie BHP wszystkim pracownikom i dostęp do informacji o ryzykach w dziedzinie BH, o zagrożeniach i zabezpiecza pracowników poprzez udostępnianie ochron osobistych i organizowanie innych zabezpieczeń.

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Lista pytań audytowych Kluczowy obszar 4: ŚRODOWISKO L.p. Wymaganie TAK NIE CZĘŚĆ Uwagi 1 Organizacja zapobiega zanieczyszczeniom poprzez ograniczanie emisji do powietrza, zrzutów zanieczyszczeń do wody, gospodarki odpadami, stosowania i unieszkodliwiania substancji toksycznych i niebezpiecznych, innych form zanieczyszczeń. 2 Organizacja jest świadoma swego wpływu na środowisko naturalne w wyniku swoich działań i decyzji, oddziaływania na stan zasobów naturalnych, stan i zasięg ekosystemów, siedlisk, roślin, zwierząt i ludzi.

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Lista pytań audytowych Kluczowy obszar 5: UCZCIWE PRAKTYKI OPERACYJNE L.p. Wymaganie TAK NIE CZĘŚĆ Uwagi 1 Organizacja analizuje ryzyka korupcji w swoim obszarze działania i w obszarach partnerów i przeciwdziała korupcji wprowadzając określone ustalenia w sposób systemowy. 2 Organizacja zidentyfikowała prawa własności, jakie mogą być naruszane w związku z jej decyzjami i działaniami i stara się zabezpieczać te prawa przed naruszeniem.

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Lista pytań audytowych Kluczowy obszar 6: ZAGADNIENIA KONSUMENCKIE L.p. Wymaganie TAK NIE CZĘŚĆ Uwagi 1 Organizacja zna i stosuje zasady uczciwego marketingu, przekazywania prawdziwych i obiektywnych informacji oraz uczciwych praktyk dotyczących umów. 2 Organizacja dostarczająca wyrobów i usług rynkowych dla konsumentów jest świadoma swoich obowiązków co do konsumentów, w zakresie ich informowania, edukowania, stosowania uczciwych praktyk marketingowych i informacyjnych, promowania zrównoważonej konsumpcji, możliwości serwisowania konsumentów po sprzedaży wyrobów lub usług.

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Lista pytań audytowych Kluczowy obszar 7: ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE I ROZWÓJ SPOŁECZNOŚCI L.p. Wymaganie TAK NIE CZĘŚĆ Uwagi 1 Organizacja utrzymuje jasne i przejrzyste relacje z urzędami i urzędnikami właściwymi dla zadań i działań organizacji i skutków tych działań. 2 Organizacja angażuje się w problemy społeczności lokalnej tam, gdzie jej angażowanie może być przydatne, wysłuchuje opinii tej społeczności na swój temat i bierze ją pod uwagę przy podejmowaniu decyzji i działań.

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Lista pytań audytowych - kryteria oceny: spełnienie wymagania 1 punkt częściowe spełnienie wymagania 0,5 punktu brak spełnienie wymagania 0 punkt

Metodyka oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Zasady prowadzenia audytu: Audytorzy nie będą wystawiać niezgodności w przypadku nie spełnienia jednego z wymagań zawartych w Liście pytań audytowych W przypadku nie spełnienia jednego z wymagań zawartych w Liście pytań audytowych wskazywane będą obszary do dalszego doskonalenia w przypadku niespełnienia wymagań prawnych lub wymagań własnych Organizacji (zawartych w procedurach i instrukcjach) wystawiane będą obserwacje.

Raport z oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Raport z audytu oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 zawiera wyrażoną procentowo ocenę wdrożenia zasad społecznej odpowiedzialności biznesu w Organizacji.

Raport z oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 Części składowe raportu : ocena zawierająca łączną liczbę punktów uzyskaną z sumy punktów przyznanych w 7 obszarach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. wskazanie obszarów wymagających udoskonalenia, tzn. tych w których Organizacja nie uzyskała maksymalnej liczby punktów. Obserwacje i rekomendacje odnoszące się do wewnętrznych wytycznych i przepisów prawa, na podstawie których działa Organizacja.

Laureaci Konkursu „Biznes z sercem” Kapituła konkursu ustala ranking Uczestników na podstawie wyników audytów oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 zawartych w raportach. Ranking stanowi podstawę do wyłonienia laureatów konkursu.

Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Dziękuję za uwagę Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja al. gen. J. Hallera 126 80-416 Gdańsk tel.: 58 751 12 73 fax: 58 341 77 69 dc@prs.pl www.prs.pl